Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Min sønn er snart fem, og veier enda ikke 18 kg, men han har lang overkropp. Så i bakovervendt besafe som går til 18 kg går selene ned bak ryggen hans. Bør han da bytte sete? Eller er han tryggere sånn enn med vanlig seler i framovervendt sete? Anonymous poster hash: 7689b...982
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Om selene går ned bak skuldrene er setet for lite og må da byttes. Om du ikke vil bytte til fremovervendt sete enda kan du sjekke Besafe izi plus. Dette er ett stort sete som passer helt opp til 25 kg. Anonymous poster hash: e8069...7a2
Appelsinpiken Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 De kan gå litt ned bak skuldrene, men ikke mye. Du bor bytte til en fremovervendt beltestol eller en bakovervendt med lenger rygg. Feks britax two-Way eller en fra axkid.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Om selene går ned bak skuldrene er setet for lite og må da byttes. Om du ikke vil bytte til fremovervendt sete enda kan du sjekke Besafe izi plus. Dette er ett stort sete som passer helt opp til 25 kg.Anonymous poster hash: e8069...7a2 Ryggen er ikke lenger på dette setet, tar bare mer vekt. Merkelig, må jo være for små chubby barn? Anonymous poster hash: 7689b...982
Elsker livet Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Så lenge setet er bakovervendt betyr ikke dette med selene så mye som når det er et fremovervendt sete. Det viktigste er plassering av hodet, at kanten på setet ikke kommer under ørene. Når hodet blir kastet fremover skal det bli kastet tilbake i seteryggen, men da er det viktig at treffpunktet ikke er for langt nede slik at hodet får mer sleng enn nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Men hvis han er 5 år, kan dere ikke da bytte til et fremovervendt sete? Anonymous poster hash: 099ff...36e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Men hvis han er 5 år, kan dere ikke da bytte til et fremovervendt sete? Anonymous poster hash: 099ff...36e Joda, men han er jo fortsatt liten og spinkel med stort hode. Tenkte å høre h a som er tryggest. Anonymous poster hash: 7689b...982
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Så lenge setet er bakovervendt betyr ikke dette med selene så mye som når det er et fremovervendt sete. Det viktigste er plassering av hodet, at kanten på setet ikke kommer under ørene. Når hodet blir kastet fremover skal det bli kastet tilbake i seteryggen, men da er det viktig at treffpunktet ikke er for langt nede slik at hodet får mer sleng enn nødvendig. Kanten går jo litt ned på siden, er det denne kanten eller den bak hodet? Lurer for vår jente er litt under kanten på siden, men ellers så er selene greie enda, så følger med på ørene, men i forhold til kanten på siden...Litt dårlig forklart kanskje 😜 Anonymous poster hash: 3c571...1cf
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Så lenge setet er bakovervendt betyr ikke dette med selene så mye som når det er et fremovervendt sete. Det viktigste er plassering av hodet, at kanten på setet ikke kommer under ørene. Når hodet blir kastet fremover skal det bli kastet tilbake i seteryggen, men da er det viktig at treffpunktet ikke er for langt nede slik at hodet får mer sleng enn nødvendig.Dette er ikke riktig. I bakovervendt kan selene gå bittelitt bak skuldrene. Dvs til det første beinet rett nedenfor skulderen.Jeg selger bilstoler og bruker mye tid til veiledning og informasjon. Har jobbet med det i fire år, hatt god opplæring i regelverk og info fra representanter fra de fleste kjente merkene. Plassering av hodet er ikke noe vi går etter, det kommer der det naturlig skal når selene er der de skal. :-) Anonymous poster hash: 4e9d7...6db
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Så lenge setet er bakovervendt betyr ikke dette med selene så mye som når det er et fremovervendt sete. Det viktigste er plassering av hodet, at kanten på setet ikke kommer under ørene. Når hodet blir kastet fremover skal det bli kastet tilbake i seteryggen, men da er det viktig at treffpunktet ikke er for langt nede slik at hodet får mer sleng enn nødvendig.Dette er ikke riktig. I bakovervendt kan selene gå bittelitt bak skuldrene. Dvs til det første beinet rett nedenfor skulderen.Jeg selger bilstoler og bruker mye tid til veiledning og informasjon. Har jobbet med det i fire år, hatt god opplæring i regelverk og info fra representanter fra de fleste kjente merkene. Plassering av hodet er ikke noe vi går etter, det kommer der det naturlig skal når selene er der de skal. :-) Anonymous poster hash: 4e9d7...6db Da skal jeg følge med på selene. Greit å vite hvor langt ned de kan gå 👍 Anonymous poster hash: 3c571...1cf
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Så lenge setet er bakovervendt betyr ikke dette med selene så mye som når det er et fremovervendt sete. Det viktigste er plassering av hodet, at kanten på setet ikke kommer under ørene. Når hodet blir kastet fremover skal det bli kastet tilbake i seteryggen, men da er det viktig at treffpunktet ikke er for langt nede slik at hodet får mer sleng enn nødvendig.Dette er ikke riktig. I bakovervendt kan selene gå bittelitt bak skuldrene. Dvs til det første beinet rett nedenfor skulderen.Jeg selger bilstoler og bruker mye tid til veiledning og informasjon. Har jobbet med det i fire år, hatt god opplæring i regelverk og info fra representanter fra de fleste kjente merkene. Plassering av hodet er ikke noe vi går etter, det kommer der det naturlig skal når selene er der de skal. :-)Anonymous poster hash: 4e9d7...6db Vi fikk streng beskjed om at når selene går nedenfor skuldrene måtte setet byttes ut. Typisk selger? Anonymous poster hash: 7689b...982
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #12 Skrevet 10. februar 2016 Så lenge setet er bakovervendt betyr ikke dette med selene så mye som når det er et fremovervendt sete. Det viktigste er plassering av hodet, at kanten på setet ikke kommer under ørene. Når hodet blir kastet fremover skal det bli kastet tilbake i seteryggen, men da er det viktig at treffpunktet ikke er for langt nede slik at hodet får mer sleng enn nødvendig.Dette er ikke riktig. I bakovervendt kan selene gå bittelitt bak skuldrene. Dvs til det første beinet rett nedenfor skulderen.Jeg selger bilstoler og bruker mye tid til veiledning og informasjon. Har jobbet med det i fire år, hatt god opplæring i regelverk og info fra representanter fra de fleste kjente merkene. Plassering av hodet er ikke noe vi går etter, det kommer der det naturlig skal når selene er der de skal. :-)Anonymous poster hash: 4e9d7...6db Vi fikk streng beskjed om at når selene går nedenfor skuldrene måtte setet byttes ut. Typisk selger? Anonymous poster hash: 7689b...982 Hæ? Det er jo det jeg kommenterer, at selene ikke skal gå bak skuldrene, MAX til første bein nedenfor skulderen ytterst. Altså minimalt. Ja, er selger. Selger av RIKTIG bilstol til barn med riktig høyde og vekt. Daglig snakker jeg med foreldre som påstår de trenger ny fremovervendt til feks toåringen sin, mens jeg gjør mitt beste for at de skal fortsette å bbruke sin bakovervendte. Så ingen typisk selger mtp bilsikring nei. Anonymous poster hash: 4e9d7...6db
Elsker livet Skrevet 10. februar 2016 #13 Skrevet 10. februar 2016 Så lenge setet er bakovervendt betyr ikke dette med selene så mye som når det er et fremovervendt sete. Det viktigste er plassering av hodet, at kanten på setet ikke kommer under ørene. Når hodet blir kastet fremover skal det bli kastet tilbake i seteryggen, men da er det viktig at treffpunktet ikke er for langt nede slik at hodet får mer sleng enn nødvendig.Dette er ikke riktig. I bakovervendt kan selene gå bittelitt bak skuldrene. Dvs til det første beinet rett nedenfor skulderen.Jeg selger bilstoler og bruker mye tid til veiledning og informasjon. Har jobbet med det i fire år, hatt god opplæring i regelverk og info fra representanter fra de fleste kjente merkene. Plassering av hodet er ikke noe vi går etter, det kommer der det naturlig skal når selene er der de skal. :-) Anonymous poster hash: 4e9d7...6db Husker det var en dibber som hadde sendt mail til trygg trafikk en gang det ble diskutert her inne tidligere, og fikk til svar omtrent slik jeg forklarte. For de fleste hadde nemlig fått beskjed av bilstolselgere at så lenge selene havnet nedenfor skuldrene skulle setet byttes. Jeg forstod svaret fra trygg trafikk at om barnet sitter fremover er stolen for liten om festene til selene havner nedenfor skuldrene, mens når barnet sitter bakovervendt trenger man ikke å bytte bilstol like raskt, der tåles det som du sier at selen kan gå litt bak skuldrene uten at det forringer sikkerheten, men om hodet kommer for høyt opp på kanten av ryggen må det byttes uansett plassering av selene. Men mulig det stemmer at hodet uansett ikke havner for høyt oppe om selene er passelige i forhold til barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #14 Skrevet 10. februar 2016 Hør med tryggtrafikk som faktisk sitter på fakta Anonymous poster hash: 68561...67b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå