Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Ser i en tråd at man informerer barnehagen at man er gravid. Barnet mitt går i 2. Klasse. Er det vanlig at jeg informerer Aks og lærer om graviditet? Hvorfor skal man isåfall informere om dette ? Jeg er 19 uker og har ikke i formelt om det. Gutten min har visst om det i 7 uker, men han har heller ikke informert skolen om det. Han bryr seg om andre ting når han er på skole og Aks, sier han. Hva er vanlig? Anonymous poster hash: d70c0...aec
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 De ser det vel tidsnok? Anonymous poster hash: 51c78...40c
ma(G)ma med to små :) Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Nei, det trenger du ikke. Forskjellen på et barnehagebarn og etcskolebarn er at et barnehagebarn har et dårligere språk, lavere mottakerbevissthet og en mer livlig fantasi, og dermed er mer avhengig av at de voksne rundt har bedre peiling på hva som skjer hjemme. På skolen klarer som regel barna å formidle dette selv.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Ja, det er det jeg også tenker. Om han har lyst at skolen skal vite det, så forteller han det selv. skal uansett på klassetur i mai så da får hvertfall alle de voksne og barna vite om det. skal ha elevsamtale neste uke, så da kan jeg fortelle det til lærer. Sønnen min går til og fra skole selv, tar ca 1-2 min å gå, så ser ingen grunn til å trappe opp på skolen for å fortelle om det. Hi Anonymous poster hash: d70c0...aec
shari_z Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Jeg fortalte skolen 3 uker før termin. Kunne ikke forstå hvorfor de måtte vite før det, og kunne tiet lenger men ville forklare for lærerne hvorfor barna mine kunne være litt distrahert uken etter (skulle settes i gang). Barna hadde heller ikke særlig behov for å si noe, eldste ville vente og overraske klassen sin med å kunngjøre at hun var blitt storesøster igjen. Eneste grunn jeg kan komme med at skolen trenger å vite er når babyen er født (barna kan ha vanskelig for å konsentrere seg), eller hvis det skjer noe underveis som også går utover barna (f.eks. Hvis mor ble innlagt for truende for tidlig fødsel).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå