Gå til innhold

Mattehjelp til 5 klassing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er råfortvilet. Jeg gar ei jente som ikke liker matte, hun er ikke flink i matte heller. Det har gått tålelig frembtil nå. Men nå begynner jeg å miste grepet.

Selv er jeg elendig i matte. Har ikke hatt detvsiden 9 klasse, og an hverken ganging, deling, prosent, omkrets,areal, ja no har de begynt med målestokk.... omg.

Jeg befinner meg stadig i situasjoner der deler av matteleksa er totalt gresk for meg.

Jeg vokter meg vel for å overføre min matteholdning til henne.

Faren er flink. Som regel går vi igjenjom hele ukas MÅ gjøre mattelekse på mandag kveld, slik at jeg er bedre rustet til ånhjelpe jenta igjenjom uka. Men jeg er så dårlig at selv om noe er krystallklart for ed om kvelden står jeg like forbanna fast neste dag mår jeg skal forklare ho.

Så når far er hjemme har han mulighet å hjelpe, men han er borte 4 uker og hjemme 4 uker. De ukene han er borte er han på havet og har ikke nett, skype, eller mobildekning, samt at tiden vi er våken ikke sammenfaller med hans våketider.

Hva i himmelen navn gjør jeg.....matten blir vanskeligere å vanskeligere. Det er dårlige orklaringer, om noen, i boka, og jenta mi får ikke med det lærere sier i matte...

Har kjøpt håvar tjora bøker, men de er vanskelig de også.

Jeg er dum, jeg vet det. Men jeg ønsker bedre for min datter......

Finbes det nattekurs for foreldre?? Vi borbiei lita bygd....ikke supertilbud som i byer osv her.....

Anonymous poster hash: c9617...06c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskerfabrikken har Mattekurs......men et er sikkert uaktuelt. Da ville jeg heller ha søkt i nærområdet for privat timer. Da jeg gikk på skolen trengte jeg hjelp, redningen min ble en kamerat av min bror. Sett opp lapp på nærbutikken, ungdomskolen eller videregående.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 56109...76c

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Jeg googler. Finner som regel svar da. Men enkelt er det ikke.

Et annet råd jeg vil gi deg, er å snakke med lærer om det. Kanskje få tilpasset lekser til ungens nivå. Når man sliter så mye med noe, lærer man ikke så mye av å få lekser man ikke får til.

Skrevet

Kikke på Faktors nettsider. De har små videoer med alle emnene dere kan se på sammen og gjøre etterpå.

For all del - IKKE fortell om egne matteproblemer. 

Anonymous poster hash: 987f4...a46
Skrevet

Kan du ikke få noen andre til å hjelpe disse ukene? En elev på videregående for eksempel? Det koster nok noen kroner, men vil tro det er verdt det.

Anonymous poster hash: 27fa5...530

Skrevet

Læreren til datteren din må tilpasse leksene til hennes evne.så ta det opp med læreren til barnet ditt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...