Gå til innhold

Sykdom og sur sjef

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff - nå er jeg så lei meg.

Det har vært mye sykdom i det siste. Barna har vært syke på skift, de rakk såvidt å bli friske til en planlagt ferie og nå er jeg syk. Måtte sende beskjed til sjefen i dag da jeg skjønte at influensa nå har smittet meg. Fikk et kort svar om at nå var det for mye og dette er vanskelig å kommentere. Føler meg SÅ dum, men er altfor syk til å jobbe. Jeg er ingen unnasluntrer, men føler meg så dum! Noen gode råd?

Anonymous poster hash: d126a...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare du som er hjemme med syke barn?

Anonymous poster hash: 103d9...5ac

Skrevet

Først og fremst lege og sykemelding.

Av og til hoper det seg opp med sykdom og da er det greit å få legeattest så du slipper bli beskyldt for skulk.

Arbeidsgiver har jo plikt til å sette inn tiltak om sykefraværet blir for høyt, men må også ha forståelse for at det av og til bare blir sånn.

Anonymous poster hash: 69fc9...037

Skrevet

Bare du som er hjemme med syke barn?

Neida - vi deler, men mammen var på tur sist, så da måtte jeg bli hjemme tre dager 😕

Skrevet

Kjedelig,men sånt skjer.

Skaff deg en sykmelding.

Skrevet

Først og fremst lege og sykemelding.

Av og til hoper det seg opp med sykdom og da er det greit å få legeattest så du slipper bli beskyldt for skulk.

Arbeidsgiver har jo plikt til å sette inn tiltak om sykefraværet blir for høyt, men må også ha forståelse for at det av og til bare blir sånn.

Anonymous poster hash: 69fc9...037

Ja, legen har heldigvis stor forståelse, så jeg får sykemelding. Det er bare så guffent å føle seg mistrodd 😕

Skrevet

Dårlig oppførsel av sjefen din . Greit nok at sykdommen din skaper problemer, men det er dårlig gjort å la det skinne gjennom at hun er irritert.

Skrevet

Det er ikke rart sjefen begynner å lure hvis du har måttet være hjemme både rett før og rett etter ferie, men at alle var friske nok til å reise på ferien.

Anonymous poster hash: fcae4...6fe

Skrevet

Det er ikke rart sjefen begynner å lure hvis du har måttet være hjemme både rett før og rett etter ferie, men at alle var friske nok til å reise på ferien.

Enig.

Anonymous poster hash: 8fe3c...75b

Skrevet

Min sjef hadde ikke reagert,men kjenner meg.

Skrevet

Det er akkurat det som plager meg. Vi dro i samråd med lege (alle feberfri over 24-timers), men hadde jeg visst at jeg skulle bli syk ville jeg nok blitt hjemme.

Skrevet

Som sjef selv må jeg si jeg kjenner meg igjen. Når det blir mye fra en person er det vanskelig å være forståelsesfull, men det er nå engang en del av jobben. Det er fort glemt;) jobb ekstra hardt når du er tilbake, og pass på at mannen tar neste runde!

Anonymous poster hash: 1f87d...3f4

Skrevet

Som sjef selv må jeg si jeg kjenner meg igjen. Når det blir mye fra en person er det vanskelig å være forståelsesfull, men det er nå engang en del av jobben. Det er fort glemt;) jobb ekstra hardt når du er tilbake, og pass på at mannen tar neste runde!

Anonymous poster hash: 1f87d...3f4

Hvis man ikke klarer å være forståelsesfull overfor noe som er utenfor arbeidstakerens kontroll, så er man uegnet som sjef. Å bli sur over sykdom er bare egnet til å skape dårlig stemning, og det er uproft å gi uttrykk for noe slikt. 

Anonymous poster hash: 308a7...bcb

Skrevet

Du får passe på at mannen tar de 3 neste dagene noen av barna er syke.

Anonymous poster hash: 22919...e1f

Skrevet

Sånn er min sjef også og jeg er en av de på jobb med minst fravær!

Anonymous poster hash: 6e212...178

Skrevet

Lite forståelsesfull sjef du har. Har kanskje ikke barn selv?

Jeg hadde ikke en dag fravær fra jobb de 5 første årene,så kom tvillingene.

Første året i bhg var vi alle syke,omtrent konstant.

Vannkopper: Mannen og jeg brukte 4 dager hver. Så fikk mannen vannkopper og ble innlagt på sykehus 1 uke,da tok jeg ut ferie.

2 runder med omgangssyken på alle 4, 9dager fordelt på oss foreldre.

Så ørebetennelse og feber i fleng.

Min sjef og ansatte sendte blomst,kom med ferdig middag og hjalp til der de kunne.

Jeg er selv leder,og kunne ikke falt meg inn å si noe på sykefravær når barn er involvert.

Anonymous poster hash: 296dd...881

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...