Gå til innhold

Kan jeg nekte å vaksinere? Hva skjer da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bli meldt til barnevernet? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 743f7...8e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bare til barnevernet 👮🏼

Anonymous poster hash: b9311...bb7

Skrevet

Det som skjer er at ungen din ikke er vaksinert og kan bli syk. Av og til kan det bli livstruende sykdom.

Anonymous poster hash: bad47...b77

Skrevet

Kom igjen da... Enda en vaksinasjonsdiskusjon??? Er så lei av å lese om egoistiske selvsentrerte mennesker som ønsker å utsette alle rundt seg for smitte...

Anonymous poster hash: d5aac...226

Skrevet

Det som skjer er at barna dine ikke er beskyttet mot sykdommene det vaksineres mot, og sannsynligvis vil helsesøster være interessert i hvorfor og i å fortelle deg ulempene ved å velge bort vaksinene.

Mer enn det skjer ikke. Det alene blir man ikke meldt til barnevernet for, da er det i tilfelle bare en av tingene som gjør helsepersonellet i tvil om dere er gode nok omsorgspersoner.

Anonymous poster hash: 38352...1b4
Skrevet

Det skjer sannsynligvis ingenting. Men om barnet ditt blir rammet av en av sykdommene det vaksineres mot, kan det få alvorlige konsekvenser. Noen sykdommer er ikke livsfarlige her og nå, men kan f.eks skade foster dersom moren får sykdommen i svangerskapet.

Skrevet

Det som skjer er at ungen din ikke er vaksinert og kan bli syk. Av og til kan det bli livstruende sykdom.

Anonymous poster hash: bad47...b77

Og at de igjen kan smitte andre. Røde hunder gjør stor skade på fostre :(

Men så lenge "alle" rundt dere er vaksinert bryr du deg sikkert ikke.

Anonymous poster hash: 90417...184

Skrevet

Men det at du i det hele tatt nevner barnevernet i innlegget ditt, tyder jo på at du faktisk forstår at det er feil og på grensen til omsorgssvikt å ikke følge vaksinasjonsprogrammet.

Anonymous poster hash: d5aac...226

Skrevet

Jeg skulle ønske man krevde IQ-test av folk før de fikk lov å få barn.

Skrevet

Min personlige mening, der det ikke foreligger noen som helst grunn til at barnet ikke skal vaksineres, burde foreldre bli meldt til bv. Slik at de iallefall er i systemet. Foreldre som ikke vil sitt barns beste har ingenting som foreldre å gjøre!

Skrevet

Min personlige mening, der det ikke foreligger noen som helst grunn til at barnet ikke skal vaksineres, burde foreldre bli meldt til bv. Slik at de iallefall er i systemet. Foreldre som ikke vil sitt barns beste har ingenting som foreldre å gjøre!

De fleste foreldre som ikke vaksinerer vil også sitt barns beste, de er bare uenige med flertallet om hva som er barnets beste.

Anonymous poster hash: 8285e...0dc

Skrevet

Det er ikke bare det at ditt barn kan bli smittet. Ditt barn vil også utgjøre en smitterisiko for andre barn som ikke KAN ta vaksine, f eks pga kreft.

I tillegg bidrar dere til at sykdommer som har vært utryddet i Norge er på vei tilbake.

Skrevet

De fleste foreldre som ikke vaksinerer vil også sitt barns beste, de er bare uenige med flertallet om hva som er barnets beste.

Anonymous poster hash: 8285e...0dc

Det burde ikke være opp til foreldrene. Blant annet burde barn som KAN få vaksine, men der foreldrene har lest masse propaganda og nekter, fratas retten til å gå i barnehage og smitte andre. Når man kommer til Norge som utlending, taes det en Pirquet-prøve (har sikkert stavet den feil) som viser om man har motstand mot tuberkulose. Dette for å ikke smitte norske borgere når man bosetter seg i Norge. På samme måte burde man kreve vaksinasjon av barn som går i barnehage. Jeg er ikke interessert i å få røde hunder eller kusma på mitt barn under 1 år som er for ungt for vaksinen, fordi enkelte foreldre til 2- og 3-åringer er vaksinemotstandere.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er ikke bare det at ditt barn kan bli smittet. Ditt barn vil også utgjøre en smitterisiko for andre barn som ikke KAN ta vaksine, f eks pga kreft.

I tillegg bidrar dere til at sykdommer som har vært utryddet i Norge er på vei tilbake.

Og man risikerer å skape "lommer" i den immuniserte befolkningen. Det er en risiko både for dem som ikke kan ta vaksiner, og for de enkelte som vaksinen ikke virker på. De finnes også, og faren er jo at de ikke vet det selv! De som vet at de ikke har tatt den kan i alle fall isolere seg fra utbrudd.

Skrevet

Man burde bli fratatt barna hvis man ikke vaksinerer.

Da har man enten så ute av stand til å følge en logisk tankerekke, har så alvorlige vrangforestillinger, eller er så utslettende fanatisk religiøs at man uansett vil være en fare for barna på den ene eller andre måten.

Anonymous poster hash: ba2e1...6dd

Skrevet

Det er ikkje tvangsvaksinering, men du vil bli forsøkt informert og overtalt.  At du skriv eit slikt innlegg får meg til å tru at du ikkje har sett deg skikkeleg inn i kva det inneber å vaksinere/ikkje vaksinere barnet ditt, og det synes eg du skal gjere før du tek eit slikt val som strir i mot anbefalingane frå helsemyndigheitene.  Og med å sette deg inn i det meiner eg ikkje å lese på konspiratoriske nettsider som nyhetsspeilet ol. men å setje deg inn i kvar enkelt vaksine, kva den skal forebygge og kva risiko du tek ved å ikkje tilby barnet ditt denne vaksina.

Skrevet

Takker for svar, da her jeg litt bedre tid på meg. Jeg skal sette meg bedre inn i dette, og derfor vil jeg vente litt med å vaksinere. Ser at for de fleste her inne, er det svart eller hvit. Jeg føler jeg ligger litt i gråsonen, og trur nok vi uansett ikke vil ta imot alle vaksinene. Ser noen nevner tuberkulose her, rart at de har tatt denne vaksinen ut av vaksinasjonsprogrammet, hvis det er en så fryktet sykdom.

Skrevet

Takker for svar, da her jeg litt bedre tid på meg. Jeg skal sette meg bedre inn i dette, og derfor vil jeg vente litt med å vaksinere. Ser at for de fleste her inne, er det svart eller hvit. Jeg føler jeg ligger litt i gråsonen, og trur nok vi uansett ikke vil ta imot alle vaksinene. Ser noen nevner tuberkulose her, rart at de har tatt denne vaksinen ut av vaksinasjonsprogrammet, hvis det er en så fryktet sykdom.

Den ble tatt ut fordi den VAR utryddet her i Norge. Nå er den på full fart tilbake!

Anonymous poster hash: a3d51...955

Skrevet

Skulle gjerne hatt smileyen som banker hodet i veggen her.

Tuberkulose er utryddet i Norge...pga VAKSINE! Fordi alle ble vaksinert smittet ikke sykdommen mer. Når folk fra land der det fortsatt er tuberkulose kommer hit kan de smitte andre...

Skrevet

Bare egoister som ikke vaksinerer barna sine! Er ditt barn mere verdt enn alle de barna som pga sykdom kan dø av smitten ditt barn kan påføre dem? Er du villig til å ha det på samvittigheten?

Anonymous poster hash: 00718...415

Gjest Antarctica
Skrevet

Skulle gjerne hatt smileyen som banker hodet i veggen her.

Tuberkulose er utryddet i Norge...pga VAKSINE! Fordi alle ble vaksinert smittet ikke sykdommen mer. Når folk fra land der det fortsatt er tuberkulose kommer hit kan de smitte andre...

Gjelder også polio, og på verdensbasis kopper. En forferdelig sykdom!

Skrevet

Den ble tatt ut fordi den VAR utryddet her i Norge. Nå er den på full fart tilbake!

Anonymous poster hash: a3d51...955

Har aldri vært😉

Anonymous poster hash: dfb4d...7bd

Skrevet

Mest sannsynlig blir du nok meldt til både barnevernet og det som verre er, ja. Ikke på grunn av mangel på vaksine i seg selv, men fordi jeg ser for meg at de som velger vekk vaksine, er rimelig tykk i hue! Regner med at det blir gjort en rekke andre tvilsomme valg opp gjennom.. ✌🏻️

Skrevet

Hva annet skal du forsømme ungene dine på? Enig i at slikt burde vært meldt til BV så de senere kunne sjekket foreldrene opp for flere "feil". Folk med så lav Iq kan umulig oppdra barn på riktig måte på mange andre plan.

Skrevet

Rystet over svarene som gis her inne. Jeg valgte selv å ikke vaksinere da barna var små, og jeg er et fullstendig friskt og normalt oppegående menneske. Men jeg bruker min rett til ikke å ikke utsette barna for den risikoen som faktisk er å vaksinere.

Anonymous poster hash: 14462...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...