Gå til innhold

Boliglån og gjeldsordning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har gjeldsordning blir hans lønn medberegnet på søknaden for boliglån.? Er det mindre sjans for at banken vil gi oss lån pga hans situasjon ? Hvordan er det best å gå frem i banken i forhold til dette?

Anonymous poster hash: 9f309...307

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om din man har gjeldsordning og bor sammen med deg har du det også. Dere kan da ikke tjene mer enn en hvis sum samlet.

Og med gjeldsordning får man ikke lån.

Anonymous poster hash: 79db1...371

Skrevet

Han kan ikke ta opp lån med gjeldsordning, han har kreditorer på vent som tar alt de kan av lønnen hans, selvfølgelig får han ikke mer lån da....

Pga hans situasjon er det null sjanse for at dere får lån, han har vel karantene en stund etter at gjeldsordningen er over også?

Pr.akkurat nå er han svartelistet av alle.

Anonymous poster hash: f2879...294
Skrevet

Jeg har nokså høy lønn. Så det jeg mener er om det er bedre å holde tyst om hans situasjon eller si noe og kanskje få hans lønn medberegnet og få et høyere lån evt.

Tenker om de tar begge under en kam om vi forteller om gjeldsordningen

Skrevet

Han kan ikke ta opp lån med gjeldsordning, han har kreditorer på vent som tar alt de kan av lønnen hans, selvfølgelig får han ikke mer lån da....

Pga hans situasjon er det null sjanse for at dere får lån, han har vel karantene en stund etter at gjeldsordningen er over også?

Pr.akkurat nå er han svartelistet av alle.

Han skal ikke låne, jeg låner på meg. Det jeg lurer på er om hans lønn blir tatt hensyn til i forhold til hva man har av månedlige utgifter og det som blir tatt hensyn til i forhold til lånekalkulatoren de bruker i banken

Skrevet

Det går ikke an å ikke fortelle om gjeldsordningen, han er ikke kredittvedig. Banken sjekker selvfølgelig det før de gir dere lån, og resultatet de får er at han pga mislighold og høy gjeld har gjeldsordning.

Han vil ikke få lån noe sted, for han vil ikke bli godkjent når de tar en kredittsjekk av han.

Skrevet

Eneste håper dere har om boliglån er om du går alene i banken og sier du skal ha lån til en bolig du skal eie alene.

Skrevet

Eneste håper dere har om boliglån er om du går alene i banken og sier du skal ha lån til en bolig du skal eie alene.

Ja det er akkurat det jeg har tenkt til men det jeg lurer på er om de tar hensyn til hans lønn ift månedlige bokostnader,2barn etc. At det altså ikke er bare jeg som betaler for alt.

Skrevet

Det går ikke an å ikke fortelle om gjeldsordningen, han er ikke kredittvedig. Banken sjekker selvfølgelig det før de gir dere lån, og resultatet de får er at han pga mislighold og høy gjeld har gjeldsordning.

Han vil ikke få lån noe sted, for han vil ikke bli godkjent når de tar en kredittsjekk av han.

Det er ikke han som skal søke om lånet, det er jeg.

Skrevet

Er det verdt å nevne gjeldsordningen eller bør jeg bare si at jeg skal søke og vil eie selv?

Skrevet

Jeg ville ikke nevnt han eller gjeldsordningen i det hele tatt, at han ikke har klart å styre egen økonomi kan fort farge saksbehandlerens syn på deg som velger å være sammen med han....

Skrevet

Jeg ville ikke nevnt han eller gjeldsordningen i det hele tatt, at han ikke har klart å styre egen økonomi kan fort farge saksbehandlerens syn på deg som velger å være sammen med han....

Ja det var det jeg også tenkte på. Visste ikke om hans tragiske situasjon før vi hadde vært sammen en god stund så da ble det som det ble.

Skrevet

Ville søkt lån alene evnt om du har foreldre som kan hjelpe deg, unnlatt å fortelle om at du bor sammens med han. Da regner banken på om du vil klare kostnadene å han er ikke regnet med i regnestykket. Er nok best slik.

Anonymous poster hash: 225e5...35e
Skrevet

Hans inntekt blir ikke medregnet til utgifter, kun din.

Anonymous poster hash: deb2a...ceb

Skrevet

Vanlige banker vurderer ikke søknader om boliglån dersom begge eller en av partene ikke er kredittverdig (eksempelvis gjeldsordning) men har du høy nok inntekt til å betjene lånet alene kan du jo søke på egen hånd. Den eneste banken som gir lån til de med gjeldsordning er Husbanken, etter det jeg kjenner til, men her er det vel regler for hvor høy inntekt man kan ha for å få innvilget lån. Ville kontaktet forskjellige banker og forhørt meg.

Lykke til med boligjakten 😊

Anonymous poster hash: a936d...089

Skrevet

Om du ikke ønsker å nevne hans gjeldsordning kan du heller ikke regne med hans inntekt. Da blir det enten at du forsørger barn og en voksen eller at du skal bo alene og kun forsørge barna.

Anonymous poster hash: 275b9...43a

Skrevet

Her er det mange som uttaler seg som kanskje ikke helt vet hva de snakker om..

Vær ærlig med banken, de har garantert opplevd lignende før. Det er løgn å si at dere ikke bor sammen og der er klart mannens inntekt også spiller en positiv rolle i bankens systemer ift betaling av løpende forpliktelser. Gjeldsordningen skal gi rom for at han skal kunne bidra!

Lykke til!

Anonymous poster hash: e5902...ce1

Skrevet

Å spille med åpne kort er vel det lureste en gjør ang banken...enten sier du det som det er, eller ikke nevner din mann i det hele tatt...

Anonymous poster hash: d1474...061

Skrevet

Det er ķlart du må nevne din mann.

Evt vil banken spørre.. spørre om du mottar barnebidrag og ekstra barnetrygd f.eks.

Er folk så uærlige (og "enkle") som det virker av denne tråden?

Anonymous poster hash: e5902...ce1

Skrevet

Hvor dumme tror dere banken er? Selvfølgelig kan de sjekke både det ene og det andre. Vi var på boligjakt, megler ringte banken for tilbud om finansiering, han ringte meg og spurte om "Nils" og skulle være med, sendte KUN inn selvangivelse resten fant han selv... Gjeld og antall barn.

Om du prøver å holde noe skjult vil de notere det.

Anonymous poster hash: 904a3...8b4

Skrevet

Om din man har gjeldsordning og bor sammen med deg har du det også. Dere kan da ikke tjene mer enn en hvis sum samlet.

Og med gjeldsordning får man ikke lån.Anonymous poster hash: 79db1...371

Fordi om mannen har gjeldsordning har ikke kona det også! Dust!

Med gjeldsordning får man skjeldent lån.

Ville ha tatt boliglån alene om du får det til. Halve renteutgifter og halve skatter og avgifter kan de sikkert godta.

Kommunale lån er veien å gå for å låne til bolig under gjeldsordning.

Anbefaler deg å holde økonomien adskilt for all fremtid. Dvs ikke eie bolig med han.

En gang gjeldsoffer, alltid gjeldsoffer er det statistikken sier, desverre.

Anonymous poster hash: e9230...f70

Skrevet

Og med gjeldsordning får man ikke lån.Anonymous poster hash: 79db1...371

Fordi om mannen har gjeldsordning har ikke kona det også! Dust!

Med gjeldsordning får man skjeldent lån.

Ville ha tatt boliglån alene om du får det til. Halve renteutgifter og halve skatter og avgifter kan de sikkert godta.

Kommunale lån er veien å gå for å låne til bolig under gjeldsordning.

Anbefaler deg å holde økonomien adskilt for all fremtid. Dvs ikke eie bolig med han.

En gang gjeldsoffer, alltid gjeldsoffer er det statistikken sier, desverre.

Anonymous poster hash: e9230...f70

Dust? Virkelig? Går du i fjerde?

Jeg har selv en mann med gjeldsordning og for at han ikke skal "leve fett" på meg og for at han skal ta "lærdom" av gjeldsordningen med å leve stramt ( han ble svindlet, så han trenger ikke lære noe, men godtar det selvfølgelig) inngår husstandens inntekt i gjeldsordningen. Vi kan ikke tjene mer enn en hvis sum samlet, selv om jeg ikke har gjeldsordning.

Jeg fikk valget om å gå og da få min økonomi for meg selv, men det var ikke noe jeg ønsket.

Så tenk deg om før du slenger med leppa!

Anonymous poster hash: 79db1...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...