Gå til innhold

Jordmor og lege..

Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅ man gå til begge deler?

Jeg er veldig fornøyd med legen min, og han er veldig dyktig i det han gjør.

Jordmora her jeg bor virker så lei av alt hun gjør. Hun smiler ikke, prater langsomt-eller- mere sånn at hun prater fordi hun må. Huff, er dårlig å forklare.. Men jeg føler at hun heller vi hjem enn å være på jobb.

Uansett.. Er det sånn at man MÅ begge deler? Er det dumt å kun gå til lege på svangerskapskontroll?

Anonymous poster hash: b2a4e...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk bare til legen min sist svangerskap. Funket bra for meg!

Anonymous poster hash: a59dd...330

Skrevet

Takk! Jeg føler ikke jeg orker å gå til henne mere. Hun gjør meg så deppa!

Valgte du bare bort jordmor, og bestilte kun time hos lege eller?

Skrevet

Takk! Jeg føler ikke jeg orker å gå til henne mere. Hun gjør meg så deppa!

Valgte du bare bort jordmor, og bestilte kun time hos lege eller?

Jepp! Bestilte aldri time. Jeg hadde ikke behov for å forholde meg til jm denne gangen.

Skrevet

Du MÅ ikke gå til hverken den ene eller andre, svangerskapskontroller er et tilbud, ikke en plikt. Uansett er det mer enn godt nok å følges opp av "bare" lege :)

Anonymous poster hash: b9ba5...ee6

Skrevet

Jeg har kun gynekolog og jordmor.

Liker ikke legen min. Nå er jegsnart i mål, så er sykehuset som har tatt over og jordmor da :-) men lege og jordmor er vel like bra! Gått til gynekolog pga ul på babyen, jordmor har jo ikke det. Vet ikke hva lege har?

Skrevet

Jeg gikk nesten bare til jordmor forrige svangerskap, men noen ting måtte jeg til lege for. Blodprøver og sykmelding samt få resept på antibiotika mot UVI måtte jeg til legen for.

Skrevet

Jeg gikk mest til lege sist svangerskap, og har tenkt å bare gå til legen denne gangen. Må til ham mye uansett pga sykemelding og div greier, og jeg har NULL kjemi med jordmor. Har ikke behov for pjatt om hvordan jeg føler meg og sånt fjas.

Skrevet

Nå ble jeg glad! Da orker jeg ikke å dra til jordmoren noe mere. Tusen takk, dere 😊

Skrevet

Lege må du til, jordmor kan du velge.

Første svanskap var jeg bare hos legen min. Hadde ikke behov for jordmor syns jeg. Syns ikke jeg trengte alle legetimene heller for den sakens skyld.

Andre gang gikk jeg til jordmor siden jeg hadde flyttet men ikke byttet lege, så mest praktisk å gå annen hver gang til jordmor i samme by. Men jordmor passet meg ikke, jeg hadde ikke koe behov for å prate slik hun hadde. Så kuttet hun ut etter første gang.

Anonymous poster hash: a45ce...c8b

Skrevet

Har dere virkelig samvittighet til å belaste legen unødvig, med ting jordmor fint er kompetent til?

Anonymous poster hash: 50e70...b0e

Skrevet

Har dere virkelig samvittighet til å belaste legen unødvig, med ting jordmor fint er kompetent til?

Unødig*

Skrevet

Var ikke hos jordmor i siste svangerskap, følte ikke behov for mer styr enn å gå til fastlegen + UL hver 14 dag.

Anonymous poster hash: 0905c...e2c

Skrevet

Har aldri gått til jordmor, har en super lege, i mitt 3. svangerskap nå.

Anonymous poster hash: 52089...498

Skrevet

Lege må du til, jordmor kan du velge.

Første svanskap var jeg bare hos legen min. Hadde ikke behov for jordmor syns jeg. Syns ikke jeg trengte alle legetimene heller for den sakens skyld.

Andre gang gikk jeg til jordmor siden jeg hadde flyttet men ikke byttet lege, så mest praktisk å gå annen hver gang til jordmor i samme by. Men jordmor passet meg ikke, jeg hadde ikke koe behov for å prate slik hun hadde. Så kuttet hun ut etter første gang.

Anonymous poster hash: a45ce...c8b

Nei, du må ikke til lege. Jeg gikk kun til jordmor. En kan jo fritt velge om en vil benytte seg av svangerskapsomsorg i det hele tatt:)

Skrevet

Nå er det ikke gitt at jordmor har bedre kapasitet enn legen. Her jeg bor, har jordmor lange ventelister der førstegangsfødende blir prioritert. For alt du vet, frigir HI en plass som en annen gravid ønsker seg.

Skrevet

Her er det jordmor som har dårlig kapasitet

Anonymous poster hash: 4300c...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...