Gå til innhold

Jeg som "hindret samvær med far"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skrev et innlegg her for en stund siden om at barnefar mener jeg saboterer samvær ved å ikke ville ha han på overnatting her.

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144258627-han-mener-jeg-hindrer-samvær-med-datter-på-15/page-1#entry147696606

Jeg sa til han at han gjerne må komme på besøk, men at han ikke får overnatte. Jeg tilbød å betale halvparten av kostnadene for transport og overnatting og at han kunne være her så mye han ville på dagtid, og ta etterhvert henne med ut uten meg når hun føler seg trygg nok. Fikk da til svar at det ville han ikke, og ga ikke noe grunn.

Jeg sa rett og slett at jeg syns det virker som at han ikke er noe interessert i å treffe datteren sin. Da sa han at han selvfølgelig vil treffe henne, og at han vil ha henne på overnatting en helg hos foreldrene sine. 

Her sa jeg rett og slett nei, fordi jentungen er 1,5 år og har møtt han så få ganger at jeg kan telle det på en hånd. Besteforeldrene har hun møtt enda færre ganger.

Nå er han kjempesint fordi jeg er så vanskelig å ha med å gjøre og fordi jeg, som han sa forrige gang, hindrer samvær. Jeg mener at han må komme hit først og bli kjent med henne, så kan de heller overnatte hos besteforeldrene hennes senere. Men som sagt, han ønsker ikke å komme hit pga. lang reisevei og at han ikke ønsker å overnatte i hytte eller på hotell (Måtte punget ut med 250 kroner per natt på hytte).

Er jeg virkelig så umulig å ha med å gjøre? 

Anonymous poster hash: bfce9...52c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke umulig. Han har ikke peiling på barn, han tenker ikke på sitt barns beste.

Få ham med på familievernkontoret og ta det der, da vil jeg tro han raskt nok finner ut hvordan han må gjøre ting fremover hvis han ønsker samvær med barnet sitt.

Ta det på fvk, det virker ikke som om det har noen hensikt å diskutere mer med ham på egen hånd.

Bra du setter grenser for datteren din siden han ikke gjør det som er best for henne.

Jeg tror også fremdeles at han prøver å manipulere deg, muligens for å komme i buksene dine. Vær saklig med ham, få ham med på fvk, be ham lese seg opp på faglitteratur når det kommer til små barn, samvær, tilknytning osv.

Anonymous poster hash: 54127...188
Skrevet

Faaaamiiiiiliiiieveeeernkooontoooor(uttales med syngende stemme).

Skal han ha samvær med datteren din, så bør dere gå igjennom fvk først, slik at kan få det innprentet i det, åpenbart, lille hode sitt at dette må gjøres riktig.

Riktig er da at barnet blir kjent med far under trygge forhold før hun skal rives vekk og overnatte til en fremmed mann. For det er akkurat det han er, en helt random fremmed mann. Og du har vitterlig ikke hindret noe samvær om det du skriver både her og i den andre tråden stemmer.

Skrevet

Du gjør AKKURAT det du skal. Å sende et barn på ett år bort med en nesten fremmed person i et døgn eller to, er bare slemt.

Anonymous poster hash: 1ff77...580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...