Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Uff - nå er jeg så lei meg. Det har vært mye sykdom i det siste. Barna har vært syke på skift, de rakk såvidt å bli friske til en planlagt ferie og nå er jeg syk. Måtte sende beskjed til sjefen i dag da jeg skjønte at influensa nå har smittet meg. Fikk et kort svar om at nå var det for mye og dette er vanskelig å kommentere. Føler meg SÅ dum, men er altfor syk til å jobbe. Jeg er ingen unnasluntrer, men føler meg så dum! Noen gode råd? Anonymous poster hash: d126a...92b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Bare du som er hjemme med syke barn? Anonymous poster hash: 103d9...5ac
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Først og fremst lege og sykemelding. Av og til hoper det seg opp med sykdom og da er det greit å få legeattest så du slipper bli beskyldt for skulk. Arbeidsgiver har jo plikt til å sette inn tiltak om sykefraværet blir for høyt, men må også ha forståelse for at det av og til bare blir sånn. Anonymous poster hash: 69fc9...037
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Bare du som er hjemme med syke barn? Anonymous poster hash: 103d9...5ac Neida - vi deler, men mammen var på tur sist, så da måtte jeg bli hjemme tre dager 😕 Anonymous poster hash: d126a...92b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 Kjedelig,men sånt skjer. Skaff deg en sykmelding. Anonymous poster hash: 103d9...5ac
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #6 Skrevet 9. februar 2016 Først og fremst lege og sykemelding. Av og til hoper det seg opp med sykdom og da er det greit å få legeattest så du slipper bli beskyldt for skulk. Arbeidsgiver har jo plikt til å sette inn tiltak om sykefraværet blir for høyt, men må også ha forståelse for at det av og til bare blir sånn. Anonymous poster hash: 69fc9...037 Ja, legen har heldigvis stor forståelse, så jeg får sykemelding. Det er bare så guffent å føle seg mistrodd 😕 Anonymous poster hash: d126a...92b
Hjertefru Skrevet 9. februar 2016 #7 Skrevet 9. februar 2016 Dårlig oppførsel av sjefen din . Greit nok at sykdommen din skaper problemer, men det er dårlig gjort å la det skinne gjennom at hun er irritert.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #8 Skrevet 9. februar 2016 Det er ikke rart sjefen begynner å lure hvis du har måttet være hjemme både rett før og rett etter ferie, men at alle var friske nok til å reise på ferien. Anonymous poster hash: fcae4...6fe
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #9 Skrevet 9. februar 2016 Det er ikke rart sjefen begynner å lure hvis du har måttet være hjemme både rett før og rett etter ferie, men at alle var friske nok til å reise på ferien. Anonymous poster hash: fcae4...6fe Enig. Anonymous poster hash: 8fe3c...75b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #10 Skrevet 9. februar 2016 Det er ikke rart sjefen begynner å lure hvis du har måttet være hjemme både rett før og rett etter ferie, men at alle var friske nok til å reise på ferien. Anonymous poster hash: fcae4...6fe Min sjef hadde ikke reagert,men kjenner meg. Anonymous poster hash: 103d9...5ac
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #11 Skrevet 9. februar 2016 Det er ikke rart sjefen begynner å lure hvis du har måttet være hjemme både rett før og rett etter ferie, men at alle var friske nok til å reise på ferien. Anonymous poster hash: fcae4...6fe Det er akkurat det som plager meg. Vi dro i samråd med lege (alle feberfri over 24-timers), men hadde jeg visst at jeg skulle bli syk ville jeg nok blitt hjemme. Anonymous poster hash: d126a...92b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #12 Skrevet 9. februar 2016 Som sjef selv må jeg si jeg kjenner meg igjen. Når det blir mye fra en person er det vanskelig å være forståelsesfull, men det er nå engang en del av jobben. Det er fort glemt;) jobb ekstra hardt når du er tilbake, og pass på at mannen tar neste runde! Anonymous poster hash: 1f87d...3f4
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #13 Skrevet 9. februar 2016 Som sjef selv må jeg si jeg kjenner meg igjen. Når det blir mye fra en person er det vanskelig å være forståelsesfull, men det er nå engang en del av jobben. Det er fort glemt;) jobb ekstra hardt når du er tilbake, og pass på at mannen tar neste runde! Anonymous poster hash: 1f87d...3f4 Hvis man ikke klarer å være forståelsesfull overfor noe som er utenfor arbeidstakerens kontroll, så er man uegnet som sjef. Å bli sur over sykdom er bare egnet til å skape dårlig stemning, og det er uproft å gi uttrykk for noe slikt. Anonymous poster hash: 308a7...bcb
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #14 Skrevet 9. februar 2016 Du får passe på at mannen tar de 3 neste dagene noen av barna er syke. Anonymous poster hash: 22919...e1f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #15 Skrevet 9. februar 2016 Sånn er min sjef også og jeg er en av de på jobb med minst fravær! Anonymous poster hash: 6e212...178
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #16 Skrevet 9. februar 2016 Lite forståelsesfull sjef du har. Har kanskje ikke barn selv? Jeg hadde ikke en dag fravær fra jobb de 5 første årene,så kom tvillingene. Første året i bhg var vi alle syke,omtrent konstant. Vannkopper: Mannen og jeg brukte 4 dager hver. Så fikk mannen vannkopper og ble innlagt på sykehus 1 uke,da tok jeg ut ferie. 2 runder med omgangssyken på alle 4, 9dager fordelt på oss foreldre. Så ørebetennelse og feber i fleng. Min sjef og ansatte sendte blomst,kom med ferdig middag og hjalp til der de kunne. Jeg er selv leder,og kunne ikke falt meg inn å si noe på sykefravær når barn er involvert. Anonymous poster hash: 296dd...881
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå