Gå til innhold

Jeg og mannen er ikke enige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bekymret for økonomien i en bedrift vi driver og for oss personlig. Det er så mye bekymring at jeg ikke lenger holder ut. Jeg er syk og i tilegg har vi et barn som er sykt. Vi har to barn. Siden vi er selvstendigig næringsdrivende har vi ingen rettigheter i forhold til dette. Vi har høye lån, men også mange eiendeler. Blant annet en eiendom som vil dekke hele lånet og vi vil sitte igjen med kanskje en million etter salg. ( gården er mitt barndomshjem)Jeg ønsker å selge, kjøpe et billig hus. Få meg vanlig jobb og få en mer sikker hverdag. Men mannen min er fullstendig uenig. Han skal gå ned med flagget på topp føler jeg. Han nekter å høre på meg, han vil ikke snakke om det og han mener jég er dum siden den løsningen jég foreslår ikke er mulig å gjennomføre. Jeg vurderer å gå ifra han fordi han også ødelegger for meg og barna når han bare skal redde sin egen stolthet. Mulig at min løsning ikke er den beste, men jeg kunne ønske det fantes noen jeg kunne snakke med. Noen andre med synspunkter. Jeg vurderer å snakke med foreldrene hans da de er veldig fornuftige sånn økonomisk sett.. men det blir kanskje feil av meg? Tenker at om jg kunne fått deres støtte vil han høre på meg og forstå. Eller finnes det andre man kan kontakte for å få råd? Tenkte på familieterapaut men de kan vel ikke hjelpe så mye akkurat nå heller. Akkurat nå er jeg veldig deprimert og har stort behov for å ordne opp I livet mitt for min egen og for barna sin skyld.

Anonymous poster hash: b81b3...045

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bekymret for økonomien i en bedrift vi driver og for oss personlig. Det er så mye bekymring at jeg ikke lenger holder ut. Jeg er syk og i tilegg har vi et barn som er sykt. Vi har to barn. Siden vi er selvstendigig næringsdrivende har vi ingen rettigheter i forhold til dette. Vi har høye lån, men også mange eiendeler. Blant annet en eiendom som vil dekke hele lånet og vi vil sitte igjen med kanskje en million etter salg. ( gården er mitt barndomshjem)Jeg ønsker å selge, kjøpe et billig hus. Få meg vanlig jobb og få en mer sikker hverdag. Men mannen min er fullstendig uenig. Han skal gå ned med flagget på topp føler jeg. Han nekter å høre på meg, han vil ikke snakke om det og han mener jég er dum siden den løsningen jég foreslår ikke er mulig å gjennomføre. Jeg vurderer å gå ifra han fordi han også ødelegger for meg og barna når han bare skal redde sin egen stolthet. Mulig at min løsning ikke er den beste, men jeg kunne ønske det fantes noen jeg kunne snakke med. Noen andre med synspunkter. Jeg vurderer å snakke med foreldrene hans da de er veldig fornuftige sånn økonomisk sett.. men det blir kanskje feil av meg? Tenker at om jg kunne fått deres støtte vil han høre på meg og forstå. Eller finnes det andre man kan kontakte for å få råd? Tenkte på familieterapaut men de kan vel ikke hjelpe så mye akkurat nå heller. Akkurat nå er jeg veldig deprimert og har stort behov for å ordne opp I livet mitt for min egen og for barna sin skyld.

Kan dere omstrukturere selskapet til et AS og ansette dere i det? Da har dere samme rettigheter som alle andre. Jeg personlig skjønner ikke at folk tørr å starte opp for seg selv uten denne tryggheten eller ha privatforsikring som kicker inn hvis man blir syk.

Uansett, å gå fra han pga dette hjelper ikke mye. Dere må sette dere ned og bli enig. Finn et kompromiss. Kan dere gi det x antall tid? Legge en plan, og fungerer det ikke så legger man det ned? Det finnes flere løsninger enn å legge ned og å gå ned med flagget til topps

Anonymous poster hash: 1f0f1...fe6

Skrevet

Dette har pågått en stund.. og jeg har gått med på å forsøke i mange år. For hvert år går det bare dårligere. Vi har ikke pengene som trengs for å omstrukturere til et AS. For meg virker det lurest å å ordne opp o dette før de tar tingene våre. Er ikke så lett å sette seg ned å snakke med en som har bestemt seg for noe annet og som reagerer med å bli sint og gå hver gang..

Skrevet

Men koster det så mye å gjøre om til AS da, har ikke den blå regjeringen fjernet en del av kravene om kapital o.l. nettopp for å gjøre det lettere for gründere? Har du sjekket det skikkelig opp?

Anonymous poster hash: 4ddda...b06
Skrevet

Nei skal sjekke opp :) vi hadde møte med regnskapsfører ifjor om dette men ble enige om at det ikke lønte seg da, men jeg skal se litt på det etterpå:D Uansett så hjelper jo liksom ikke på den manglende inntekten vi har til bedriften. Det er jo vanskelige tider sånn ellers også og da strammer folk inn på pengebruken.. noe vi rammes av

Skrevet

Jobber dere begge på gården? Hvilken drift er det?

Anonymous poster hash: 2b11f...1ea

Skrevet

Tror det er 10000 som er minimumskrav til ek i et AS . Tror ikke det trenger være penger , men andre verdier knyttet til drift .

Anonymous poster hash: c5553...faf

Skrevet

Tror det er 10000 som er minimumskrav til ek i et AS . Tror ikke det trenger være penger , men andre verdier knyttet til drift .

30.000 er minimum.

Anonymous poster hash: b8060...3e5

Skrevet

30.000 er minimum.

Jepp, det er 30 000,-. Har nettopp startet et AS selv ☺

Anonymous poster hash: f8a82...c93

Skrevet

30.000 er minimum.

Er ikke det de gamle reglene? Tror ikke det er 30 lenger...?

Men utgiftene blir jo betydelig høyere om dere begge skal være ansatt i et AS. To gange arbeidsgiveravgift, trygdeavgift osv blir et betydelig beløp. Men for de fleste er det verdt det pga sikkerheten det gir.

Skrevet

30.000 er minimum.

Er ikke det de gamle reglene? Tror ikke det er 30 lenger...?

Men utgiftene blir jo betydelig høyere om dere begge skal være ansatt i et AS. To gange arbeidsgiveravgift, trygdeavgift osv blir et betydelig beløp. Men for de fleste er det verdt det pga sikkerheten det gir.

De gamle reglene var 100.000.

Skrevet

Hvis gården er din farsarv har han vel lite han skulle ha sagt om du selger?

Anonymous poster hash: fb407...9e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...