Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Hei Var nylig på tur med tispa mi. Traff en annen hundeeier og ble advart om at hvis hunden min kom i nærheten av hans kom denne til å "ta" min hund. Jeg tok hensyn til dette, bikkja i band osv og dro en annen retning. Hunden var stor og brun , korthåret. Det jeg lurer på er hvilken rase dette er. Spurte fyren, og han sa det var en Kent korso(?) eller noe sånt. Prøvde Google men ingen hunderaser kommer opp. Noen som har kjennskap til denne rasen? Anonymous poster hash: 31db3...0a7
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Cane corso Anonymous poster hash: 10429...674
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Spiller det noen rolle hvilken rase det er ? Poenget er at den ikke er noe gla i andre hunder og han som hunde eier tar ansvar og sier i fra til andre. Synes det er kjempe bra for det finnes så mange andre som ikke tar ansvar og sier i fra og det da går ut over andre sine hunder. Anonymous poster hash: c3e6f...342
sug lut Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Cane Corso. Bra han sa fra, da tar han jo ansvar. Og husk, dette er individet, ikke rasen. Hvorfor ble det en "guffen" opplevelse? For meg fremstår det som en A4-opplevelse for enhver hundeeier: man møter noen som har en hund med adferdsproblemer, så da holder man hundene fra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Cane Corso. Bra han sa fra, da tar han jo ansvar. Og husk, dette er individet, ikke rasen. Hvorfor ble det en "guffen" opplevelse? For meg fremstår det som en A4-opplevelse for enhver hundeeier: man møter noen som har en hund med adferdsproblemer, så da holder man hundene fra hverandre. Hvis man har en hund som man vet at vil angripe andre hunder hvis den får sjansen, så holder man fen i hundegård. Alltid. Anonymous poster hash: b905b...357
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Cane Corso. Bra han sa fra, da tar han jo ansvar. Og husk, dette er individet, ikke rasen. Hvorfor ble det en "guffen" opplevelse? For meg fremstår det som en A4-opplevelse for enhver hundeeier: man møter noen som har en hund med adferdsproblemer, så da holder man hundene fra hverandre. Hvis man har en hund som man vet at vil angripe andre hunder hvis den får sjansen, så holder man fen i hundegård. Alltid. Anonymous poster hash: b905b...357 Er du seriøs? Du kan da kontrollere bikkja di uten å bedrive rent dyreplageri, alle hunder må jo ut, det er bare å ha dem i bånd. Anonymous poster hash: 5562f...f82
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Cane Corso. Bra han sa fra, da tar han jo ansvar. Og husk, dette er individet, ikke rasen. Hvorfor ble det en "guffen" opplevelse? For meg fremstår det som en A4-opplevelse for enhver hundeeier: man møter noen som har en hund med adferdsproblemer, så da holder man hundene fra hverandre. Hvis man har en hund som man vet at vil angripe andre hunder hvis den får sjansen, så holder man fen i hundegård. Alltid. Anonymous poster hash: b905b...357 Er du seriøs? Du kan da kontrollere bikkja di uten å bedrive rent dyreplageri, alle hunder må jo ut, det er bare å ha dem i bånd. Anonymous poster hash: 5562f...f82 Synes du det er ok dersom du møter en hundeeier som sier at det er best du holder barnet ditt godt unna hunden, for hvis den kommer seg løs kommer den til å "ta" ungen? Anonymous poster hash: 04dd9...6fb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Cane Corso. Bra han sa fra, da tar han jo ansvar. Og husk, dette er individet, ikke rasen. Hvorfor ble det en "guffen" opplevelse? For meg fremstår det som en A4-opplevelse for enhver hundeeier: man møter noen som har en hund med adferdsproblemer, så da holder man hundene fra hverandre. Hvis man har en hund som man vet at vil angripe andre hunder hvis den får sjansen, så holder man fen i hundegård. Alltid. Anonymous poster hash: b905b...357 Er du seriøs? Du kan da kontrollere bikkja di uten å bedrive rent dyreplageri, alle hunder må jo ut, det er bare å ha dem i bånd. Anonymous poster hash: 5562f...f82 Synes du det er ok dersom du møter en hundeeier som sier at det er best du holder barnet ditt godt unna hunden, for hvis den kommer seg løs kommer den til å "ta" ungen? Anonymous poster hash: 04dd9...6fb Hundeaggresjon er jo ikke det samme som aggresjon mot mennesker, herregud. Anonymous poster hash: 5562f...f82
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Cane Corso. Bra han sa fra, da tar han jo ansvar. Og husk, dette er individet, ikke rasen. Hvorfor ble det en "guffen" opplevelse? For meg fremstår det som en A4-opplevelse for enhver hundeeier: man møter noen som har en hund med adferdsproblemer, så da holder man hundene fra hverandre. Hvis man har en hund som man vet at vil angripe andre hunder hvis den får sjansen, så holder man fen i hundegård. Alltid. Anonymous poster hash: b905b...357 Er du seriøs? Du kan da kontrollere bikkja di uten å bedrive rent dyreplageri, alle hunder må jo ut, det er bare å ha dem i bånd. Anonymous poster hash: 5562f...f82 Synes du det er ok dersom du møter en hundeeier som sier at det er best du holder barnet ditt godt unna hunden, for hvis den kommer seg løs kommer den til å "ta" ungen? Anonymous poster hash: 04dd9...6fb Du har tydeligvis ikke så mye peiling på hunder. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som var så guffen med denne opplevelsen hi?? Anonymous poster hash: d81dc...c46
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Hi her. Var vel litt å overdrive at det var guffent. Var bare det at det var veldig mørkt og den andre hundeeieren kom litt brått på. Situasjonen ble greit håndtert av den andre hundeeieren, klager ikke på det. Var bare nysgjerrig på hvilken hunderase det dreide seg om her. Har kanskje også litt med at jeg har en greie med korthårete, brune hunder. Syns de er litt skumle, har gjort det siden barndommen. Hilsen pyse med bordercollie. Anonymous poster hash: 31db3...0a7
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Cane corso er vel ikke en aggressiv rase? ? Vil heller tippe mastiff El noe i den ligaen. Anonymous poster hash: 27fe9...38d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #12 Skrevet 10. februar 2016 Cane corso er vel ikke en aggressiv rase? ? Vil heller tippe mastiff El noe i den ligaen.Anonymous poster hash: 27fe9...38d Det var nok en cane corso. Ser på nett at de kan være dominante, og at de ikke anbefales til uerfarne hundeeiere. Denne hunden var tydelig aggressiv, kroppsspråk og stemmebruk tydet på det. Sjelden jeg møter hunder med en såppas aggressiv holdning mot andre hunder. Så ja, jeg blei litt skjelven. Innrømmer det. Anonymous poster hash: 31db3...0a7
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #13 Skrevet 11. februar 2016 Cane corso er vel ikke en aggressiv rase? ? Vil heller tippe mastiff El noe i den ligaen. Anonymous poster hash: 27fe9...38d Mastiffer er rolige hunder. De kan se skumle ut, men er fine familiehunder. Tviler sterkt på at det var en mastiff. Anonymous poster hash: 866fe...2d8
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #14 Skrevet 11. februar 2016 Jeg har en ganske stor rase, tispe, hun kan være ganske aggressiv når vi møter andre hunder på tur. Jeg har henne alltid i bånd, har gul sløyfe på båndet, sier klart ifra på avstand når vi møter andre med hund, og får henne i sitt til de andre er forbi. De aller fleste sier 'takk for beskjed' når de går forbi, beg anser dette som helt i orden - jeg har IKKE tenkt å sette bikkja i hundegård resten av livet! Men siden det er stress for henne å møte andre hunder så velger jeg selvfølgelig å gå på tur der jeg vet det er lite andre hunder, og senere på kvelden enn andre. Anonymous poster hash: 34345...9af
sug lut Skrevet 11. februar 2016 #15 Skrevet 11. februar 2016 Cane Corso. Bra han sa fra, da tar han jo ansvar. Og husk, dette er individet, ikke rasen. Hvorfor ble det en "guffen" opplevelse? For meg fremstår det som en A4-opplevelse for enhver hundeeier: man møter noen som har en hund med adferdsproblemer, så da holder man hundene fra hverandre. Hvis man har en hund som man vet at vil angripe andre hunder hvis den får sjansen, så holder man fen i hundegård. Alltid. Anonymous poster hash: b905b...357 Er du seriøs? Du kan da kontrollere bikkja di uten å bedrive rent dyreplageri, alle hunder må jo ut, det er bare å ha dem i bånd. Anonymous poster hash: 5562f...f82 Synes du det er ok dersom du møter en hundeeier som sier at det er best du holder barnet ditt godt unna hunden, for hvis den kommer seg løs kommer den til å "ta" ungen? Anonymous poster hash: 04dd9...6fb Det er uansett ditt ansvar å holde ungen din unna hunden.
Vestfold1971 Skrevet 23. juni 2018 #16 Skrevet 23. juni 2018 På 10.2.2016 den 21.23, Anonym bruker skrev: Hvis man har en hund som man vet at vil angripe andre hunder hvis den får sjansen, så holder man fen i hundegård. Alltid. Anonymous poster hash: b905b...357 Haha.. Si du kødder! Samkjønnsagressjon er da helt vanlig hos svært mange, hvis ikke de fleste, raser.
Vestfold1971 Skrevet 23. juni 2018 #17 Skrevet 23. juni 2018 På 10.2.2016 den 22.14, Anonym bruker skrev: Cane corso er vel ikke en aggressiv rase? ? Vil heller tippe mastiff El noe i den ligaen. Anonymous poster hash: 27fe9...38d I denne tråden var det mye rart. En Cane Corso er en mastiff. De kalles også italiensk mastiff. De krever en erfaren eier og kan vise Samkjønnsagressjon. Som mange andre raser.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #18 Skrevet 23. juni 2018 På 10.2.2016 den 21.23, Anonym bruker skrev: Hvis man har en hund som man vet at vil angripe andre hunder hvis den får sjansen, så holder man fen i hundegård. Alltid. Anonymous poster hash: b905b...357 Tosk. Min hund er nesten blind og er blitt redd andre hunder. Han går alltid i bånd fordi han må ha en ledsager. Han har unnvikende adferd, men kommer en løshund bort til han så angriper han, skal han aldri få gå tur da? HI, det er vel bra eieren sier i fra? Og uansett er det jo båndtvang nå, så om du hadde gått 50 meter bak han hadde du jo vært trygg. Anonymkode: 6e4da...f53
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #19 Skrevet 23. juni 2018 Tråden er fra 2016!! Anonymkode: 81d80...99c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #20 Skrevet 23. juni 2018 Personlig synes jeg aggressive hunder systematisk burde avlives. Da blir man på sikt kvitt i hvert fall en del dårlige gener og jorda blir et bedre sted å leve. Jeg forstår at det er trist for eierne, men synes ikke det er tilstrekkelig argument for å la disse hundene leve. Hunder som skal "ta" andre hunder er jo rett og slett sjokkerende! Ingen slike hunder burde få leve opp. Anonymkode: 613f7...e4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå