Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Jeg har hatt to stk, og ene gangen fikk jeg sterke smerter nederst i magen, har aldri opplevd lignende. Begge gangene ble jeg gravid ved å hoppe av i svingen. Nå er jeg 3 dager på overtid, skulle altså hatt mensen, men helt siden siste exu har mensen vært mindre stabil, så jeg har ikke tenkt over det. Men nå for en time siden, begynte jeg å få vondt i magen, og det øker bare på. Jeg klarer ikke å puste ordentlig og jeg lager nesten lyser pga smerte..Men greien er at smertene er høyt oppe i magen og derfor skjønner jeg liksom ikke hva dette er..For det rimer jo ikke med exu siden det er øverst i magen og ikke nede? Kanskje det bare er luftsmerter og en merkelig start på mensen?.. Hadde jeg kommet meg ut hadde jeg kjøpt en test, men kan ikke nå og har ingen å spørre før i morgen. Anonymous poster hash: fc439...e7e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Har hatt ex.u. min erfaring er at det ikke ble vondt Før noen uker senere..i uke 5-6 for min del Anonymous poster hash: 6e67d...5ff
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Jeg er ev ikke så langt på vei, om ikke siste mensen var en luring..Sist exu hadde jeg blødning til rett tid, men da var jeg allerede gravid. Jeg tror egentlig ikke jeg er gravid, men de smertene skremte meg..De har forøvrig gitt seg nå, så satser på at det bare var noe ubetydelig Jeg husker ikke hvor langt jeg var på vei sist når jeg fikk smertene, for da gikk det også over og jeg gikk lenge uten å vite at jeg var gravid og hadde en exu. Anonymous poster hash: fc439...e7e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Unnskyld at jeg spør, men hva betyr exu?? Anonymous poster hash: f20df...ad9
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 Unnskyld at jeg spør, men hva betyr exu?? Anonymous poster hash: f20df...ad9 Gravid utenfor livmoren.. Anonymous poster hash: fc439...e7e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #6 Skrevet 9. februar 2016 Jeg er ev ikke så langt på vei, om ikke siste mensen var en luring..Sist exu hadde jeg blødning til rett tid, men da var jeg allerede gravid. Jeg tror egentlig ikke jeg er gravid, men de smertene skremte meg..De har forøvrig gitt seg nå, så satser på at det bare var noe ubetydelig Jeg husker ikke hvor langt jeg var på vei sist når jeg fikk smertene, for da gikk det også over og jeg gikk lenge uten å vite at jeg var gravid og hadde en exu. Anonymous poster hash: fc439...e7e Jeg var veldig redd for ny ex.u etterpå. Ig vet nå at vanncyster (veldig vanlig ved menstruasjon) kjennes veldig likt. For å ikke snakke om når livmoren utvider seg ved graviditet! Anonymous poster hash: 6e67d...5ff
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #7 Skrevet 9. februar 2016 Unnskyld at jeg spør, men hva betyr exu?? Anonymous poster hash: f20df...ad9 Gravid utenfor livmoren.. Anonymous poster hash: fc439...e7e Noe som kan være livstruende hvis f.eks graviditeten er i eggleder og den sprekker. Anonymous poster hash: 6f37e...0ec
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #8 Skrevet 9. februar 2016 Unnskyld at jeg spør, men hva betyr exu?? Anonymous poster hash: f20df...ad9 Gravid utenfor livmoren.. Anonymous poster hash: fc439...e7e Noe som kan være livstruende hvis f.eks graviditeten er i eggleder og den sprekker. Anonymous poster hash: 6f37e...0ec Mhm, hos meg lå det I eggstokken siste gangen. I tillegg hadde det sprukket og det hadde begynt å sive væske ut i buken min. Når de åpnet og så hvordan det lå an var de veldig overrasket over at jeg fremdeles var oppegående..I teorien skulle jeg ha vært mye dårligere og hatt enorme smerter. Mulig det er derfor jeg relaterer magesmerter til en exu Anonymous poster hash: fc439...e7e
Plutselig_gravid Skrevet 9. februar 2016 #9 Skrevet 9. februar 2016 (endret) Jeg hadde smerter som kom og gikk i noen uker før helvete brøt løs da eggleder sprakk. Jeg pøste på med sterke smertestillende som jeg hadde liggende, trodde det var menssmerter eller nyresteinsanfall. Visste ikke at jeg var gravid og hadde jo mensen som vanlig. Jeg var en hårspredd fra døden. Buken ble tappet for nesten 2 liter blod. Viste seg at jeg var 3 mnd på vei. Jeg anbefaler deg sterkt til å ta smertene på alvor. Kjøp en test i morgen, og hvis smertene øker på kontakter du legevakt! Jeg fikk forresten store smerter i ene skulderen når det holdt på. Det var visst vanlig. Endret 9. februar 2016 av Plutselig_gravid
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Jeg hadde smerter som kom og gikk i noen uker før helvete brøt løs da eggleder sprakk. Jeg pøste på med sterke smertestillende som jeg hadde liggende, trodde det var menssmerter eller nyresteinsanfall. Visste ikke at jeg var gravid og hadde jo mensen som vanlig. Jeg var en hårspredd fra døden. Buken ble tappet for nesten 2 liter blod. Viste seg at jeg var 3 mnd på vei. Jeg anbefaler deg sterkt til å ta smertene på alvor. Kjøp en test i morgen, og hvis smertene øker på kontakter du legevakt! Jeg fikk forresten store smerter i ene skulderen når det holdt på. Det var visst vanlig. Oi! Skjønner jeg var "heldig" med min exu... En uke etter siste mensdag var det akkurat som jeg ble knipsa hardt på ene sida rett ved navlen. Og så gjorde det mer og mer og mer vondt i magen. Dagen etterpå var det MYE blod på dopapiret. Blødingene og smertene ble værre. Smertene var helt forferdelig grusomme. I tillegg hadde jeg nedpress både i høna og i rompa. Kom meg til legen samme dag og måtte rett inn på gynekologisk avdeling på sjukehuset. Ble operert neste dag. Ble kikkhullsoperasjon, så har bittesmå fine arr. "Mensen" var bare 4 dager forsinka og i grunn normal, så jeg ble fullstendig tatt på senga av at jeg hadde en graviditet som satt fast i ene egglederen. Var heldigvis ikke langt på vei, ca. 4 uker. Anonymous poster hash: 6f37e...0ec
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Jeg hadde smerter som kom og gikk i noen uker før helvete brøt løs da eggleder sprakk. Jeg pøste på med sterke smertestillende som jeg hadde liggende, trodde det var menssmerter eller nyresteinsanfall. Visste ikke at jeg var gravid og hadde jo mensen som vanlig. Jeg var en hårspredd fra døden. Buken ble tappet for nesten 2 liter blod. Viste seg at jeg var 3 mnd på vei. Jeg anbefaler deg sterkt til å ta smertene på alvor. Kjøp en test i morgen, og hvis smertene øker på kontakter du legevakt! Jeg fikk forresten store smerter i ene skulderen når det holdt på. Det var visst vanlig. Jeg var ca 10 uker på vei første gangen, og da hadde jeg bare hatt intense smerter en gang, og det var flere uker før jeg visste om graviditeten og at det var en exu. Andre gangen var jeg ca 6 uker på vei når jeg fant det ut, det er også den gangen jeg hadde mest smerter..Den gangen hadde jeg også hatt mensen som vanlig. Jeg syns dette er vanskelig, egentlig tror jeg ikke det er noe, men det gnager jo litt..Har ikke hatt smerter igjen siden de fæle i går som varte litt over en time.. Anonymous poster hash: fc439...e7e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #12 Skrevet 10. februar 2016 Du må ta en graviditetstest. Er den positiv ville jeg fått målt hcg hos legen for å se om den fordobler aeg som den skal. Jeg fikk småblødninger i uke 5-6. Var faktisk hos privat gynekolog. Tok en graviditetstest som var positiv, men ved innvendig ultralyd var livmoren helt tom. Hun beklaget og sendte meg hjem. Blødningene vedvarte og fikk fortsatt positive tester. Fikk henvisning til gynekolog. Han oppdaget ex.u med en gang. Måtte ta ørten hcg målinger. Først steg den sakte, Før det endelig sank. Slapp operasjon og cellegift Anonymous poster hash: 6e67d...5ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå