Gå til innhold

fort, barnebursdag og allergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er barnebursdag her kl. 17. Fikk NÅ vite at det kommer en gutt med allergi, moren skriver ikke hvilken allergi. Stakkars gutt.

Er det safe å servere han gele? Uten sausen da :(

Popcorn? Frukt dyppet i sjokolade? (Den svindyre sjokoaden i allergihylla på butikken, må jo sjekke om den evt inneholder allergener).

Moren svarer ikke, vil ha alternativer til gutten.

Anonymous poster hash: 799de...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg og gutten som kommer da... Er jo ikke lett for deg å vite hva han tåler/ikke tåler. Er jo umulig å gjette seg til det. Det kan være egg, melk, nøtter, sukker osv osv. Du må nesten bare regne m at mor tar m noe gutten kan spise.

Håper det ordner seg!😊

Anonymous poster hash: 094cd...ad1

Skrevet

Ring henne! Hvis hun bare sier sånt, på så kort varsel tar hun gjerne med noe selv? Det er vel sannsynligvis gluten- eller laktoseallergi. Tror du får ferdige poser (for begge deler) med sånne kaker/muffins i butikken. Popcorn, gele og frukt er vel ofte safe, men han kan jo være allergisk mot noe frukt også. Du må nesten spørre, kan ikke kjøpe inn alt mulig bare i tilfelle!

Skrevet

Han kan være allergisk mot alt mulig rart. Dette er ikke noe du kan gjøre noe med så kort tid før bursdagen.. Er jo kjipt av moren hans og sende en slik melding i dag, og att på til ikke oppgi hva han er allergisk mot.

Du får spørre når de komme, og prøve og tilrettelegge etter hva du har i skapet hjemme.

jeg har selv en gutt med flere allergier, jeg opplyser alltid om det og tilbyr meg å ta med egen mat. Jeg forventer ikke at alle kan, eller har kapasitet til å lage spesial kake (i verste fall kan det jo komme en egg allergiker, en som ikke tåler gluten og en som ikke tåler melkeprotein... )

Noen sier at jo da, vi serverer noe alle kan ha og noen sier ja takk ta gjerne med ett eget kakestykke. Jeg synes ikke noe galt om de som ber meg ta med :)

Skrevet

Hvordan kom det frem at gutten var allergisk? Hvis hun sendte melding burde du jo sende melding tilbake og spørre hva han ikke tåler. Nå er sikkert selskapet begynt og jeg håper det gikk fint og at du greide å få til noe som han kan spise.

Skrevet

Hvordan kom det frem at gutten var allergisk? Hvis hun sendte melding burde du jo sende melding tilbake og spørre hva han ikke tåler. Nå er sikkert selskapet begynt og jeg håper det gikk fint og at du greide å få til noe som han kan spise.

Les hva hi skriver: Moren sendte melding en time og tjue minutter før selskapet begynte. Hi skriver at hun ikke svarer på spørsmål som hi da sikkert sendte tilbake. Hun havner vel høyt opp på lista over kjipe mødre, tenker jeg.

HI: Håper også at dere fant en løsning.

Skrevet

Det er jo noe spesielt å gi beskjed så seint og ikke informere hva han er allergisk mot da, er det mel, melk, egg, nøtter eller hva?

Jeg har 4 barn og har etterhvert blitt kjent med flere små venner med cøliaki, jeg har derfor alltid en pose med lyse muffins fra Toro i skapet og en pakke glutenfri knekkebrød. Skulle det plutselig være en unge med cøliaki her da, uansett om det er tirsdag ettermiddag og de trenger et knekkebrød eller lørdag kveld og de trenger noe godt så har vi et alternativ i skapet.

Anonymous poster hash: 533ee...958

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...