kristinehufine Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Hjerteskjærende!!! Forferdelig, og dessverre altfor manges virkelighet! Jeg ble helt uvel her jeg satt og leste...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 link? Anonymous poster hash: 28e83...862
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 😥😥😥😧😧 Anonymous poster hash: 9e364...a93
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Hva dreier det seg om? Anonymous poster hash: 9aa0b...361
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Hva dreier det seg om? Anonymous poster hash: 9aa0b...361 Overgrep. Anonymous poster hash: 15c7a...af8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Hva dreier det seg om? Anonymous poster hash: 9aa0b...361 Overgrep. Anonymous poster hash: b2862...bae
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 http://pappahjerte.blogg.no Verd å lese! Dette kan forebygges og avdekkes!! Snakk med barna deres om kroppen deres! Forklar de hva som er greit og ikke greit, og at om noe hender som ikke er greit, så er det ikke deres feil!! Lær barna deres å respektere andres kropp, slik at de vet hvor grensen går når de selv blir større. Det er så lite som skal til for å forhindre... Anonymous poster hash: de3bf...376
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Uff ja...det var fælt. Så lenge..også så ofte! Anonymous poster hash: ee815...4c6
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Jeg blir sjokkert, jeg gråter og blir FORBANNA! At man faktisk kan voldta en fireåring! Jeg har en femåring og at noen faktisk kan tenne på en så liten og uskyldig kropp er hinsides all forståelse for meg, for ikke å snakke om ekstremt kvalmt! Anonymous poster hash: fcf6e...a2f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #12 Skrevet 11. februar 2016 http://pappahjerte.blogg.no Verd å lese! Dette kan forebygges og avdekkes!! Snakk med barna deres om kroppen deres! Forklar de hva som er greit og ikke greit, og at om noe hender som ikke er greit, så er det ikke deres feil!! Lær barna deres å respektere andres kropp, slik at de vet hvor grensen går når de selv blir større. Det er så lite som skal til for å forhindre... Anonymous poster hash: de3bf...376 Forslag til hvordan man forklarer det? Har tenkt litt på det, men klarer ikke å komme opp med noe fornuftig som ikke potensielt fører til problemer. F.eks. hvis jeg sier til 4-åringen at ingen har lov til å ta på kroppen hennes, så får jeg problemer når jeg skal vaske henne eller tørke når hun har vært på do. Hvis jeg sier at hun bestemmer over kroppen sin selv, så kan hun plutselig finne på at hun bestemmer at hun ikke skal kle på seg eller at hun har lov til å bestemme at kroppen hennes ikke skal ut i bilen når vi skal dra noe sted osv... Anonymous poster hash: b2862...bae
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #13 Skrevet 11. februar 2016 http://pappahjerte.blogg.no Verd å lese! Dette kan forebygges og avdekkes!! Snakk med barna deres om kroppen deres! Forklar de hva som er greit og ikke greit, og at om noe hender som ikke er greit, så er det ikke deres feil!! Lær barna deres å respektere andres kropp, slik at de vet hvor grensen går når de selv blir større. Det er så lite som skal til for å forhindre... Anonymous poster hash: de3bf...376 Forslag til hvordan man forklarer det? Har tenkt litt på det, men klarer ikke å komme opp med noe fornuftig som ikke potensielt fører til problemer. F.eks. hvis jeg sier til 4-åringen at ingen har lov til å ta på kroppen hennes, så får jeg problemer når jeg skal vaske henne eller tørke når hun har vært på do. Hvis jeg sier at hun bestemmer over kroppen sin selv, så kan hun plutselig finne på at hun bestemmer at hun ikke skal kle på seg eller at hun har lov til å bestemme at kroppen hennes ikke skal ut i bilen når vi skal dra noe sted osv... Anonymous poster hash: b2862...bae Det er bare mamma, pappa, bestemor (legg til navn) som kan bestemme over kroppen din? Anonymous poster hash: 51567...71d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #14 Skrevet 11. februar 2016 http://pappahjerte.blogg.no Verd å lese! Dette kan forebygges og avdekkes!! Snakk med barna deres om kroppen deres! Forklar de hva som er greit og ikke greit, og at om noe hender som ikke er greit, så er det ikke deres feil!! Lær barna deres å respektere andres kropp, slik at de vet hvor grensen går når de selv blir større. Det er så lite som skal til for å forhindre... Anonymous poster hash: de3bf...376 Forslag til hvordan man forklarer det? Har tenkt litt på det, men klarer ikke å komme opp med noe fornuftig som ikke potensielt fører til problemer. F.eks. hvis jeg sier til 4-åringen at ingen har lov til å ta på kroppen hennes, så får jeg problemer når jeg skal vaske henne eller tørke når hun har vært på do. Hvis jeg sier at hun bestemmer over kroppen sin selv, så kan hun plutselig finne på at hun bestemmer at hun ikke skal kle på seg eller at hun har lov til å bestemme at kroppen hennes ikke skal ut i bilen når vi skal dra noe sted osv... Anonymous poster hash: b2862...bae Det er bare mamma, pappa, bestemor (legg til navn) som kan bestemme over kroppen din? Anonymous poster hash: 51567...71d Overgrep utføres jo gjerne av en av de nærmeste... da har man poetensielt gjort det enda enklere. Anonymous poster hash: b2862...bae
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #15 Skrevet 11. februar 2016 http://pappahjerte.blogg.no Verd å lese! Dette kan forebygges og avdekkes!! Snakk med barna deres om kroppen deres! Forklar de hva som er greit og ikke greit, og at om noe hender som ikke er greit, så er det ikke deres feil!! Lær barna deres å respektere andres kropp, slik at de vet hvor grensen går når de selv blir større. Det er så lite som skal til for å forhindre... Anonymous poster hash: de3bf...376 Forslag til hvordan man forklarer det? Har tenkt litt på det, men klarer ikke å komme opp med noe fornuftig som ikke potensielt fører til problemer. F.eks. hvis jeg sier til 4-åringen at ingen har lov til å ta på kroppen hennes, så får jeg problemer når jeg skal vaske henne eller tørke når hun har vært på do. Hvis jeg sier at hun bestemmer over kroppen sin selv, så kan hun plutselig finne på at hun bestemmer at hun ikke skal kle på seg eller at hun har lov til å bestemme at kroppen hennes ikke skal ut i bilen når vi skal dra noe sted osv... Anonymous poster hash: b2862...bae Det er bare mamma, pappa, bestemor (legg til navn) som kan bestemme over kroppen din? Anonymous poster hash: 51567...71d Overgrep utføres jo gjerne av en av de nærmeste... da har man poetensielt gjort det enda enklere. Anonymous poster hash: b2862...bae Ja. Da får man si at hvis noen gjør noe du synes er vondt, ekkelt kan du alltid spørre mamma om dette er ok. Selvom noen har sagt du ikke må si noe. Vanskelig dette her fordi faktum ER at det er personer i nære relasjoner Vet ikke fasitsvaret men å gi barnet den tryggheten at ALT er lov å spørre om og fortelle. Anonymous poster hash: 51567...71d
Nullstress;) Skrevet 11. februar 2016 #16 Skrevet 11. februar 2016 Skrev Ett innlegg om hvordan man kan få barn til å snakke om vonde ting i en annen tråd. Det er veldig effektiv metode som vår helsesøster har hatt veldig god erfaring med 😊
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #17 Skrevet 11. februar 2016 http://pappahjerte.blogg.no Verd å lese! Dette kan forebygges og avdekkes!! Snakk med barna deres om kroppen deres! Forklar de hva som er greit og ikke greit, og at om noe hender som ikke er greit, så er det ikke deres feil!! Lær barna deres å respektere andres kropp, slik at de vet hvor grensen går når de selv blir større. Det er så lite som skal til for å forhindre... Anonymous poster hash: de3bf...376 Forslag til hvordan man forklarer det? Har tenkt litt på det, men klarer ikke å komme opp med noe fornuftig som ikke potensielt fører til problemer. F.eks. hvis jeg sier til 4-åringen at ingen har lov til å ta på kroppen hennes, så får jeg problemer når jeg skal vaske henne eller tørke når hun har vært på do. Hvis jeg sier at hun bestemmer over kroppen sin selv, så kan hun plutselig finne på at hun bestemmer at hun ikke skal kle på seg eller at hun har lov til å bestemme at kroppen hennes ikke skal ut i bilen når vi skal dra noe sted osv... Anonymous poster hash: b2862...bae Du kan snakke med barnet om kropp og grenser. At det er barnet selv som bestemmer over sin egen kropp. Ingen andre. Og så kan du snakke om gode og vonde hemmeligheter. De vonde hemmelighetene er de man kan få vondt i magen av. Det er hemmeligheter man kan fortelle til voksne og forteller man til voksne er det ikke slik at noen vil dø, at katten blir påkjørt eller at noen kommer på barnehjem. Jeg begynte med dette da datteren min var 3 år. Det sies at man kan kanskje ikke forhindre det første overgrepet, men kompetente barn sier oftere fra når det skjer overgrep og dermed kan man forhindre det neste, og det neste, og det neste..... Anonymous poster hash: 6b63c...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå