Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Jeg og min samboer skal ha barn om 4,5 Mnd. Sønnen min heter Nikolai. Samboeren min og jeg har totalt ulik navnesmak, han liker mer navn som skal uttales på engelsk, som kate og Jamie, mens jeg liker bedre norske navn. Vi har noen få navn som begge syns er fine, hvilke navn av disse er fint til en lillebror/lillesøster til Nikolai: Jentenavn: Emilie Linnea Mille Vanessa Guttenavn Sander Dennis William Johannes (min sønn nr 2, helbroren til Nikolai, heter dette, han døde under fødsel, så er litt usikker enda, men samboeren min snakket mye om dette fordi han syns det er et fint navn og at det hadde vært fint med en oppkalling. Det er ikke samboers sin sønn som døde, men faren til barnet vet ikke engang om navnet hans, han brøy seg ikke, så tråkker ikke på noen tær.) Anonymous poster hash: 898ea...87b Anonymous poster hash: 815a5...6cd
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Johannes - flott! Hvis du klarer tanken på å gi den nye samme navn. På en måte er det utrolig vakkert og det innlemmer også din avdøde sønn i "nåtida" og framtida. Hvis ikke du makter å bruke det, er Sander også fint. Jentenavn: Mille Eller hva med Johanne? Likt, men ikke for likt?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Takk for svar. Johannes var verdens Søteste baby og jeg savner han hver dag, så det hadde vært fint å oppkalt babyen etter han, men jeg er ikke helt sikkert enda. Men kanskje Johanne heter min kusine som er ett år eldre enn min sønn, jeg er hennes fadder, de er ganske mye sammen, så kan ikke bruke det navnet dessverre. Men takk for tilbakemelding Anonymous poster hash: 815a5...6cd
Heisveisen Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Hva med Johan, og evt et mellomnavn? Hanne eller Hanna er jo også lignende.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Jeg og samboer har som sagt veldig ulik smak, og har gått gjennom alle navn vi vet om, og det er kun de i listen, som jeg skrev opp, er aktuell for begge to men takk for tips altså Anonymous poster hash: 815a5...6cd
TPK Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Johannes er kjempefint, men jeg ville ikke brukt det pga historien din. Synd for lillebror å alltid måtte leve opp til en annens navn. Han vil alltid bli sammenlignet, og mot en som er død og "opphøyet" kan man aldri vinne. Ellers synes jeg Emilie var det fineste av de andre, resten er ikke helt min smak. Men det er jo mye som kan uttales på engelsk! Hva med Linus, Erik/c eller Sophie, Olivia?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 William Johan ❤️ Anonymous poster hash: 410e7...b04
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Jeg og min samboer skal ha barn om 4,5 Mnd. Sønnen min heter Nikolai. Samboeren min og jeg har totalt ulik navnesmak, han liker mer navn som skal uttales på engelsk, som kate og Jamie, mens jeg liker bedre norske navn. Vi har noen få navn som begge syns er fine, hvilke navn av disse er fint til en lillebror/lillesøster til Nikolai: Jentenavn: Emilie Linnea Mille Vanessa Guttenavn Sander Dennis William Johannes (min sønn nr 2, helbroren til Nikolai, heter dette, han døde under fødsel, så er litt usikker enda, men samboeren min snakket mye om dette fordi han syns det er et fint navn og at det hadde vært fint med en oppkalling. Det er ikke samboers sin sønn som døde, men faren til barnet vet ikke engang om navnet hans, han brøy seg ikke, så tråkker ikke på noen tær.) Anonymous poster hash: 898ea...87b Anonymous poster hash: 815a5...6cd William Johannes? Liker alle jentenavnene unntatt Vanessa. Anonymous poster hash: 8f941...51f
aanonym Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Jeg og min samboer skal ha barn om 4,5 Mnd. Sønnen min heter Nikolai. Samboeren min og jeg har totalt ulik navnesmak, han liker mer navn som skal uttales på engelsk, som kate og Jamie, mens jeg liker bedre norske navn. Vi har noen få navn som begge syns er fine, hvilke navn av disse er fint til en lillebror/lillesøster til Nikolai: Jentenavn: Emilie Linnea Mille Vanessa Guttenavn Sander Dennis William Johannes (min sønn nr 2, helbroren til Nikolai, heter dette, han døde under fødsel, så er litt usikker enda, men samboeren min snakket mye om dette fordi han syns det er et fint navn og at det hadde vært fint med en oppkalling. Det er ikke samboers sin sønn som døde, men faren til barnet vet ikke engang om navnet hans, han brøy seg ikke, så tråkker ikke på noen tær.) Anonymous poster hash: 898ea...87b Anonymous poster hash: 815a5...6cd Johannes hadde passet bra, men Sander er det fineste guttenavnet jeg vet om Hva med Juliane/Julianne?
aanonym Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Johannes er kjempefint, men jeg ville ikke brukt det pga historien din. Synd for lillebror å alltid måtte leve opp til en annens navn. Han vil alltid bli sammenlignet, og mot en som er død og "opphøyet" kan man aldri vinne. Det der er jeg ikke enig i. Navnet vil bli hans, det vil kun være hans mor som kjenner hele historien. Det har vært veldig vanlig å kalle opp etter døde barn, ingenting rart med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå