Høstduft Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Mannen var rimelig sjokkert og opppgitt her om dagen da jeg hadde laget pannekaker til middag. Han mente at pannekaker overhodet ikke hadde noe med middag å gjøre, det var dessert. Han hadde aldri noensinne fått servert pannekaker til middag i sin barndom. Jeg trodde pannekaker var noe alle småbarnsforeldre hadde til middag innimellom? Vi har 3 barn og vært sammen i 17 år, så jeg ble litt overrasket selv...for vi har da hatt pannekaker til middag tidligere også, dog veldig sjeldent riktignok.
mamma_bergen Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Har aldri hatt det som middag, har aldri falt meg inn å ha pannekaker til middag For meg er det kos, dessert
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Pannekaker og tomatsuppe er jo en slager Anonymous poster hash: a83cd...706
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Kan ha det til middag, men da er det gjerne spesielle anledninger det ungene får ønske seg middag. Anonymous poster hash: 58c25...b84
Miss Chocolate Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Er vant med det som middag selv, men svært sjeldent. Da med bacon og sukker.. Fikk det som dessert første gang i voksen alder, med is og sitronsaft på.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Har sett i tidligere diskusjoner her inne at noen blir like sjokkerte som mannen din og har samme mening som ham, mens andre mener det er en helt normal middag. Så konklusjonen er at det er normalt for noen, men ikke for alle. Vi hadde det rett som det var da jeg vokste opp, og nå har vi det kanskje 2-3 ganger i året. Det og risgrøt er favorittene til minstemann, men føler vi må begrense sånne "ikke ordentlige" middager veldig. Hovedformålet med middag ernæringsmessig er jo å få i seg proteiner og grønnsaker i mitt hode, og det finner du ikke så mye av i pannekaker... Men vi har hatt det til frokost eller kveldsmat noen ganger, da slipper man å gå glipp av en ordentlig middag. Anonymous poster hash: 9b521...ad1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Var vel mange som hadde pannekaker til middag i går på feitetirsdag? Vi pleier å ha det til "dessert" når vi spiser ertesuppe. Anonymous poster hash: fc805...88d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Da jeg vokste opp på 80-tallet var pannekaker, spagetti med ketchup, fløyelsgrøt, gryteretter med ris og loff fullverdige middager... Nå, er det jo så usunt at det er bannlyst i nesten hele Norge. Vi spiser aldri noen av disse rettene til middag. Anonymous poster hash: e7752...d1a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Så klart man kan ha det til middag (innimellom). Jeg elsker fleskepannekaker (baconpannekaker). Moren min serverte det alltid med kokte poteter, for det var hun vant med fra sin barndom. Jeg synes også det er godt med ost, skinke, spinat osv til. Sukker og syltetøy blir til dessert. Anonymous poster hash: 05dd8...57e
Tipptopp Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Jeg vokste opp med fast pannekakedag i uka. I tillegg til pannekaker hadde vi alltid suppe til. Suppen varierte fra gang til gang, tomatsuppe, blomkålsuppe osv. Sambo vokste opp med pannekake ca en gang i måneden, men i stedet for blåbærsyltetøy på hadde de bacon. Også de hadde suppe ved siden.
soleia Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Vi har det til middag ein og annan gong, slik vi er vane med frå oppveksten. Då er det fleskepannekaker, og til mannens fortvilelse nektar eg å ha i sukker, men har i havregryn og fullkornsmjøl. Og så et vi kvar vår skrella gulrot som forrett
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #12 Skrevet 10. februar 2016 Pannekaker er godt, men ikke som middag. Enig med din mann. Anonymous poster hash: 9dd97...d50
Optatium Skrevet 10. februar 2016 #13 Skrevet 10. februar 2016 Vi har det sol middag en gang i måneden tenker jeg. Grove pannekaker med grønnsakssuppe/tomatsuppe/ertesuppe til og hjemmelaget blåbærsyltetøy. Et alternativt til kjøttmiddag som alle liker. Ser ikke noe galt i det☺️
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #14 Skrevet 10. februar 2016 Vi har grove amerikanske pk som middag ett par ganger i mnd. Anonymous poster hash: 231c4...b8f
Elsker livet Skrevet 10. februar 2016 #15 Skrevet 10. februar 2016 Vi hadde tynne pannekaker der vi rullet inn stekte fleskebiter til middag en sjelden gang. Hadde ikke noe annet tilbehør, men avsluttet med en pannekake med sukker smør. Det var en av favorittmiddagene mine, men vi hadde det sjelden. Alle spiste mange hver, og det å steke en stor stabel tar tid. Det gjør det også å skjære flesk i tynne biter og steke slik at det blir nok til hele familien. Vi har hatt det kanskje 2 ganger i løpet av 5 år. Ser på det som usunn kosemat.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #16 Skrevet 10. februar 2016 Helt vanlig middag en gang i blant det! Dessert er det hvertfall ikke! Da er man dårlig vant på den fronten.... Anonymous poster hash: 67291...5e3
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #17 Skrevet 10. februar 2016 Jeg er vokst opp med pannekake som en del av suppemiddager, altså suppe først og pannekake etterpå. Som voksen har jeg fått pannekaker som dessert, med f.eks is, og det er kjempegodt synes jeg. Fullverdig middag er det ikke, mannen min har en fysisk krevende jobb og kommer skrubbsulten hjem, da kan han ikke spise 4 tynne pannekaker med syltetøy og det er hele middagen altså, han må ha skikkelig mat som han blir mett av. Ungene får pannekaker som måltid av og til da, f.eks om jeg har fri en dag og de har avtalt vennebesøk med hjem fra skolen, da kan de få pannekaker når de kommer hjem. Anonymous poster hash: 7c268...9b8
mamma_bergen Skrevet 10. februar 2016 #18 Skrevet 10. februar 2016 Helt vanlig middag en gang i blant det! Dessert er det hvertfall ikke! Da er man dårlig vant på den fronten.... Anonymous poster hash: 67291...5e3 Hehe, dårlig vant?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #19 Skrevet 10. februar 2016 Vi har Tomatsuppe med makaronni og pannekaker med syltetøy, har det til middag en gang annenhver Mnd ca. Vokste også opp med det. Helt vanlig syns jeg Anonymous poster hash: deb5e...639
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #20 Skrevet 10. februar 2016 Jeg er vokst opp med pannekaker med sukker på som middag, hadde alltid rabarbarasuppe først. Så jeg har ingen problem med å ha det til middag selv, har heller aldri suppe til etter at jeg ble voksen. Det er jo ingen som dør eller får mangelsykdommer av å ha pannekaker til middag en gang i måneden, det er jo bare hysteri. Men at noen synes det er bedre som dessert er jo en helt annen sak. Anonymous poster hash: 44ab8...3bb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #21 Skrevet 10. februar 2016 Helt vanlig middag en gang i blant det! Dessert er det hvertfall ikke! Da er man dårlig vant på den fronten.... Anonymous poster hash: 67291...5e3 Hehe, dårlig vant? Sånne desserter som dette kaller ikke jeg dårlig vant ihvertfall... https://www.google.no/search?q=dessert+pannekake&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiaz7nkm-3KAhXDFJoKHTVZAMcQ_AUIBigB#imgrc=DDmKfbXHQtlwWM%3A Anonymous poster hash: 7c268...9b8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #22 Skrevet 10. februar 2016 Det er jo forskjell på middagspannekaker og dessertpannekaker! Jeg er oppvokst med suppe og pannekaker som vanlig middag. Da er det ikke tynne pannekaker med krem og syltetøy osv, men tykkere middagspannekaker med bacon eller noe annet kjøtt. Det er sikkert ikke sunt, men det er for oss helt vanlig middag. Anonymous poster hash: f8d85...a6d
Hjertefru Skrevet 10. februar 2016 #24 Skrevet 10. februar 2016 Hadde det i går. Er vel kanskje ikke helt fullverdig middag, men ungene liker det. Har det ikke hver uke.
TPK Skrevet 10. februar 2016 #25 Skrevet 10. februar 2016 Vi har det kanskje en gang eller to i året, med bacon og sukker. Men det er jo ikke skikkelig middag da. Ikke et gram grønnsaker f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå