Gå til innhold

Er du hjemme når du har feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har feber og vondt i alle kroppens ledd. Føler meg ikke syk som ved forkjølelse, er ikke tett. Litt press i brystet, men det er særlig feberen og kroppsverk som gjør meg dårlig. Har allerede ringt på jobb, men får allikevel så dårlig samvittighet... Er du hjemme fra jobb med feber, eller presser du kroppen å går på jobb?

Anonymous poster hash: c0d52...a56

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Holder meg hjemme ja. Ingen på min jobb som har tid til at jeg skal smitte dem slik at det er de som ligger istede. Veldig uansvalig å gå på jobb når man er syk.

Endret av QueeenBeee
Skrevet

Jeg er hjemme ja. Det er heldigvis veldig sjelden at jeg har feber (mange år siden sist)

Anonymous poster hash: 6c206...bca

Skrevet

Ja. Men har ikke hatt feber på 5-10 år. Får ikke feber av forkjølelse.

Anonymous poster hash: c94f6...19b

Skrevet

Er alltid hjemme ved feber, men har det så godt som aldri.

Skrevet

Absolutt hjemme ja! Både fordi jeg føler meg elendig da og ikke hadde klart jobbens tempo, men også fordi jeg kunne risikert å smitte svake og syke mennesker.

Skrevet

Det høres ut som influensa du har da.. Og i den forbindelse kan du jo smitte andre. 

Om jeg er hjemme med feber, kommer an på hvor høy feberen er, og hvordan allmenntilstanden er ellers. 

Anonymous poster hash: 373e3...927
Skrevet

Kommer litt an på, men generelt så presser jeg meg nok lengre enn jeg sikkert burde. Paracet og ibux er gode venner da...

Nå er jeg svært sjelden syk da, så det skjer vel ikke en gang i året engang...

Anonymous poster hash: 1056a...d7a

Skrevet

Føler jeg meg for syk til å gjøre en god jobb, eller har feber og dermed kan smitte andre... Da holder jeg meg hjemme. ;)

Skrevet

Uten tvil hjemme ved feber. Når det er sagt så kan jeg ikke en gang huske sist jeg hadde feber, det går mange år mellom hver gang...

Anonymous poster hash: 38bab...a87

Skrevet

Ja, men det er mest fordi jeg har en hjertesykdom som forverres kraftig ved infeksjoner. Resultatet hvis jeg presser meg for mye er ofte innleggelse.

Anonymous poster hash: 49b6e...56f

Skrevet

Ja, men så har jeg nesten aldri feber. Høyeste feberen jeg noensinne har hatt var 39,0, og da ble jeg lagt inn på sykehuset.

Anonymous poster hash: ba3a3...0b4
Skrevet

Har sjelden feber, men om eg har det er eg skikkeleg sjuk og heime frå arbeid.  Det beskriv høyres ut som influensasymptom, og då bør du halde deg heime.  Både for din eigen del, og pga smittefare overfor kollegaene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...