Gå til innhold

Det burde blitt laget en stemor/stefar dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo både morsdag og farsdag, så hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 9eec4...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

😂😂😂

Anonymous poster hash: 4a2c3...047

Skrevet

Ja, og en barnehageansatt-dag, en fosterhjems-dag, en tante-dag, en trillepike-dag, en barnevakt-dag og alle som tar vare på ungene blir feiret.

Anonymous poster hash: 4838d...41d

Skrevet

Mye viktigere med en tremenningdag! Det er jo tross alt slektinger!

Anonymous poster hash: 7f971...05f

Skrevet

Hahahaha :)

Anonymous poster hash: 04989...543
Skrevet

Ganske mange steforeldre er foreldre selv og hvis steforeldrene gjør jobben sin ordentlig så får de også oppmerksomhet på fars/morsdag. Oppfører de seg som dritt (som eks min stemor) så fortjener de ikke noe påtvungen oppmerksomhetsdag....

Anonymous poster hash: a8383...67a

Skrevet

Er faktisk helt enig.

De er ofte en viktig del av barnets liv, uten å få noe for det.

De skal være støttende elskverdige og usynlige.

De fortjener å bli satt pris på.

Anonymous poster hash: c5e43...3e5

Skrevet

Enda en dag flere damer kan bli skuffet på? Oh ingen god ide ;)

Anonymous poster hash: 08b5c...c3e

Skrevet

Morsdag er jo bare noe som er funnet på av handelsstanden. Mors bursdag er jo morsdag. Vi feirer ikke selve morsdagen, men så har jeg bursdag i februar også :)

Anonymous poster hash: 715b8...e05

Skrevet

Hvorfor det?

Her lager stedatter morsdagsgave til både meg og mamma'n sin.

Hun sier selv, du er jo liksom litt mamma'n min du også.

Anonymous poster hash: 42430...87a

Skrevet

Slår også et slag for Den sure gamle naboen som ikke takler at ungene leker ute i vår egen hage-dag. De fortjener også en blomst, slik som de hvertfall er delaktige og prøver å oppdra ungene.

Anonymous poster hash: 4838d...41d

Skrevet

Er faktisk helt enig.

De er ofte en viktig del av barnets liv, uten å få noe for det.

De skal være støttende elskverdige og usynlige.

De fortjener å bli satt pris på.

Anonymous poster hash: c5e43...3e5

De kan fint bli satt pris på i hverdagen, ved høytider og ikke minst på bursdagen sin. En stemor/stefardag blir bare overflødig og helt merkelig.

Skrevet

Ser ikke behovet. Såfremt ikke biologisk mor/far har selvtillitsproblemer er det helt uproblematisk å gi oppmerksomhet til steforeldre også den dagen. Her har mannen alltid gitt oppmerksomhet til sin stefar også på farsdagen.

Anonymous poster hash: e0552...60b

Skrevet

Tenk på alle de stakkars barna i skole og bhg som ikke har steforeldre å feire på en slik dag. Det vil bli trist for dem :(

Anonymous poster hash: 32000...375

Skrevet

Hva med de som ikke har steforeldre da. De vil ikke kunne feire den dagen. Urettferdig.

Jada, jeg vet at de er heldige som har mor og far som bor sammen, og ikke trenger denne dagen, men det må føles skikkelig leit likevel.

Vi trenger ingen stemor/stefar dag. Ikke av ovennevnte grunn, men ærlig talt. La barnet gjøre stas på SF/Sm utenom.

Anonymous poster hash: 5553f...aaa

Skrevet

Ser ikke poenget med morsdag, farsdag, navnedag eller valentinedag heller jeg. Setter pris på mine kjære og gir dem litt ekstra oppmerksomhet året rundt jeg!!

Skrevet

Ser ikke poenget med morsdag, farsdag, navnedag eller valentinedag heller jeg. Setter pris på mine kjære og gir dem litt ekstra oppmerksomhet året rundt jeg!!

Det trenger ikke være enten/eller vet du. Man kan både være oppmerksom i hverdagen og benytte de ekstra merkedagene til å gjøre noe hyggelig for hverandre.

Ang stemor/stefar dag, er det jo bare å innføre en selv for de som ønsker det 😊

Skrevet

Synes heller det burde droppes.. Ikke bare for rolleforvirringen, sjalusien og gavepresset som stadig øker. Men også for de som av en eller annen grunn ikke har mor eller far hos seg.

Jeg gruer meg hvert år før farsdagen da far her er død. Heldigvis har de ikke så mye fokus på det i bhg, men det er nok sårt nok for jenta mi uansett.

Anonymous poster hash: c615f...507
Skrevet

Det trenger ikke være enten/eller vet du. Man kan både være oppmerksom i hverdagen og benytte de ekstra merkedagene til å gjøre noe hyggelig for hverandre.

Ang stemor/stefar dag, er det jo bare å innføre en selv for de som ønsker det 😊

Jeg sliter fortsatt med at vi måtte lage gave til morsdag på skolen da jeg var 8 år. Moren min nettopp død. Jeg kunne jo gi gaven til bestemor eller legge på graven. Morsdag gjør meg generelt sur. Stemorsdag. Enda surere

Skrevet

For oss med onde, kalde, psykopatiske stemødre da.... kan vi gjøre noe ekstra ekkelt den dagen? Fordi da stemmer jeg FOR!! 😈

Anonymous poster hash: 60ca7...456

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...