Gå til innhold

Hvordan håndterer du barn som stjeler av ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vegrer meg for å ta opp slike ting med foreldre. Men kjenner jeg blir helsvett og litt sint av at det er to i omgangskretsen til min minste på syv år som stjeler som ravner når de er her.

I dag regelrett bulte det ut at av lommene til han ene. Jeg sa han måtte ta ut tingene og slutte å stjele når han var her, fordi det ikke er pent å ta ting av andre.

Han sier det samme som alltid, at han "glemte" å ta ting ut av lomma under lek. 

Han andre pleier mer å innrømme at han stjeler og sier "ups" og blir flau.....

Det har skjedd hvertfall en håndfull ganger her nå med det to som jeg har sett det siste året.

Har begynt å gjemme de tingene sønnen min er mest redd for når de er her (heldigvis ikke såå ofte).

Hvordan gjør dere dette, dere som har opplevd det samme?

Barna er ellers greie og foreldrene er ok. Er redd for at barna ikke skal ville være her hvis jeg sier fra til foreldrene eller at foreldrene skal bli sure..

Anonymous poster hash: e8698...5f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt uakseptabelt.

Jeg ville ha tatt det opp med foreldrene umiddelbart.

Anonymous poster hash: a5a78...36b
Skrevet

Hva med å si at de ikke får komme på besøk før de slutter å stjele? Og hvorfor skulle du bry deg om foreldrene blir sure, det er jo deres unger som stjeler

Anonymous poster hash: 5036a...9a2

Gjest GulleGo´
Skrevet

It takes a village to raise a child.

Jeg ville visst om det var mitt barn som stjal, slik at jeg kunne prate med henne om at dette ikke er akseptabel oppførsel. Noen ting er vanskelig for foreldre å oppdage, og man trenger noen ganger hjelp utenfra for å se slike ting. Jeg tror du gjør dem en tjeneste ved å fortelle dem dette, men selvfølgelig på en pen og vennlig måte.

Dersom de er klar over problemet og virker likegyldige hadde jeg tatt en prat med gutten om at han ikke får komme på besøk dersom han stjeler. 

Skrevet

Da hadde de ikke fått komme på besøk på en stund.

Anonymous poster hash: a1ce0...37c

Skrevet

Spanskrør og salt..

Nei, det er nok best å snakke med foreldrene. Det kan jo hende de ikke aner hva barna driver med. Forhåpentligvis tar de tak i det.

Anonymous poster hash: 2fd9f...db3

Skrevet

Du, det får du ta opp med foreldrene. Er det mine unger som nasker, så vil jeg gjerne vite det.

På forhånd takk, for at du er ei god gammeldags nabokjerring. Vi trenger slike!

Anonymous poster hash: 96f89...7e9

Skrevet

Du må ta det opp med foreldrene. De vil garantert vite. De får jo ikke gjort noe med det om de ikke får vite det.

Min mellomste var noe tyvaktig en periode. Oppdaget to-tre ganger at hun kom hjem fra besøk med noe "ekstra". Vi dro tilbake og hun måtte selv levere det å be om unskyldning. Snakket også mye om det, hva hun ville følt om noen tok hennes ting som hun er glad i osv. Nå er det slutt på det.

Anonymous poster hash: 46f9f...a76

Skrevet

Du må fortelle foreldrene om det. Kan vel hende de har registrert at det er nye leker hjemme hos dem.

Anonymous poster hash: d3005...ffb

Skrevet

Er det ikke greit bare å gjøre som du gjør? Minn dem på å tømme lommene før de drar og spør foreldrene deres om de kan ha fått med seg legofiguren, eller hva det nå er som mangler, hvis dere savner noe etter besøk. Mange barn stjeler litt i en periode. De kler fleste vokser det av seg helt av seg selv.

Anonymous poster hash: 7e7e1...50d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...