Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Saken er at min bror skal overta vår fars hus. Vår far har krevd at broren min skal kjøpe meg ut og at vi da skal betale ut gjelden hans. Jeg vil da sitte igjen med mellom 200 000 og 215 000 kr Faren vår skal fortsette å bo i boligen, altså leie for en liten sum, av broren min som da også vil bo der. Kan jeg forvente noe arveavgift eller noe annet skattegreiee av den summen jeg skal få av min bror? Anonymous poster hash: b34f5...1da
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Arveavgiften er uansett fjernet, men du vil jo eventuelt få litt ekstra formueskatt. Anonymous poster hash: aabf6...605
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Arveavgiften er uansett fjernet, men du vil jo eventuelt få litt ekstra formueskatt. Anonymous poster hash: aabf6...605 Slutt og svar på ting du ikke kan! Nei, om dere får kontanter er det ikke avgift på, men broren din kan hevde fradrag i verdi pga borett og avgift ved salg. Vær oppmerksom på det. Med mindre du har høy formue fra før, vil ikke dette påvirke deg i det hele tatt. Anonymous poster hash: 8762f...697
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Arveavgiften er uansett fjernet, men du vil jo eventuelt få litt ekstra formueskatt. Anonymous poster hash: aabf6...605 Slutt og svar på ting du ikke kan! Nei, om dere får kontanter er det ikke avgift på, men broren din kan hevde fradrag i verdi pga borett og avgift ved salg. Vær oppmerksom på det. Med mindre du har høy formue fra før, vil ikke dette påvirke deg i det hele tatt. Anonymous poster hash: 8762f...697 Hun svarte jo ikke noe feil... Anonymous poster hash: 0beb1...522
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 Arveavgiften er uansett fjernet, men du vil jo eventuelt få litt ekstra formueskatt.Anonymous poster hash: aabf6...605 Slutt og svar på ting du ikke kan! Nei, om dere får kontanter er det ikke avgift på, men broren din kan hevde fradrag i verdi pga borett og avgift ved salg. Vær oppmerksom på det. Med mindre du har høy formue fra før, vil ikke dette påvirke deg i det hele tatt. Anonymous poster hash: 8762f...697 Hva mener du er feil og hva skulle det ha å si om hi hadde fått pengene i en annen form enn kontanter? Anonymous poster hash: aabf6...605
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Takk for svar. Pengene kommer inn på konto og det meste går nok med til å betale kredittkortgjeld. Har vært arbeidsledig i snart ett år nå så er en del småting vi trenger her som hi ikke har tatt oss råd til å kjøpe. Anonymous poster hash: b34f5...1da
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Takk for svar. Pengene kommer inn på konto og det meste går nok med til å betale kredittkortgjeld. Har vært arbeidsledig i snart ett år nå så er en del småting vi trenger her som hi ikke har tatt oss råd til å kjøpe. Anonymous poster hash: b34f5...1da Huff, tenk å bruke kredittkort når en er arbeidsledig. Og tenk å bruke opp arven sin på kredittkortgjeld. Du er fryktelig fryktelig uøkonomisk. Prøv no å spar det som blir igjen. Ikke bruk det opp på unødvendige ting. Du må spare og bruke penger etter hva du får inn. Anonymous poster hash: 5bc1f...bfa
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Alle pengene går ikke med til kredittkortgjelden da kan du skjønne. Noen ganger har vi rett og slett vært nødt til å bruke det. Bilen måtte på verksted, vinterdekkene var totalt utslitt, knakk en tann, barna måtte ha vintertøy (ikke kjøpt dyrt asså), osv. Vi bor sånn til at vi må ha bil for at mannen skal komme seg på jobb. Solgte min da jeg mistet jobben, så jeg sitter limt fast hjemme. Gjør det vi kan for å spare inn, men merker godt at min inntekt er betydelig redusert. Anonymous poster hash: b34f5...1da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå