Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 http://www.osloby.no/nyheter/Kraftig-reaksjon-pa-nye-parkeringsbestemmelser-i-Oslo-8352033.html Er så lei misbruket av ordet "mobbing". Det er snart et begrep uten noe reelt innhold. Alt som man mener er litt smådårlig behandling er "mobbing" - på samme måte som all form for grenseoverskridelse karakteriseres som "voldtekt". Bare en liten frustrasjonsutblåsning fra meg. Jobber med mennesker som har opplevd både mobbing og voldtekt, og hater å se disse begrepene bli utvannet og intetsigende. Anonymous poster hash: 4df0f...811
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Helt enig, HI! Det er jo ikke i nærheten av å være mobbing. Jeg forstår at det er frustrerende for de som eier bil, det er ikke vanskelig å forstå det. Men folk er gjerne for miljøtiltak.... så lenge det ikke rammer dem selv, vel og merke Anonymous poster hash: 556e3...3c5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Enig. Alle mobbes. Men de er vel "sinnsykt" forbanna.. Anonymous poster hash: 45cc9...ea7
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 http://www.osloby.no/nyheter/Kraftig-reaksjon-pa-nye-parkeringsbestemmelser-i-Oslo-8352033.html Er så lei misbruket av ordet "mobbing". Det er snart et begrep uten noe reelt innhold. Alt som man mener er litt smådårlig behandling er "mobbing" - på samme måte som all form for grenseoverskridelse karakteriseres som "voldtekt". Bare en liten frustrasjonsutblåsning fra meg. Jobber med mennesker som har opplevd både mobbing og voldtekt, og hater å se disse begrepene bli utvannet og intetsigende. Anonymous poster hash: 4df0f...811 Det dreper by samfunnene å hindre biltrafikk! Kan du tenke deg hvor sjarmerende det hadde vært med en London tur, og det ikke var trafikk? Eller NY? Her til lands er det visst om å gjøre å ha bilene ut av sentrum. Det er trist! Anonymous poster hash: 1de64...dd5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 http://www.osloby.no/nyheter/Kraftig-reaksjon-pa-nye-parkeringsbestemmelser-i-Oslo-8352033.html Er så lei misbruket av ordet "mobbing". Det er snart et begrep uten noe reelt innhold. Alt som man mener er litt smådårlig behandling er "mobbing" - på samme måte som all form for grenseoverskridelse karakteriseres som "voldtekt". Bare en liten frustrasjonsutblåsning fra meg. Jobber med mennesker som har opplevd både mobbing og voldtekt, og hater å se disse begrepene bli utvannet og intetsigende. Anonymous poster hash: 4df0f...811 Det dreper by samfunnene å hindre biltrafikk!Kan du tenke deg hvor sjarmerende det hadde vært med en London tur, og det ikke var trafikk? Eller NY? Her til lands er det visst om å gjøre å ha bilene ut av sentrum. Det er trist! Anonymous poster hash: 1de64...dd5 Det er selvfølgelig greit at du mener det, men dette er like fullt ikke mobbing. Helt enig, HI. Anonymous poster hash: e0458...bd0
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 http://www.osloby.no/nyheter/Kraftig-reaksjon-pa-nye-parkeringsbestemmelser-i-Oslo-8352033.html Er så lei misbruket av ordet "mobbing". Det er snart et begrep uten noe reelt innhold. Alt som man mener er litt smådårlig behandling er "mobbing" - på samme måte som all form for grenseoverskridelse karakteriseres som "voldtekt". Bare en liten frustrasjonsutblåsning fra meg. Jobber med mennesker som har opplevd både mobbing og voldtekt, og hater å se disse begrepene bli utvannet og intetsigende. Anonymous poster hash: 4df0f...811 Det dreper by samfunnene å hindre biltrafikk! Kan du tenke deg hvor sjarmerende det hadde vært med en London tur, og det ikke var trafikk? Eller NY? Her til lands er det visst om å gjøre å ha bilene ut av sentrum. Det er trist! Anonymous poster hash: 1de64...dd5 Snakk om å ikke få med seg essensen i en kort tekst. Anonymous poster hash: e8265...a3b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Kjempetiltak! Hun som sutret så færlt at hun ikke kunne bære poteter kunne investert i en elsykkel med en ekstra vogn for varer. Sunt, miljøvennlig og gir god helsegevinst. Vinn-vinn! Anonymous poster hash: 88c59...5b5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Helt enig, HI! Det er jo ikke i nærheten av å være mobbing. Jeg forstår at det er frustrerende for de som eier bil, det er ikke vanskelig å forstå det. Men folk er gjerne for miljøtiltak.... så lenge det ikke rammer dem selv, vel og merke Anonymous poster hash: 556e3...3c5 Problemet med de miljøtiltakene som kommer nå, er jo nettopp at de rammer "alle" - bare ikke de største miljøsynderen (godstransport, cruiseskip, matgiganter som kaster tonnevis med mat, folk som flyr flere fanger i mnd osv). Økte avgifter rammer ikke de med mye penger, de fortsetter å kjøre, mens "vanlige" arbeidere må betale i dyre dommer for å komme på jobb og levere barn. Det blir så useriøst - hvis de virkelig mener det må de ramme OGSÅ industrien! Ikke minst må de være i forkant og gi folk et miljøvennlig GODT tilbud (kollektivtrafikk med hyppige avganger og ikke stappfulle vogner), FØR de "straffer". Tross alt; folk vil bare komme seg på jobb, de kjører ikke rundt fordi de synes det er då jævlig artig. Anonymous poster hash: 883fe...a37
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Helt enig, HI! Det er jo ikke i nærheten av å være mobbing. Jeg forstår at det er frustrerende for de som eier bil, det er ikke vanskelig å forstå det. Men folk er gjerne for miljøtiltak.... så lenge det ikke rammer dem selv, vel og merke Anonymous poster hash: 556e3...3c5 Problemet med de miljøtiltakene som kommer nå, er jo nettopp at de rammer "alle" - bare ikke de største miljøsynderen (godstransport, cruiseskip, matgiganter som kaster tonnevis med mat, folk som flyr flere fanger i mnd osv). Økte avgifter rammer ikke de med mye penger, de fortsetter å kjøre, mens "vanlige" arbeidere må betale i dyre dommer for å komme på jobb og levere barn. Det blir så useriøst - hvis de virkelig mener det må de ramme OGSÅ industrien! Ikke minst må de være i forkant og gi folk et miljøvennlig GODT tilbud (kollektivtrafikk med hyppige avganger og ikke stappfulle vogner), FØR de "straffer". Tross alt; folk vil bare komme seg på jobb, de kjører ikke rundt fordi de synes det er då jævlig artig. Anonymous poster hash: 883fe...a37 Jeg er ikke uenig i det du sier. Men hvor god skal kollektivtrafikken bli før det vil monne nok - så mye at de som i dag velger bilen heller velger å bruke kollektivt? Jeg vet mange som fint kunne brukt kollektivt uten at det ville gjort at de brukte særlig lenger tid, heller ikke de som henter/bringer barn - men de vil ikke reise kollektivt, for da er de mer "avhengig", som de sier. For de som er avhengig av bil er det jo en annen sak, men svært mange er bare ikke villige til å gjøre endringer i de rutinene de har. Vi kan gjerne snu litt på det - kanskje folk vil bli mer bevisste og kreve større handlekraft og flere virkemidler av politikerne når de ser at småbrukerne betaler såpass mye mens industrien ikke betaler så mye. Det går an å fokusere på flere områder samtidig. Men hele tiden så går det tilbake på hva folk egentlig er villig til å betale for miljøet. De fleste er ikke villige til å betale mer for varer for at industrien skal belastes mer pga. forurensing, vi er ikke villige til å betale direkte i avgifter til parkering osv. Med den luftkvaliteten det har vært i Oslo og andre større byer i vinter så må strakstiltak på plass. Men helt enig, det burde komme langt større tiltak mot alle de andre du nevner. Det burde vært forbud for cruiseskip å ikke bruke strøm ved kai, jernbanen burde ta over store deler av godstrafikk osv. osv. Det ene trenger ikke utelukke det andre. Og folk kan velge å bruke tiltakene i Oslo nå som en oppvåkning og heller bruke det for å presse politikerne. "Hør her, nå er det i hovedsak privatpersoner og småaktører som tar regningen, nå krever vi strengere tiltak for industrien og godstrafikk m.m." Det er langt mer konstruktivt enn å klage på tiltaket som er innført i kommunen nå. Anonymous poster hash: 556e3...3c5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Helt enig, HI! Det er jo ikke i nærheten av å være mobbing. Jeg forstår at det er frustrerende for de som eier bil, det er ikke vanskelig å forstå det. Men folk er gjerne for miljøtiltak.... så lenge det ikke rammer dem selv, vel og merke Anonymous poster hash: 556e3...3c5 Problemet med de miljøtiltakene som kommer nå, er jo nettopp at de rammer "alle" - bare ikke de største miljøsynderen (godstransport, cruiseskip, matgiganter som kaster tonnevis med mat, folk som flyr flere fanger i mnd osv). Økte avgifter rammer ikke de med mye penger, de fortsetter å kjøre, mens "vanlige" arbeidere må betale i dyre dommer for å komme på jobb og levere barn. Det blir så useriøst - hvis de virkelig mener det må de ramme OGSÅ industrien! Ikke minst må de være i forkant og gi folk et miljøvennlig GODT tilbud (kollektivtrafikk med hyppige avganger og ikke stappfulle vogner), FØR de "straffer". Tross alt; folk vil bare komme seg på jobb, de kjører ikke rundt fordi de synes det er då jævlig artig. Anonymous poster hash: 883fe...a37 Jeg er ikke uenig i det du sier. Men hvor god skal kollektivtrafikken bli før det vil monne nok - så mye at de som i dag velger bilen heller velger å bruke kollektivt? Jeg vet mange som fint kunne brukt kollektivt uten at det ville gjort at de brukte særlig lenger tid, heller ikke de som henter/bringer barn - men de vil ikke reise kollektivt, for da er de mer "avhengig", som de sier. For de som er avhengig av bil er det jo en annen sak, men svært mange er bare ikke villige til å gjøre endringer i de rutinene de har. Vi kan gjerne snu litt på det - kanskje folk vil bli mer bevisste og kreve større handlekraft og flere virkemidler av politikerne når de ser at småbrukerne betaler såpass mye mens industrien ikke betaler så mye. Det går an å fokusere på flere områder samtidig. Men hele tiden så går det tilbake på hva folk egentlig er villig til å betale for miljøet. De fleste er ikke villige til å betale mer for varer for at industrien skal belastes mer pga. forurensing, vi er ikke villige til å betale direkte i avgifter til parkering osv. Med den luftkvaliteten det har vært i Oslo og andre større byer i vinter så må strakstiltak på plass. Men helt enig, det burde komme langt større tiltak mot alle de andre du nevner. Det burde vært forbud for cruiseskip å ikke bruke strøm ved kai, jernbanen burde ta over store deler av godstrafikk osv. osv. Det ene trenger ikke utelukke det andre. Og folk kan velge å bruke tiltakene i Oslo nå som en oppvåkning og heller bruke det for å presse politikerne. "Hør her, nå er det i hovedsak privatpersoner og småaktører som tar regningen, nå krever vi strengere tiltak for industrien og godstrafikk m.m." Det er langt mer konstruktivt enn å klage på tiltaket som er innført i kommunen nå. Anonymous poster hash: 556e3...3c5 Ja vi er nok ikke så uenige, ALLE må ta et ansvar for miljøet. Og som du sier: mange flere kunne valgt kollektiv. Men for å bruke meg selv som eksempel: jeg bor 2 mil utenfor Oslo, hvor jeg jobber. Herfra går det raskere med tog enn med bil, så ingen grunn for folk å kjøre. Likevel velger en del bilen, men ikke så mange. Toget er SPRENGT! Vi står så tett innover i vognene at man ikke får tatt opp noe fra veska si. Har flere ganger opplevd å ikke få plass. Da er det en time (!!!) til neste tog. Og som alle vet: jobb skal rekkes og barn skal hentes. Har opplevd flere ganger ar folk har besvimt på disse jævla togene. Det er et jævla mareritt. Jeg forstår veldig godt at gravide, eldre, folk med helseplager og folk som MÅ rekke noe velger bilen. Toget er ikke til å stole på. Dette har vært klaget på i mange år, det har vært aksjoner og det ene og det andre, men ingenting hjelper. Hadde alle som kjører bil i dag fra oss tart tog, så hadde det garantert ikke blitt plass! Da er det litt provoserende at "vanlige folk" blir moralisert over og pålagt dyre avgifter, mens de som forurenser langt mere får gå fri. Når det gjelder kolkektivtrafikken så må den rett og slett bli GOD NOK til at folk kan stole på den! Det er ikke så mye forlangt i et moderne land med en presis kollektivtrafikk med tilstrekkelig med avganger til at folk kommet seg på jobb. Det er jo bare det folk vil - komme seg til og fra jobb! Jeg har pendla kollektiv i 20 år, og har helt mista troen på at det blir noe orden på dette. Man føler man blir dobbelt straffa - man får et elendig kollektivtilbud, og må betale i dyre dommer for å kjøre bil. Hadde politikerne vært seriøse i denne saken, s hadde se utbedret kollektivtrafikken først! De eneste som kan kjøre til Oslo med et bredt glis må er rikingene med SUVene sine som i tillegg slipper kø. Anonymous poster hash: 883fe...a37
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Helt enig med i at begrepet mobbing snart er så misbrukt at det er ubrukelig. Konflikt er ikke mobbing! Virker som det er en konkurranse om å være den som blir mest krenka i samfunnet for tida. Anonymous poster hash: 2ee1b...e0c
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2016 #12 Skrevet 10. februar 2016 http://www.osloby.no/nyheter/Kraftig-reaksjon-pa-nye-parkeringsbestemmelser-i-Oslo-8352033.html Er så lei misbruket av ordet "mobbing". Det er snart et begrep uten noe reelt innhold. Alt som man mener er litt smådårlig behandling er "mobbing" - på samme måte som all form for grenseoverskridelse karakteriseres som "voldtekt". Bare en liten frustrasjonsutblåsning fra meg. Jobber med mennesker som har opplevd både mobbing og voldtekt, og hater å se disse begrepene bli utvannet og intetsigende. Anonymous poster hash: 4df0f...811 Det dreper by samfunnene å hindre biltrafikk!Kan du tenke deg hvor sjarmerende det hadde vært med en London tur, og det ikke var trafikk? Eller NY? Her til lands er det visst om å gjøre å ha bilene ut av sentrum. Det er trist! Anonymous poster hash: 1de64...dd5 Både New York og London uten privatbilisme ville ha vært et steg opp og fram! Et STORT et! Kjenner du Amsterdam eller København...?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #13 Skrevet 11. februar 2016 Men det er alt for mange, som har bil som ikke trenger det. Og bruker bilen, der hvor det går raskere med kollektivt. Bor selv i Drammen, enslig mor til 2 barn, og har ikke bil. Det går helt fint. Men kjenner alt for mange som pendler til Oslo, men ta toget, nei det er farlig, tar jo bare 30 min. Mye bedre å stå 2 timer i kø. Anonymous poster hash: ec8d1...e42
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #14 Skrevet 11. februar 2016 Måtte tatt 4 busser,levere på skole og så til jobb. Samme tilbake. Og jeg bor sentralt. Anonymous poster hash: 1584f...843
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #15 Skrevet 11. februar 2016 Måtte tatt 4 busser,levere på skole og så til jobb. Samme tilbake. Og jeg bor sentralt. Anonymous poster hash: 1584f...843 Og det er mobbing da eller?? Hva med å få med seg essensen i hovedinnlegget! Anonymous poster hash: c3e31...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå