Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Går til utredning og seroquel har blitt nevnt som et preparat som trolig vil testes på meg. Grunnen er å knocke meg ut så jeg får sove tungt og sammenhengende, noe jeg aldri gjør selv med sovepiller. Men jeg er skeptisk. Jeg får store bivirkninger av alt jeg tar av antidepressiva, sovepiller, hormonpreparater. Hvorfor tar du seroquel, og burde jeg gi det en sjanse eller styre unna? Anonymous poster hash: 5669a...0a8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Hvis du ikke klarer å sove og dette er anbefalt, ville jeg ha tatt det. Søvnløshet over tid kan dytte deg ut i psykose... Hva er grunnen til søvnløsheten? (Sønnen min tar også Seroquel.) Anonymous poster hash: 0b9af...a1b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Jeg har fått seroquel i 6-7 år nå, pga. schizofreni. Står på en høy dose nå, men første gang jeg ble innlagt, før legene visste om symptomene mine, fikk jeg en liten dose seroquel på kvelden for å finne ro og få sove. Funket strålende, og selv nå når jeg har tatt dem så lenge blir jeg fortsatt trøtt og sover relativt bra. Ingen bivirkninger heller, annet enn veeldig trøtt i starten. Riktig nok da jeg økte dosen. Fikk 25 mg for søvnen i starten, og det var nok til at jeg fikk sove =) Anonymous poster hash: 9dec0...b45
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Jeg vet ikke hvorfor jeg sover så dårlig. Høy aktivitet i hodet? Insomni? Bipolar? Jeg vet ikke, men det har liksom alltid vært sånn. hi Anonymous poster hash: 5669a...0a8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Jeg gikk på det før, men det gjorde ikke stort for meg. Følte meg bare skikkelig medisinert. Gikk på det fordi jeg har bipolar Anonymous poster hash: 4a956...57e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Jeg gikk på det før, men det gjorde ikke stort for meg. Følte meg bare skikkelig medisinert. Gikk på det fordi jeg har bipolar Anonymous poster hash: 4a956...57e Uff, det er jo heftige medisiner. Ble du feit eller la på deg endel? Jeg sliter med apati i perioder og ser ikke helt hvordan seroquel kan hjelpe mot dette? Jeg har lest om medikamentet, og under forsiktighetsregler stoppet informasjonen aldri, det var side på side. Har du brukt antidepressiva før, og hvordan reagerte du på det? Jeg ble bare dårligere av antidepressiva, de forsterket apatien og jeg følte meg sterkt medisinert og delvis lobotomert. Anonymous poster hash: 5669a...0a8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Hvis de vurderer seoquel er du skikkelig dårlig. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil prøve. Hva har du å tape... Alle medisiner har bieffekter. Som regel er virkningen verdt bieffektene. Anonymous poster hash: 0c03d...2a7
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Jeg har fått seroquel i 6-7 år nå, pga. schizofreni. Står på en høy dose nå, men første gang jeg ble innlagt, før legene visste om symptomene mine, fikk jeg en liten dose seroquel på kvelden for å finne ro og få sove. Funket strålende, og selv nå når jeg har tatt dem så lenge blir jeg fortsatt trøtt og sover relativt bra. Ingen bivirkninger heller, annet enn veeldig trøtt i starten. Riktig nok da jeg økte dosen. Fikk 25 mg for søvnen i starten, og det var nok til at jeg fikk sove =) Anonymous poster hash: 9dec0...b45 Jeg må bare spørre deg også, hva skjedde med appetitten din da du begynte med seroquel? Ble du sulten? Jeg orker ikke ta medisiner som gir meg oksehunger og gjør meg feit. Ja, det er viktig for meg. Anonymous poster hash: 5669a...0a8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Jeg gikk på det før, men det gjorde ikke stort for meg. Følte meg bare skikkelig medisinert. Gikk på det fordi jeg har bipolar Anonymous poster hash: 4a956...57e Uff, det er jo heftige medisiner. Ble du feit eller la på deg endel?Jeg sliter med apati i perioder og ser ikke helt hvordan seroquel kan hjelpe mot dette? Jeg har lest om medikamentet, og under forsiktighetsregler stoppet informasjonen aldri, det var side på side. Har du brukt antidepressiva før, og hvordan reagerte du på det? Jeg ble bare dårligere av antidepressiva, de forsterket apatien og jeg følte meg sterkt medisinert og delvis lobotomert.Anonymous poster hash: 5669a...0a8 Dette er hi. Anonymous poster hash: 5669a...0a8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Jeg har fått seroquel i 6-7 år nå, pga. schizofreni. Står på en høy dose nå, men første gang jeg ble innlagt, før legene visste om symptomene mine, fikk jeg en liten dose seroquel på kvelden for å finne ro og få sove. Funket strålende, og selv nå når jeg har tatt dem så lenge blir jeg fortsatt trøtt og sover relativt bra. Ingen bivirkninger heller, annet enn veeldig trøtt i starten. Riktig nok da jeg økte dosen. Fikk 25 mg for søvnen i starten, og det var nok til at jeg fikk sove =) Anonymous poster hash: 9dec0...b45 Jeg må bare spørre deg også, hva skjedde med appetitten din da du begynte med seroquel? Ble du sulten? Jeg orker ikke ta medisiner som gir meg oksehunger og gjør meg feit. Ja, det er viktig for meg. Anonymous poster hash: 5669a...0a8 Heller syk og tynn enn frisk og feit? 👍🏻 Anonymous poster hash: 52710...2a4
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Hater denne medisinen!!! Jeg ble som en robot. Gikk i søvne sikkerr 4 ganger hver natt å spiste!!! Ble så sulten!!! Fysj bare dårlig erfaring! Anonymous poster hash: de6a9...bca
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #12 Skrevet 10. februar 2016 Jeg gikk på det før, men det gjorde ikke stort for meg. Følte meg bare skikkelig medisinert. Gikk på det fordi jeg har bipolar Anonymous poster hash: 4a956...57e Uff, det er jo heftige medisiner. Ble du feit eller la på deg endel?Jeg sliter med apati i perioder og ser ikke helt hvordan seroquel kan hjelpe mot dette? Jeg har lest om medikamentet, og under forsiktighetsregler stoppet informasjonen aldri, det var side på side. Har du brukt antidepressiva før, og hvordan reagerte du på det? Jeg ble bare dårligere av antidepressiva, de forsterket apatien og jeg følte meg sterkt medisinert og delvis lobotomert.Anonymous poster hash: 5669a...0a8 Ja, eller jeg gikk opp 10 kg på to måneder pga at jeg gikk på remeron for depresjoner. Så gikk jeg ned 5,5 kg når jeg slutta på de, men når jeg begynte på seroquel gikk jeg opp igjen 4kg og klarte ikke å gå ned igjen. Kunne gå ned ett kilo, så opp to. Ned tre, opp to osv.. Jeg har gått på en del forskjellige antidepressive medisiner (de vanligste) og stemningsbalanserende medisiner, men opplevde kun at jeg ble dårligere helt til det smalt og jeg ble lagt inn i 2014. Dette var jo selvfølgelig fordi de hadde gitt meg feil diagnoser og gikk derfor på feil medisiner. Det var etter min første innleggelse at jeg ble satt på seroquel, men jeg ble som sagt bare omtåket og "rusa". Jeg eide ikke korttidshukommelse feks. Gikk så på orfiril, men det var som å ta sukkerpiller. Null effekt. Nå går jeg på wellbutrin og lamictal og syns de fungerer greit. Har justert en del siden jeg begynte på de sommeren 2014, men må trolig øke wellbutrinen nå fordi jeg er deprimert og ganske apatisk igjen. Seroquel er jo en medisin de bruker for bla. stemningslidelser, så de tenker vel sikkert at den kan "løfte" deg noe. Lamictal gjorde det for meg Anonymous poster hash: 4a956...57e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #13 Skrevet 10. februar 2016 Jeg har fått seroquel i 6-7 år nå, pga. schizofreni. Står på en høy dose nå, men første gang jeg ble innlagt, før legene visste om symptomene mine, fikk jeg en liten dose seroquel på kvelden for å finne ro og få sove. Funket strålende, og selv nå når jeg har tatt dem så lenge blir jeg fortsatt trøtt og sover relativt bra. Ingen bivirkninger heller, annet enn veeldig trøtt i starten. Riktig nok da jeg økte dosen. Fikk 25 mg for søvnen i starten, og det var nok til at jeg fikk sove =) Anonymous poster hash: 9dec0...b45 Jeg må bare spørre deg også, hva skjedde med appetitten din da du begynte med seroquel? Ble du sulten?Jeg orker ikke ta medisiner som gir meg oksehunger og gjør meg feit. Ja, det er viktig for meg.Anonymous poster hash: 5669a...0a8 Heller syk og tynn enn frisk og feit? Anonymous poster hash: 52710...2a4 Ikke faen. hi Anonymous poster hash: 5669a...0a8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #14 Skrevet 10. februar 2016 Jeg har fått seroquel i 6-7 år nå, pga. schizofreni. Står på en høy dose nå, men første gang jeg ble innlagt, før legene visste om symptomene mine, fikk jeg en liten dose seroquel på kvelden for å finne ro og få sove. Funket strålende, og selv nå når jeg har tatt dem så lenge blir jeg fortsatt trøtt og sover relativt bra. Ingen bivirkninger heller, annet enn veeldig trøtt i starten. Riktig nok da jeg økte dosen. Fikk 25 mg for søvnen i starten, og det var nok til at jeg fikk sove =) Anonymous poster hash: 9dec0...b45 Jeg må bare spørre deg også, hva skjedde med appetitten din da du begynte med seroquel? Ble du sulten?Jeg orker ikke ta medisiner som gir meg oksehunger og gjør meg feit. Ja, det er viktig for meg.Anonymous poster hash: 5669a...0a8 Heller syk og tynn enn frisk og feit? Anonymous poster hash: 52710...2a4 Snork. Anonymous poster hash: 4a956...57e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #15 Skrevet 10. februar 2016 Jeg gikk på det før, men det gjorde ikke stort for meg. Følte meg bare skikkelig medisinert. Gikk på det fordi jeg har bipolar Anonymous poster hash: 4a956...57e Uff, det er jo heftige medisiner. Ble du feit eller la på deg endel?Jeg sliter med apati i perioder og ser ikke helt hvordan seroquel kan hjelpe mot dette? Jeg har lest om medikamentet, og under forsiktighetsregler stoppet informasjonen aldri, det var side på side. Har du brukt antidepressiva før, og hvordan reagerte du på det? Jeg ble bare dårligere av antidepressiva, de forsterket apatien og jeg følte meg sterkt medisinert og delvis lobotomert.Anonymous poster hash: 5669a...0a8 Ja, eller jeg gikk opp 10 kg på to måneder pga at jeg gikk på remeron for depresjoner. Så gikk jeg ned 5,5 kg når jeg slutta på de, men når jeg begynte på seroquel gikk jeg opp igjen 4kg og klarte ikke å gå ned igjen. Kunne gå ned ett kilo, så opp to. Ned tre, opp to osv.. Jeg har gått på en del forskjellige antidepressive medisiner (de vanligste) og stemningsbalanserende medisiner, men opplevde kun at jeg ble dårligere helt til det smalt og jeg ble lagt inn i 2014. Dette var jo selvfølgelig fordi de hadde gitt meg feil diagnoser og gikk derfor på feil medisiner. Det var etter min første innleggelse at jeg ble satt på seroquel, men jeg ble som sagt bare omtåket og "rusa". Jeg eide ikke korttidshukommelse feks. Gikk så på orfiril, men det var som å ta sukkerpiller. Null effekt. Nå går jeg på wellbutrin og lamictal og syns de fungerer greit. Har justert en del siden jeg begynte på de sommeren 2014, men må trolig øke wellbutrinen nå fordi jeg er deprimert og ganske apatisk igjen. Seroquel er jo en medisin de bruker for bla. stemningslidelser, så de tenker vel sikkert at den kan "løfte" deg noe. Lamictal gjorde det for meg Anonymous poster hash: 4a956...57e Tusen takk for svar! hilsen hi Anonymous poster hash: 5669a...0a8
nasse nøffen Skrevet 10. februar 2016 #16 Skrevet 10. februar 2016 Hvis de vurderer seoquel er du skikkelig dårlig. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil prøve. Hva har du å tape... Alle medisiner har bieffekter. Som regel er virkningen verdt bieffektene. Anonymous poster hash: 0c03d...2a7 Skikkelig dårlig? Hva mener du? Min mann får det, pga søvnproblemer. Men han er ikke skikkelig dårlig på noen måte. Kun søvnproblemer
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #17 Skrevet 10. februar 2016 Hvis de vurderer seoquel er du skikkelig dårlig. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil prøve. Hva har du å tape... Alle medisiner har bieffekter. Som regel er virkningen verdt bieffektene.Anonymous poster hash: 0c03d...2a7 Skikkelig dårlig? Hva mener du? Min mann får det, pga søvnproblemer. Men han er ikke skikkelig dårlig på noen måte. Kun søvnproblemer Bare ignorer det hun svarer, hun har ikke peiling. Jeg orket ikke kommentere det innlegget, men svarer deg. Og nei, jeg er ikke skikkelig syk. hi Anonymous poster hash: 5669a...0a8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #18 Skrevet 10. februar 2016 Jeg vet ikke hvorfor jeg sover så dårlig. Høy aktivitet i hodet? Insomni? Bipolar? Jeg vet ikke, men det har liksom alltid vært sånn. hi Anonymous poster hash: 5669a...0a8 Det brukes jo bl a mot bipolar personlighetsforstyrrelse. Så hvis det kan gi deg bedre søvn, hvorfor ikke prøve? Bivirkninger er jo forskjellig fra pasient til pasient. Ikke sikkert du har reaksjon på denne selv om du har hatt det på andre ting. Anonymous poster hash: 0b9af...a1b
nasse nøffen Skrevet 10. februar 2016 #19 Skrevet 10. februar 2016 Hvis de vurderer seoquel er du skikkelig dårlig. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil prøve. Hva har du å tape... Alle medisiner har bieffekter. Som regel er virkningen verdt bieffektene.Anonymous poster hash: 0c03d...2a7 Skikkelig dårlig? Hva mener du? Min mann får det, pga søvnproblemer. Men han er ikke skikkelig dårlig på noen måte. Kun søvnproblemer Bare ignorer det hun svarer, hun har ikke peiling. Jeg orket ikke kommentere det innlegget, men svarer deg. Og nei, jeg er ikke skikkelig syk. hi Anonymous poster hash: 5669a...0a8 =) Det er skummelt med alle de synserne. Jeg er sykepleier selv, så har litt peiling. Og det er mange medisiner som går på tvers av sykdommer. Og denne er en av de. Jeg vet min mann fikk fryktelig hangover i begynnelsen. utover det så sov han godt=)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #20 Skrevet 10. februar 2016 Hvis de vurderer seoquel er du skikkelig dårlig. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil prøve. Hva har du å tape... Alle medisiner har bieffekter. Som regel er virkningen verdt bieffektene.Anonymous poster hash: 0c03d...2a7 Skikkelig dårlig? Hva mener du? Min mann får det, pga søvnproblemer. Men han er ikke skikkelig dårlig på noen måte. Kun søvnproblemer Bare ignorer det hun svarer, hun har ikke peiling. Jeg orket ikke kommentere det innlegget, men svarer deg. Og nei, jeg er ikke skikkelig syk.hiAnonymous poster hash: 5669a...0a8 =) Det er skummelt med alle de synserne. Jeg er sykepleier selv, så har litt peiling. Og det er mange medisiner som går på tvers av sykdommer. Og denne er en av de. Jeg vet min mann fikk fryktelig hangover i begynnelsen. utover det så sov han godt=) Jeg har også litt peiling, derfor ignorerte jeg innlegget. Hi Anonymous poster hash: 5669a...0a8
megmegmeg Skrevet 10. februar 2016 #21 Skrevet 10. februar 2016 Du får litt bivirkninger (tørr i munnen, litt kvalme, osv), men de går over raskt! Og kroppen venner seg fort til medisinen så om du skal bruke det daglig over lenger tid må du nok opp i dose ganske ofte. Min erfaring fra når jeg gikk på det i ett halvt år iallefall 😊 Men alle reagerer forskjellig! Ikke glem det.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #22 Skrevet 10. februar 2016 Du får litt bivirkninger (tørr i munnen, litt kvalme, osv), men de går over raskt! Og kroppen venner seg fort til medisinen så om du skal bruke det daglig over lenger tid må du nok opp i dose ganske ofte. Min erfaring fra når jeg gikk på det i ett halvt år iallefall Men alle reagerer forskjellig! Ikke glem det.Takk! Anonymous poster hash: 5669a...0a8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #23 Skrevet 10. februar 2016 Jeg har fått seroquel i 6-7 år nå, pga. schizofreni. Står på en høy dose nå, men første gang jeg ble innlagt, før legene visste om symptomene mine, fikk jeg en liten dose seroquel på kvelden for å finne ro og få sove. Funket strålende, og selv nå når jeg har tatt dem så lenge blir jeg fortsatt trøtt og sover relativt bra. Ingen bivirkninger heller, annet enn veeldig trøtt i starten. Riktig nok da jeg økte dosen. Fikk 25 mg for søvnen i starten, og det var nok til at jeg fikk sove =) Anonymous poster hash: 9dec0...b45 Jeg må bare spørre deg også, hva skjedde med appetitten din da du begynte med seroquel? Ble du sulten? Jeg orker ikke ta medisiner som gir meg oksehunger og gjør meg feit. Ja, det er viktig for meg. Anonymous poster hash: 5669a...0a8 Nå var jeg anorektisk også da jeg begynte på medisinen, så med en så lav dose er jeg ikke helt sikker. Ingen oksehunger hvert fall, men så spiste jeg relativt mye for å få opp vekten. Hadde kostplan med tette, men små, måltider, så jeg rakk jo aldri å bli sulten. Nå med den dosen jeg har nå (600 mg) får jeg skikkelige cravings HVIS jeg ikke legger meg etter at medisinen er tatt. F.eks hvis jeg ser på en skjerm med blått lys (PC, TV, mobil osv) som holder meg våken. Tar jeg medisinen og roer ned med en bok, henger opp klesvask osv mellom medisinen og leggetid merker jeg ikke til det =) Er overhode ikke feit, sett med andres øyne hvert fall 53 kg på 163 cm. Gikk på zyprexa en periode, og det anbefales ikke! Helsepersonell legger ikke skjul på at den medisinen IKKE skal tas av overvektige mennesker, nettopp fordi man blir enormt sulten av den. Seroquel er trykk etter min erfaring =) Anonymous poster hash: 9dec0...b45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå