Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Hvorfor er det kun her i Norden vi har barna våre i bakovervendte seter? Jeg så på jollyroom etter et nytt sete til poden som er 9 mnd. Der dukket det opp det ene etter det andre setet beregnet på barn mellom 9-18(25) kg, men svært få av disse kunne monteres bakovervendt. Er det vi eller resten av Europa (eller verden forøvrig) som har misforstått? Syns det er rart. Anonymous poster hash: 29fc5...ff6
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Hvorfor er det kun her i Norden vi har barna våre i bakovervendte seter? Jeg så på jollyroom etter et nytt sete til poden som er 9 mnd. Der dukket det opp det ene etter det andre setet beregnet på barn mellom 9-18(25) kg, men svært få av disse kunne monteres bakovervendt. Er det vi eller resten av Europa (eller verden forøvrig) som har misforstått? Syns det er rart. Anonymous poster hash: 29fc5...ff6 Det er resten av Europa (og verden). De tar ikke sikkerheten like alvorlig, Det er bevist over enhver tvil at det er tryggere med bakovervendt bilstol. Anonymous poster hash: 8afe1...059
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Hvis du ser på ulykkestatistikkene er det vel neppe vi som har misforstått.... Anonymous poster hash: 0b0b6...17b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Færre barn dør i trafikken i de nordiske landa enn noen andre land i europa. For de vi er noen overbeskyttende hønemødre. Når det er sagt er det så vondt å gravlegge babyen sin at jeg gjør alt som står i min makt for å ikke oppleve det flere gang. Anonymous poster hash: 4244f...9ce
☆☆☆ Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Nedover i Europa er småbilar vanligare, og det er ikkje like mykje oppmerksomhet rundt sikring av barn i bil. Ein anna ting er at norske barn også blir snudd tidlig, det er ikkje slik at vi som gruppe følger anbefalingane om bakovervend til fire år. Sjølv om ein kan få inntrykk av at sjølv femåringar i regelen sit bakovervendt om ein les på dette forumet.
Mamma til 2 søte Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Færre barn dør i trafikken i de nordiske landa enn noen andre land i europa. For de vi er noen overbeskyttende hønemødre. Når det er sagt er det så vondt å gravlegge babyen sin at jeg gjør alt som står i min makt for å ikke oppleve det flere gang. Anonymous poster hash: 4244f...9ce Vil ikke kalle oss overbeskyttende hønemødre, men vi har tilgang på informasjon og gjør det som er rett og selvfølgelig best for barna våre. Forferdelig trist med babyen din... ❤
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Færre barn dør i trafikken i de nordiske landa enn noen andre land i europa. For de vi er noen overbeskyttende hønemødre. Når det er sagt er det så vondt å gravlegge babyen sin at jeg gjør alt som står i min makt for å ikke oppleve det flere gang.Anonymous poster hash: 4244f...9ce Å nei! Så forferdelig! Nå ble jeg lei meg på dine vegne. Unnskyld hvis jeg rippet opp i noe, det var ikke meningen. Klem. Hi Anonymous poster hash: 29fc5...ff6
Blondzilla Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Er det kun en fordel å sitte bakovervendt ved frontkollisjon, eller gjelder dette uansett hvirdan man kræsjer? Noen som vet?
Gjest Darwinia:-) Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Er det kun en fordel å sitte bakovervendt ved frontkollisjon, eller gjelder dette uansett hvirdan man kræsjer? Noen som vet? Hvis man blir påkjørt bakfra/ kjører i noen bakfra er det, strengt tatt, bedre å sitte forovervendt. Men kreftene er VELDIG mye mindre i en slik kollisjon, og skadene ofte ubetydelige i forhold til en front kollisjon. Derfor den generelle anbefalingen om å sitte bakovervendt.
☆☆☆ Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 (endret) Er det kun en fordel å sitte bakovervendt ved frontkollisjon, eller gjelder dette uansett hvirdan man kræsjer? Noen som vet?I kollisjon bakfra får 50% av bilane (den bakerste) kreftene i fronten. I frontkollisjon får alle bilane kreftene i front. I tillegg er det større krefter i sving her. Endret 10. februar 2016 av ★
soleia Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Det er muligens eit poeng at det er mykje meir fleirfelts motorvegar, feks i Tyskland, og der skjer ulukkene i same fartsretning, og dei vil då iallefall i halvparten av tilfella får smellen i bakenden på bilen. Vi har mykje meir landevegar med trafikk i begge retningar. Veit ikkje om det er god nok grunn, men kan vere eit poeng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå