Gå til innhold

Helsesekretærer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en dame her som ikke fikk time. Hårreisende!

De bør ikke snakke om egenmeldinger når det ikke er et alternativ. Da er det inn til legen.

Her satt den forbaskede "silen" og hindret en unge på 5 år time. På vårt legekontor kan det fint gå 6-8 uker før ordinær time.

Jeg var selv hos legen, dagen etterpå. Det var etter skoletid, og ungen var med.

Fikk beskjed om at nå måtte jeg huske at timen kun var til meg, da jeg gikk inn.

Jeg spurte legen om barnet når jeg var inne. Han skulle ha blodprøver av gutten.

Jeg fikk en skyllebøtte av helsesekretærer når jeg kom ut.

Sa hun fikk ta det opp med legen. Da ble hun drit snurt!

Vel ungen var alvorlig syk, og måtte ha rask behandling.

Er det ikke bare et kurs de har? Ikke et fagbrev, men et kurs på 6 uker?

Anonymous poster hash: 82911...b28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså...du finner dårlige epler i alle stillinger. De fleste Gjør sitt beste. Ingen grunn til å rakke ned på utdanningen deres

Anonymous poster hash: cf5be...c0c

Skrevet

Skjærp deg!! Vi har IKKE et kurs på  6 uker som utdannelse. Men ikke alle skulle ha vært legesekretær / helsesekretær/ medisinsk sekretær m.m Og alle av disse har forskjellig utdannelse. Men ingen har 6 uker!

Skrevet

Ja, det finnes noen "utdanninger/kurs" som lover at man blir utdannet legesekretær. Men man får da ikke autorisasjon. Jeg har gått 3 år på videregående og har autorisasjon som helsesekretær. Men vet det finnes dårlig skolerte mennesker i skranken på legekontorer. Husker selv at jeg jobbet med en dame som ikke hadde utdanning. Hun hadde like godt betalt som meg, noe jeg syns var veldig urettferdig da jeg faktisk har brukt tid og energi på å utdanne meg. Jeg merket også at det var mye hun ikke kunne. Veldig uheldig for pasientene.

Vil bare si at det finnes mye rart rundt omkring 😳

Anonymous poster hash: e6c75...d06

Skrevet

Det var noe med å ikke skjære alle under en kam da...

Om du møter på en elendig lege, lærer eller sykepleier, så går du vel ikke rundt og innbiller deg at de bare har tatt "et kurs"?

For å bli autorisert helsesekretær så trenger du tre år på videregående skole (helse- og oppvekstfag) samt yrkeserfaring.

Og neeidaaah, du trenger verken høgskole eller universitet, men du skal se de lærer noe vesentlig og relevant på videregående skole også.

Anonymous poster hash: b9807...08d

Gjest Sekretøsa
Skrevet

6 uker??? Ja, skiftestuekurset var kanskje 6 uker. Så var det de andre 3 årene da...

Men nei, ikke alle burde hatt den jobben og jeg har opplevd mange dårlige selv! De som jobber på mitt legekontor gjør at jeg skammer meg over å ha samme utdannelse som de!

Skrevet

Ble litt provosert når du sier noe du ikke har peiling på, vi har 3 års utdannelse med autorasjon, ikke 6 uker!!! Vet du hvor mye man må kunne? Skulle gjerne vært et par år i læra og.

Men du har nok møtt på et hespestre og det er ikke bra, det setter oss i dårlig lys, men langt i fra alle er sånn. Jeg vet godt selv at jeg og de to andre jeg jobber med er ikke sånn, men har selv vært borti noen ufyselige.

Kunne skrevet mye og forsvart yrket mitt for å kanskje få litt forståelse for ting, men skal ikke gjøre det:)

Anonymous poster hash: f2a8c...452

Skrevet

Etter å ha jobbet som både tannlege sekretær og helsesekretær ser jeg at det er utrolig stor forskjell i hvor mye man må kunne. Det er utrolig mye man skal vite som helsesekretær.

Har hatt noen andre yrker også, og ingen når opp til dette yrket.

Anonymous poster hash: 75adc...1bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...