Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Landsmenn? Ønsker å skrive noe om "Østeuropeisk miljø i Norge" - eller hvordan det "Østeurpeiske miljøet kan tilpasse seg den norske væremåten" Altså hvordan en fra samme miljø kan sette en standard. (er usikker på hvordan jeg skal fomulere meg) Håper noen kan hjelpe meg Anonymous poster hash: c2be7...528
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Hva trenger du hjelp til, da? Og hvilket land er du selv fra?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Oversette landsmenn til engelsk? Altså folk fra samme land I ordboken min står det oversatt som countrymen men det er ikke "ordet" jeg leter etter. Også ønsker jeg å få hjelp til å få oversatt: "Østeuropeisk miljø i Norge" Evt at det miljøet tilpasser seg den norske væremåten feks ved hjelp av at andre i samme miljø går foran som ett godt eksempel. Jeg er fra Norge. Anonymous poster hash: c2be7...528
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Oversette landsmenn til engelsk? Altså folk fra samme land I ordboken min står det oversatt som countrymen men det er ikke "ordet" jeg leter etter. Også ønsker jeg å få hjelp til å få oversatt: "Østeuropeisk miljø i Norge" Evt at det miljøet tilpasser seg den norske væremåten feks ved hjelp av at andre i samme miljø går foran som ett godt eksempel. Jeg er fra Norge. Anonymous poster hash: c2be7...528 Countrymen er vel landsmenn, det, hvis det står i ordboka. Men er alle de østeuropeiske folka landsmenn, da? Og hva er den konkrete setningen? Har du skrevet noe mer av avsnittet?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Oversette landsmenn til engelsk? Altså folk fra samme land I ordboken min står det oversatt som countrymen men det er ikke "ordet" jeg leter etter. Også ønsker jeg å få hjelp til å få oversatt: "Østeuropeisk miljø i Norge" Evt at det miljøet tilpasser seg den norske væremåten feks ved hjelp av at andre i samme miljø går foran som ett godt eksempel. Jeg er fra Norge. Anonymous poster hash: c2be7...528 Countrymen er vel landsmenn, det, hvis det står i ordboka. Men er alle de østeuropeiske folka landsmenn, da? Og hva er den konkrete setningen? Har du skrevet noe mer av avsnittet? Altså det er ikke mine landsmenn... Som sagt vet jeg ikke helt hvordan jeg skal formulere setningen enda. Men ønsker å få frem at personen det er snakk om må gå foran som ett godt eksempel og vise sine landsmenn hvordan ting gjøres i Norge ift hjemlandet. Anonymous poster hash: c2be7...528
Bustetroll Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Eastern european community in norway. Adapt / intergrate / assimilate
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Landmenn- kan det funke med fellow citizen? Husk at uttrykket våre nye landsmenn er ett norsk idiom. Det finnes nok ikke helt direkte på engelsk. Anonymous poster hash: 11648...5f2
sug lut Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Compatriot. Men det er slett ikke sikkert du bør skrive den på engelsk, om du sliter såpass.
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Oversette landsmenn til engelsk? Altså folk fra samme land I ordboken min står det oversatt som countrymen men det er ikke "ordet" jeg leter etter. Også ønsker jeg å få hjelp til å få oversatt: "Østeuropeisk miljø i Norge" Evt at det miljøet tilpasser seg den norske væremåten feks ved hjelp av at andre i samme miljø går foran som ett godt eksempel. Jeg er fra Norge. Anonymous poster hash: c2be7...528 Countrymen er vel landsmenn, det, hvis det står i ordboka. Men er alle de østeuropeiske folka landsmenn, da? Og hva er den konkrete setningen? Har du skrevet noe mer av avsnittet? Altså det er ikke mine landsmenn... Som sagt vet jeg ikke helt hvordan jeg skal formulere setningen enda. Men ønsker å få frem at personen det er snakk om må gå foran som ett godt eksempel og vise sine landsmenn hvordan ting gjøres i Norge ift hjemlandet. Anonymous poster hash: c2be7...528 Det er der jeg mener det blir feil. Er han polakk, så er polakkene hans landsmenn, men ikke russerne. Så alle fra Øst-Europa er ikke hverandres landsmenn.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Oversette landsmenn til engelsk? Altså folk fra samme land I ordboken min står det oversatt som countrymen men det er ikke "ordet" jeg leter etter. Også ønsker jeg å få hjelp til å få oversatt: "Østeuropeisk miljø i Norge" Evt at det miljøet tilpasser seg den norske væremåten feks ved hjelp av at andre i samme miljø går foran som ett godt eksempel. Jeg er fra Norge. Anonymous poster hash: c2be7...528 Countrymen er vel landsmenn, det, hvis det står i ordboka. Men er alle de østeuropeiske folka landsmenn, da? Og hva er den konkrete setningen? Har du skrevet noe mer av avsnittet?Altså det er ikke mine landsmenn... Som sagt vet jeg ikke helt hvordan jeg skal formulere setningen enda. Men ønsker å få frem at personen det er snakk om må gå foran som ett godt eksempel og vise sine landsmenn hvordan ting gjøres i Norge ift hjemlandet. Anonymous poster hash: c2be7...528 Det er der jeg mener det blir feil. Er han polakk, så er polakkene hans landsmenn, men ikke russerne. Så alle fra Øst-Europa er ikke hverandres landsmenn. Er misvisende, fordi oppgave er at han er fra ett østeuropeisk land, men jeg får ikke vite hvilket. Og landsmenn er da ordet jeg velger å bruke siden jeg ikke vet hvilket land personen er fra. HI Anonymous poster hash: c2be7...528
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Landmenn- kan det funke med fellow citizen? Husk at uttrykket våre nye landsmenn er ett norsk idiom. Det finnes nok ikke helt direkte på engelsk. Anonymous poster hash: 11648...5f2 Tusen Takk, var akkurat det jeg hadde "på tunga" :) HI Anonymous poster hash: c2be7...528
sug lut Skrevet 10. februar 2016 #12 Skrevet 10. februar 2016 Landmenn- kan det funke med fellow citizen? Husk at uttrykket våre nye landsmenn er ett norsk idiom. Det finnes nok ikke helt direkte på engelsk. Anonymous poster hash: 11648...5f2 Tusen Takk, var akkurat det jeg hadde "på tunga" :) HI Anonymous poster hash: c2be7...528 Og det er feil.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #13 Skrevet 10. februar 2016 Compatriot. Men det er slett ikke sikkert du bør skrive den på engelsk, om du sliter såpass. Fellow citizen var ordene jeg lette etter. Mener du at jeg ikke bør skrive ordet eller oppgaven ?? :) hehe Jeg har nok ikke noe valg ! Anonymous poster hash: c2be7...528
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #14 Skrevet 10. februar 2016 Tøyse-Lut.. http://www.thesaurus.com/browse/fellow+citizen Anonymous poster hash: 11648...5f2
sug lut Skrevet 10. februar 2016 #15 Skrevet 10. februar 2016 (endret) Tøyse-Lut.. http://www.thesaurus.com/browse/fellow+citizen Anonymous poster hash: 11648...5f2 Nei, de er kun synonyme med det du skal fram til i en setting der polakken er i Polen og forholder seg til sine polske landsmenn. Er polakken i Norge er hans fellow citizens alle borgere i Norge. Men hans compatriots er andre polakker. Forøvrig et nettsted du bør unngå. Bruk www.freedictionary.com, som gir deg de store gode ordbøkene - Collins, Webster, Oxford - samt en thesaurus-funksjon som er verd noe. Endret 10. februar 2016 av sug lut
sug lut Skrevet 10. februar 2016 #16 Skrevet 10. februar 2016 Compatriot. Men det er slett ikke sikkert du bør skrive den på engelsk, om du sliter såpass. Fellow citizen var ordene jeg lette etter. Mener du at jeg ikke bør skrive ordet eller oppgaven ?? :) hehe Jeg har nok ikke noe valg ! Anonymous poster hash: c2be7...528 Da håper jeg det er i skole- og ikke yrkessammenheng.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #17 Skrevet 10. februar 2016 Første bud må være å formulere setningen på norsk. Anonymous poster hash: cd6f5...cf0
Luksusdyret Skrevet 10. februar 2016 #18 Skrevet 10. februar 2016 Oversette landsmenn til engelsk? Altså folk fra samme land I ordboken min står det oversatt som countrymen men det er ikke "ordet" jeg leter etter. Også ønsker jeg å få hjelp til å få oversatt: "Østeuropeisk miljø i Norge" Evt at det miljøet tilpasser seg den norske væremåten feks ved hjelp av at andre i samme miljø går foran som ett godt eksempel. Jeg er fra Norge. Anonymous poster hash: c2be7...528 Countrymen er vel landsmenn, det, hvis det står i ordboka. Men er alle de østeuropeiske folka landsmenn, da? Og hva er den konkrete setningen? Har du skrevet noe mer av avsnittet?Altså det er ikke mine landsmenn... Som sagt vet jeg ikke helt hvordan jeg skal formulere setningen enda. Men ønsker å få frem at personen det er snakk om må gå foran som ett godt eksempel og vise sine landsmenn hvordan ting gjøres i Norge ift hjemlandet. Anonymous poster hash: c2be7...528 Det er der jeg mener det blir feil. Er han polakk, så er polakkene hans landsmenn, men ikke russerne. Så alle fra Øst-Europa er ikke hverandres landsmenn. Er misvisende, fordi oppgave er at han er fra ett østeuropeisk land, men jeg får ikke vite hvilket. Og landsmenn er da ordet jeg velger å bruke siden jeg ikke vet hvilket land personen er fra. HI Anonymous poster hash: c2be7...528 Så du vil generalisere alle østeuropeere som en "enhet" og fortelle hvordan de kan assimileres. Høres ut som sjarmerende oppgave du...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå