Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Jeg sa til mannen han ikke trengte finne på noe til min runde dag. Vi trenger pengene og har baby på vei. Jeg ble allikevel litt skuffet over at jeg ikke fikk f. Eks en blomst, noe hyggelig på senga til frokost, at han hjalp barnet tegne en tegning . Jeg er 30 år i dag og det har vært en heeeelt vanlig dag. Ville ikke ha dyr presang, men ble litt lei meg for at han ikke hadde prøvd å gjøre noe i dag. Min datter sang for meg da, så koselig 💕 Er jeg dum som blir litt lei? Føler det er litt ekstra siden jeg er 30 liksom ... Dagen var som alle andre dager... Anonymous poster hash: d136f...5ad
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Uff, jeg hadde også blitt lei meg og skuffa... Gratulerer med dagen!! Anonymous poster hash: 26ada...398
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Jeg hadde også blitt skuffet. Skjønner deg veldig godt. Det går an å vise oppmerksomhet uten å bruke (mye) penger. Anonymous poster hash: db75c...e01
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Hadde blitt sur og ringt venner som jeg kunne ha funnet på noe med Anonymous poster hash: 61da3...96a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 Menn er dessverre litt enkle sånn.. "Men du sa jo at jeg ikke skulle kjøpe noe!" Jeg kommer med klare hint.. "Sønnen har forventning om at du ordner kake på bursdagen min", "ikke kjøp dyr gave, en rosebukett holder lenge" osv ☺️ Dette fungerer bra, men da jeg gjorde som deg før fikk jeg ingenting.. Anonymous poster hash: f2b01...1ee
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #6 Skrevet 9. februar 2016 Oi, det var veldig dårlig gjort av han😳 Hadde mannen min ignorert 30-årsdagen min på den måten så hadde jeg faktisk sagt til han hvor skuffet jeg var. Anonymous poster hash: 732f3...9d6
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #7 Skrevet 9. februar 2016 Gratulerer med dagen! Ja, det er lov å være skuffet! God meg er det ikke gaven, men å bli gjort stas på en dag året som er hyggelig. Hvert år prøver jeg å ikke ha forventninger fordi jeg ofte ender opp som litt skuffet.. (Jada, jeg vet jeg høres ut som 4 år..) Anonymous poster hash: 028ae...ea5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #8 Skrevet 9. februar 2016 Du sa til ham at han ikke skulle finne på noe fordi dere trenger pengene til baby som er på vei. Og så sier du nå at egentlig så mente du ikke det du sa, du ville at han skulle finne på noe selv om du sa han ikke skulle gjøre det. Du kan godt være skuffet - men kanskje mest på deg selv som ikke greier å være ærlig med hverken deg selv eller han. Du kan ikke si det motsatte av hva du mener og så bli skuffet når han gjør det han har bedt deg om! Om du ville han skulle finne på noe veldig lite til dagen din, eller noe som ikke koster noe, da er det det du skulle fortalt ham. Gratulerer med dagen Anonymous poster hash: acbb2...3dc
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #9 Skrevet 9. februar 2016 Du, menn er utrolig enkle der. Og tar oss damer på ordet. (Eller jeg får ting selvom jeg sier jeg ikke vil ha) men sier du til en mann at du absolutt ikke vil ha noe eller finne på noe, så blir det ofte sånn . 😏 Anonymous poster hash: 9d2d2...a77
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #10 Skrevet 9. februar 2016 Forstår at du er skuffet. 30-årsdagen min ble borte i kolikk. Baby som skrek døgnet rundt på den tida. Jeg fikk knapt med meg at jeg hadde bursdag. Synes fortsatt det er litt sårt, ble ikke feiret. Kunne liksom ikke feire 31-årsdagen min året etter.. Så da er 40 neste mulighet... Anonymous poster hash: 9de5d...206
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #11 Skrevet 9. februar 2016 Gratulerer så mye med dagen Jeg hadde også blitt skuffet. Men her er det ofte vi damer som ikke er flinke nok til å si hva vi ønsker oss. Du ga han beskjed om å ikke kjøpe noe dyrt, eller bruke ekstra penger på deg. Han hørte garantert bare "ikke kjøp noe til meg", menn er enkle sånn, og akkurat der (når det kommer til den ekstra oppmerksomheten vi damer ofte føler vi trenger)er det litt sårt, men herre min så deilig det er at de er som de er når det kommer til mye annet Praktiske, logiske og enkle å ha med å gjøre Han rekker enda å overraske, si hva du vil ha! Massasje? En god kvelds? En kopp te? Bare noe pittelite ekstra Kos deg Anonymous poster hash: 4ec2c...936
Gjest Darwinia:-) Skrevet 9. februar 2016 #12 Skrevet 9. februar 2016 (endret) Det kommer litt an på hvordan du ordla deg: Du trenger IKKE finne på noe til bursdagen min = ikke rett til å være skuffet Siden vi trenger penger trenger du ikke kjøpe noen dyr gave = han kunne gått ordnet en blomsterkvast eller frokost på senga. Menn tolker ikke det du sier; de tar deg på ordet, så det gjelder å ordlegge seg rett:-) Det er kun i kvinners hode at "ikke finn på noe" betyr "jeg vil selvfølgelig at du skal finne på noe, men du trenger ikke bruke så mye penger på en dyr gave, det rekker med blomster, frokost på sengen og en tegning fra barnet, får jeg ikke det blir jeg sur for du burde skjønne hva jeg EGENTLIG mente" Gratulerer med dagen Endret 9. februar 2016 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #13 Skrevet 9. februar 2016 Du sa " Du trenger ikke finne på noe" men mente " men jeg vil ha blomster, middag, frokost på sengen, gave fra ungen osv". For de fleste er dette " å finne på noe", så mannen din har jo bare gjort det han fikk beskjed om. Synes ikke du har rett til å bli skuffet når du ordla deg slik til han. Anonymous poster hash: 40c2d...e38
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #14 Skrevet 9. februar 2016 Så mange unnskyldninger menn har for å vært idioter i følge denne tråden! Og på toppen av det hele er det visst din feil at han er en idiot! Selvsagt er mannen din dust. Og lat som ikke gidder finne på noe som helst til deg på dagen din. Jeg hadde sagt klart ifra at jeg var skuffet. Anonymous poster hash: fc529...8d2
TinaK 1990 Skrevet 9. februar 2016 #15 Skrevet 9. februar 2016 Du sier at han ikke trenger å finne på noe.....så blir du fornærmet når han følger det?
Elsker livet Skrevet 9. februar 2016 #16 Skrevet 9. februar 2016 Jeg hadde nok blitt fornærmet, men samtidig visst at det var min egen feil som hadde vært tydelig på det motsatte av hva jeg ønsket. Ønsker du en oppmerksomhet må du si det. Du skulle sagt du ikke ønsket deg noe dyrt/noe som kostet penger, men at du ville sette pris på en liten oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #17 Skrevet 9. februar 2016 Du sa til ham at han ikke skulle finne på noe fordi dere trenger pengene til baby som er på vei. Og så sier du nå at egentlig så mente du ikke det du sa, du ville at han skulle finne på noe selv om du sa han ikke skulle gjøre det. Du kan godt være skuffet - men kanskje mest på deg selv som ikke greier å være ærlig med hverken deg selv eller han. Du kan ikke si det motsatte av hva du mener og så bli skuffet når han gjør det han har bedt deg om! Om du ville han skulle finne på noe veldig lite til dagen din, eller noe som ikke koster noe, da er det det du skulle fortalt ham. Gratulerer med dagen Anonymous poster hash: acbb2...3dc Her har man dessverre maaaange kvinner i et nøtteskall. Kjenner ei som ble 50, sa til alle at hun ikke ville feires, reiste bort på dagen med gubben - og satt etterpå og klaget med offermine og krokodilletårer over at så få hadde vist henne oppmerksomhet! Anonymous poster hash: 52b3f...960
Mandala Skrevet 9. februar 2016 #18 Skrevet 9. februar 2016 Så mange unnskyldninger menn har for å vært idioter i følge denne tråden! Og på toppen av det hele er det visst din feil at han er en idiot! Selvsagt er mannen din dust. Og lat som ikke gidder finne på noe som helst til deg på dagen din. Jeg hadde sagt klart ifra at jeg var skuffet. Anonymous poster hash: fc529...8d2 Det gjelder ikke bare menn. Jeg hadde antakelig gjort akkurat som mannen til hi om jeg fikk beskjed om å ikke finne på noe. Herlighet,når noen har bursdag er det vel hvertfall en god grunn til å ikke gå imot den personens ønsker (ikke finne på noe). Folk får lære seg å kommunisere ordentlig før de blir skuffa.
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2016 #19 Skrevet 9. februar 2016 Hi, du var i beste fall tvetydig...
beef sister Skrevet 9. februar 2016 #20 Skrevet 9. februar 2016 Absolutt ikke, du la opp til det selv.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #21 Skrevet 9. februar 2016 Åh jeg skulle ønske mannen min lyttet til mine ønsker også! F.eks til morsdagen pleier jeg å si at jeg ikke vil ha noe som koster penger (har alt jeg trenger, det er jo like etter jul, og jeg synes det er bortkastet å kjøpe noe bare for å kjøpe), men at jeg ønsker meg at han hjelper sønnen vår å lage et kort til meg. Evt bare setter ham på ideen, han klarer det fint selv, men kommer ikke på av seg selv at det er morsdag. Likevel stresser han rundt i butikker fordi han "må" kjøpe noe og det "må" koste så og så mye, så kommer han hjem med noe jeg ikke har bruk for i det hele tatt og aldri kommer til å bruke. Ikke har vi råd til dette gavestyret til alle anledninger heller. Og får jeg noe kort, som var det eneste jeg ønsket meg? Nei... Anonymous poster hash: 7b9f4...f66
Mostly Harmless Skrevet 9. februar 2016 #22 Skrevet 9. februar 2016 Det er lov å ha forventninger, men da bør man ikke si at man ikke har dem. Tvetydige meldinger er fryktelig frustrerende å forholde seg til. For alle parter.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #23 Skrevet 10. februar 2016 Nå er jeg kvinnfolk - og jeg tenker at du sa ikke FINN PÅ NOE. Ikke at han ikke skulle bruke mye. Så jeg tenker du ikke har noe å sutre for. Han gjorde eksakt det du ba om. Hadde han ordna noe hadde vel det vært feil. For du sååå jo han ikke skulle finne på noooe.. Føler du er litt sånn high maintainance... Anonymous poster hash: d1b04...833
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #24 Skrevet 10. februar 2016 Nå er jeg kvinnfolk - og jeg tenker at du sa ikke FINN PÅ NOE. Ikke at han ikke skulle bruke mye. Så jeg tenker du ikke har noe å sutre for. Han gjorde eksakt det du ba om. Hadde han ordna noe hadde vel det vært feil. For du sååå jo han ikke skulle finne på noooe.. Føler du er litt sånn high maintainance... Anonymous poster hash: d1b04...833 Hun er high maintenance fordi hun ville at mannen skulle gi henne bittelitt oppmerksomhet på 30 årsdagen?! Oj, da ligger lista ganske lavt... Hun ba ham om ikke å bruke så mye penger. Frkost på senga og et lite "gratulerer med dagen" kunne vel den slappe gubben spandert på seg. Makan! Anonymous poster hash: e9376...3da
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #25 Skrevet 10. februar 2016 Men hun sa ikke " ikke bruk mye penger på gave", men "ikke finn på noe". I min verden betyr dette at en faktisk ikke finner på noe, ikke at en ikke kjøper diamantring men likevel forventer full pakke med blomster, frokost på sengen, gave fra unger osv osv. Hvis jeg sier til mannen at han ikke skal ta oppvasken, skal jeg da bli sur fordi han ikke har tatt den når jeg kommer hjem? Samme greia. HI kan takke seg selv Anonymous poster hash: 40c2d...e38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå