Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Jeg har en bror som ikke kan få barn, han og konen har prøvd i mange år uten å lykkes. Hennes (min svigerinne) foreldre har bare ett barn, så ser ikke ut som de blir mormor/morfar. Jeg derimot har fått ett barn som nå er 3 år. Min bror og svigerinne vil ofte passe, ha Med på overnatting, hyttetur osv. Og det var i begynnelsen bare koselig og jeg gjorde det for at de skulle få litt glede, som de selv sa. Hennes foreldre er ofte med når de paser, de drar på hytteturer og føler nesten de leker besteforeldre. Nå har de tilogmed fått min datter til å kalle dem bestemor og bestefar. Jeg syntes synd på dem, foralldel. De er god og snille med min datter. Og jeg vet hun føler seg elsket. Men syntes nesten det er for mye nå. Er omtrent hver helg. Mine foreldre, mine svigerforeldre vil og passe. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke såre dem heller. Men nå føler jeg de leker familie Anonymous poster hash: 4fc77...694
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Hva med å foreslå at de blir fosterforeldre? Anonymous poster hash: 593a8...46b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Så ikke si ja hver gang da. Verre er det ikke. Datteren din kan ikke leve som en nomade hver helg. Anonymous poster hash: f3041...044
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Leker familie? De ER familie. Jge syns de skal få fortsette å passe mye. Det er kjempeverdifullt for barnet å ha så mange som elsker henne. Men du kan sette noen begrensninger, slik at det ikke blir sånn at datteren din alltid må være borte hos andre i alle helger. Anonymous poster hash: d304a...f11
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 "Nei, dessverre, det passer ikke med enda en overnatting nå. Jeg synes det har blitt litt vel mye barnevakt i det siste, vi må jo ha noen helger med frøkna vår vi også. Vi har avtalt et besøk hos farmor denne helgen også vi vi gjerne ha henne hjemme resten av helga. Det får bli en annen gang" Anonymous poster hash: a681b...330
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Jeg tenker at din datter er utrolig heldig som har så mange som er glad i henne 😀Jeg er oppvokst med storfamilie og var ofte hos mine tanter og onkler og har i dag et veldig nært forhold til de. Jeg er også utrolig nære mine egne tantebarn , de har til og med bodd her i perioder som tenåringer. Dette fordi jeg har fått lov til å være mye sammen med de under oppveksten. Jeg skjønner at det kan bli litt mye, men prøv å snu litt på det og tenk at din datter har mange å støtte seg til i årene fremover og man kan aldri får for mange som er glad i seg Og Gud forby men tenk om det skjer deg og eller pappaen noe, er det ikke trygt å vite at datteren din kommer til noen hun stoler på og er glad i ?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Jeg er veldig glad for at hun har stor familie og mange som er glad i henne. Det er ikke det. Problemet er at de alltid vil ha henne Anonymous poster hash: 4fc77...694
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Dere er utrolig heldig. Jeg er i en situasjon hvor jeg aldri har barnevakt. Må grine meg til at mine egne foreldre skal passe noen få ganger i året. Min søster og mannen kan helleristninger ikke få barn. De passer ALDRI. Anonymous poster hash: 9fede...187
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Dere er utrolig heldig. Jeg er i en situasjon hvor jeg aldri har barnevakt. Må grine meg til at mine egne foreldre skal passe noen få ganger i året. Min søster og mannen kan helleristninger ikke få barn. De passer ALDRI. Anonymous poster hash: 9fede...187 *heller Anonymous poster hash: 9fede...187
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Men du må jo kunne si det til din bror, at nå synes jeg det blir litt mye. At det er kjempekoselig at de er glad i henne, at både du og hun setter pris på at hun får være hos dem osv, men at 3 av 4 helger blir litt mye for dere ønsker jo også ha noen helger med henne. Anonymous poster hash: a681b...330
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Misunnelig på dere jeg. Skulle ønske noen var så ivrig på å passe her og! Det er jo bare å si høflig nei hvis dere ikke vil sende henne bort en helg. Anonymous poster hash: df28f...dd9
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #12 Skrevet 10. februar 2016 Hva med å sette litt grenser? La de passe, men mer når det passer dere? Hun må jo ikke være med de hver helg. Si en helg i måneden, og kanskje at de henter henne i bhg hver onsdag eller noe? Jeg skjønner godt at det er mye, og hvertfall når hun skal kalle hennes foreldre besteforeldre.. Da hadde jeg blitt sur, og sagt at det ikke var aktuelt. Hun har jo 4 besteforeldre fra før! Anonymous poster hash: 033b7...9a4
Liljekonvall<3 Skrevet 10. februar 2016 #13 Skrevet 10. februar 2016 Jeg skjønner ikke helt problemet..? Er det ikke bare å si at det ikke passer? De forstår helt sikkert at dere vil ha tid med deres egen datter.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #14 Skrevet 10. februar 2016 Lurt, hva med en helg i måneden og spør om de kan hente fast en ettermiddag i uka (gjerne litt tidlig), ta henne med hjem og levere henne på kvelden. Tenk så greit når hun begynner på skolen, kan hende de vil låne henne med på ferie, så slipper dere stresse med å ha ferie hver for dere for å gå kabalen til å gå opp. Vær i forkant: langhelg da så viss dere vil låne henne torsdag til lørdag er det greit, vi må jobbe torsdag og fredag. Anonymous poster hash: 593a8...46b
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. februar 2016 #15 Skrevet 10. februar 2016 Si det ikke passer? Forøvrig drit misunnelig! Vi har aldri barnevakt med mindre det er planlagt lenge, ingen som spør om å få hente og ta med hjem på middag, ingen som vil ha de med på noe i helgene. Det siste året har jeg vært mye liggende på sofaen pga ekstreme smerter og med enn mann med minst 300 timer overtid i året og ekstremt mye reiser så skulle jeg ønske noen stilte opp... tungt å være så mye alene med 3 barn... Så enten må du nyte det, eller si fra :-)
Tired mama Skrevet 10. februar 2016 #16 Skrevet 10. februar 2016 Du er heldig, og din datter er heldig. :-) Tenk å være så høyt elsket av så mange? Forstår det blir mye med hver helg. Men du trenger jo ikke i låne henne bort hver helg heller. Lån henne bort når det passer for dere.
Mostly Harmless Skrevet 10. februar 2016 #17 Skrevet 10. februar 2016 (endret) Hva skjer om du sier det ikke passer, da? Jeg får litt følelsen av at du føler du ikke får bestemme over ditt eget barn. Er det fordi det blir sure miner om du setter grenser, eller fordi du føler du må ha god grunn for å si nei, og håper på at de skal begrense seg selv? Endret 10. februar 2016 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #18 Skrevet 10. februar 2016 Vi er i samme båt (bortsett fra besteforeldrene) og jeg er så takknemlig for tiden jeg får sammen med min nevø. Ja- vi leker litt familie. Og det er sårt at det ikke er sånn på fulltid men det lindrer en del å få kose oss som en slags familie en gang i blandt. Anonymous poster hash: cc53a...8c2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #19 Skrevet 10. februar 2016 Dere er heldige og datteren deres er heldige! Skal dere noe spesielt eller andre settene med besteforeldre vil tilbringe tid med henne, så sier du bare at det ikke passer den helgen- for da har vi planer. Utenom det bør dere bare nyte og sette pris på dette. Anonymous poster hash: 23bda...ddc
&KJ& Skrevet 10. februar 2016 #20 Skrevet 10. februar 2016 Hjelper ikke med stor familie hvis det kun er onkel og tante som får tilbringe tid med henne. De skjønner sikkert at de andre i familien også vil ha sin del. I tillegg må det være lov å si at man vil ha litt familietid i helgene, og ikke bare ha hverdager med datteren sin. Det handler ikke om å ikke sette pris på dem, for det gjør dere jo. Det må være lov å ha henne hjemme og kose seg en helg uten å trenge en unnskyldning.
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2016 #21 Skrevet 10. februar 2016 Hva med å sette litt grenser? La de passe, men mer når det passer dere? Hun må jo ikke være med de hver helg. Si en helg i måneden, og kanskje at de henter henne i bhg hver onsdag eller noe? Jeg skjønner godt at det er mye, og hvertfall når hun skal kalle hennes foreldre besteforeldre.. Da hadde jeg blitt sur, og sagt at det ikke var aktuelt. Hun har jo 4 besteforeldre fra før! Anonymous poster hash: 033b7...9a4 Signerer denne. Det er invaderende å kalle seg besteforeldre til sin svigersønns niese.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #22 Skrevet 10. februar 2016 Er du klar over hvor heldige dere er!? Det dere har er et kjempestort luksusproblem som dere bør være supertakknemlige for. Eller ville dere heller ha det som oss; ingen interresserte besteforeldre, de få gangene besteforeldre orker å passe (når vi srar på julebord m hotellovernatting en gang i året) så ringer de klokken ni om morgenen og spør når vi skal hente. Onkler og tanter bor en time unna og har ikke sett barna våre de siste 8 mnd. Visstnok for travelt. Gudforeldre til barna har aldri passet barna. Den eldste hos oss har begynt å spørre hvorfor han aldri får vøre til andre familiemedlemmer, slik som klassekameratene gjør... trist. Slutt å syt, fordi dere er heldige! Anonymous poster hash: 86f5c...07e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #23 Skrevet 10. februar 2016 Jeg synes du har et luksusproblem. Her er det minste barnet snart 3 år, og vi har ikke hatt barnefri enda. Anonymous poster hash: 1f2ed...e3e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #24 Skrevet 10. februar 2016 Hvordan kan dere kalle det at svigerinnens foreldre kaller seg besteforeldre for et luksusproblem? Dette er noe av det mest skrudde jeg har hørt på lenge. At de er glad i barnet ditt og vil passe mye er jo koselig, så får du være flink å si nei når du ikke vil Jeg likte ikke at noen passet datteren min da hun var liten. Da det endelig var helg ville jeg gjerne være med henne selv Hun ble selvfølgelig lånt bort til besteforeldre i ny og ne, men aller best var det å ha henne hjemme Vi er heldige som har familie som vil være med barna våre, men å "låne" bort barnet sitt nesten hver helg hadde vært fullstendig uaktuelt for meg. Anonymous poster hash: 824d0...b4f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #25 Skrevet 10. februar 2016 Jeg har en bror som ikke kan få barn, han og konen har prøvd i mange år uten å lykkes. Hennes (min svigerinne) foreldre har bare ett barn, så ser ikke ut som de blir mormor/morfar. Jeg derimot har fått ett barn som nå er 3 år. Min bror og svigerinne vil ofte passe, ha Med på overnatting, hyttetur osv. Og det var i begynnelsen bare koselig og jeg gjorde det for at de skulle få litt glede, som de selv sa. Hennes foreldre er ofte med når de paser, de drar på hytteturer og føler nesten de leker besteforeldre. Nå har de tilogmed fått min datter til å kalle dem bestemor og bestefar. Jeg syntes synd på dem, foralldel. De er god og snille med min datter. Og jeg vet hun føler seg elsket. Men syntes nesten det er for mye nå. Er omtrent hver helg. Mine foreldre, mine svigerforeldre vil og passe. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke såre dem heller. Men nå føler jeg de leker familie Anonymous poster hash: 4fc77...694 Luksus problem. Du er heldig HI. Hadde blitt sjeleglad om nown tilbød seg å passe mye:-) Anonymous poster hash: 99008...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå