Gå til innhold

Min bror fikk diagnose lungekreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror har røykt siden har var 15 år. Alltid røykt mye, iblant opptil 2 pakker dagen. Han fyller 43 om noen dager, men vi fikk sjokkbeskjed idag. Han hadde fått lungebetennelse i jula, ble så ille at han måtte legges inn. De ville sjekke at alt var bra igjen og ingen varige skader, og tok bilde/CT. Oppdaget en "flekk" i lungen som de måtte undersøke. Tok vevprøve under narkose, og så kom diagnosen idag som er nesten ikke til å tro. Kreft.

Herregud, han har gift med 2 skolebarn. Vi vet ikke enda hva utsiktene er, hva slags behandling han vil få. Men jeg kunne ikke dy meg og leste på nettet at lungekreft har dårlig prognose. Broren har alltid vært mammas favoritt, helt greit da jeg er pappajente. Mamma er helt fra seg, som resten. Jeg klarer så vidt fungere, men må få det ut. FAEN!!!!

Noen som har en solskinnshistorie?

Anonymous poster hash: 7748d...986
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en gammeltante som hadde røykt fra hun var veldig ung også, yngre enn din bror. Hun fikk lungekreft. Ble operert og levde i 30 år etterpå og døde av noe helt annet :) Og det var den tiden da det var enda dårligere prognoser for den krefttypen. OG hun forsatte å røyke frem til hun døde.

Håper det går godt med broren din tross alvorlig diagnose!

Klem til deg :klem:

Anonymous poster hash: 04e58...152
Skrevet

Klem til deg. Det er en skummel sykdom, men litt avhengig av sykdommens natur og tidspunkt for når det oppdages, kan det gå bra.

Mamma fikk diagnosen ved en tilfeldighet for 3 år siden. Hun kunne ikke få cellegift eller opereres av andre helsemessige årsaker, så eneste behandlingsmulighet var stråling. så vi fryktet jo det verste. Men strålingen tok knekken på svulstene og hun har vært kreftfri i 2 år.

Håper virkelig det går like bra for broren din!♥️

Skrevet

Jeg kjenner to som har fått lungekreft. Han ene fikk dessverre tilbakefall etter å ha vært kreftfri i noen år, og levde med kreften til han døde av noe annet. Hun andre ble kvitt kreften ganske fort og effektiv, og har vært kreftfri siden. Er vel 5-6 år siden hun ble friskmeldt. Begge to var røykere, og begge sluttet asap diagnosen ble satt. 

Har også en i familien som jeg ikke husker om hun fikk lungekreft eller brystkreft, men mener det var førstenevnte. Hun har kols, astma og røyker jevnlig. Selv om hun også nå er kvitt kreften =) 

Anonymous poster hash: 94980...981
Skrevet

Jeg kjenner to som har fått lungekreft. Han ene fikk dessverre tilbakefall etter å ha vært kreftfri i noen år, og levde med kreften til han døde av noe annet. Hun andre ble kvitt kreften ganske fort og effektiv, og har vært kreftfri siden. Er vel 5-6 år siden hun ble friskmeldt. Begge to var røykere, og begge sluttet asap diagnosen ble satt. 

Har også en i familien som jeg ikke husker om hun fikk lungekreft eller brystkreft, men mener det var førstenevnte. Hun har kols, astma og røyker jevnlig. Selv om hun også nå er kvitt kreften =) 

Postet litt fort. 

Håper det går riktig vei med broren din. Sender masse gode tanker og håper at prognosene hans er så gode som mulig <3 

Skrevet

Jeg kjenner en som hadde lungekreft, og der tok strålingen knekken på kreften, og hun merker lite til ettervirkninger..

Anonymous poster hash: bdc18...7c5

Skrevet

Litt avhengi av hvilken type kreftceller som er påvist, er behandlingen og langtidsoverlevelsen betydelig bedre enn den var tidligere! Svært mange blir helt friske og uten plager etterpå!

Gode tanker til deg og din bror!

Anonymous poster hash: 32648...6d1

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Jeg vet ikke hva slags krefttype det er nøyaktig, så jeg håper det er en som lar seg behandle.

Jeg har forsøkt å sove men tankene går i surr. Er veldig glad i storebroren min, tenker også på min mamma. Er sikker på at hun sover heller ikke.

Anonymous poster hash: 7748d...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...