Gå til innhold

Gravid på kvailifiseringsstønad.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har fått baby men de har hatt kvalifiseringsstønad?

Hvordan ble det når babyen ble født?

Anonymous poster hash: 435f2...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok! Jeg er sikkert veldig fordomsfull nå, men jeg blir VELDIG skeptisk hvis man blir gravid mens man er på kvalifiseringsstønad.

Den stønaden er beregnet på de aller svakeste. De som ikke klarer seg i det ordinære skoleløpet, de som ikke klarer seg i arbeidslivet, de med psykiatrihistorie og rusproblematikk, de som trenger VELDIG trett oppfølging for å gjøre helt basale ting som å stå opp om morgene, møte til riktig tid, komme seg på møter med rette instanser osv.

Hvis man ikke klare seg seg selv, så bør man ikke tenke på å bli gravid. Da bør man først få sitt eget liv på rett kjøl.

Anonymous poster hash: 8b42e...c29

Skrevet

Da er du tydligvis veldig feilinformert med hva den kvalfifiseringsprogrammet faktisk er for noe!! For det skal sies at jeg ikke sliter med noen av de overnevnte problemene og langt ifra hva jeg fikk informert om når jeg var på møte ang kvalifiseringsprogrammet og det og ha kvalifiseringspenger.

Så ta deg en bolle og få riktig informasjon før du uttaler deg!

Hilsen HI.

Skrevet (endret)

Så vidt jeg husker fra den tiden jeg jobbet som veileder i kvp så har du rett på ti måneder ulønnet permisjon fra kvp når du får barn. I den perioden må du jo da søke sosialhjelp hvis mannen ikke tjener nok til å forsørge dere alle sammen.

Endret av pifi med tre nurk
Skrevet

Hvorfor får du kvalifiseringsstønad da? Jeg har aldri hørt om det og lurer på hva dette er.

Anonymous poster hash: a1763...2ed

Skrevet

Hvorfor får du kvalifiseringsstønad da? Jeg har aldri hørt om det og lurer på hva dette er.

Anonymous poster hash: a1763...2ed

Ja, samme lurer jeg på?

Anonymous poster hash: 1fd37...b1d

Skrevet

I kvp kan en få 8 uker betalt permisjon ved fødsel. 3 uker før og 6 uker etter. Etter det faller stønaden bort. Du vil få engangsstønaden men ikke foreldrepenger.

Skrevet

Og for dere som lurer på hva det er anbefaler jeg å lese på nav.no 😉

Skrevet

Da har jeg lest hva det er på nav sine sider.

Og jeg støtter anonym lenger opp. Jeg er også skeptisk til at folk på kp får barn.

Det er jo umodne, og litt tafatte ungdommer som ikke kommer seg ut i arbeidslivet som får hjelp.

De er helt klart dårlige foreldrekasus enda.

Huff....

Anonymous poster hash: 79a1b...37d

Skrevet

Hvis du har levd på sosialhjelp over lang tid eller står i fare for å komme i en slik situasjon, kan et kvalifiseringsprogram være et godt tilbud.

Hva er kvalifiseringsprogrammet?

Kvalifiseringsprogrammet er et tilbud om oppfølging og arbeidstrening. Målet med programmet er at du skal få den oppfølgingen du trenger for å komme i arbeid eller aktivitet.

Du og NAV-veilederen din kan sammen planlegge innholdet i programmet ut fra dine behov og forutsetninger. Du kan for eksempel få veiledning om økonomi og bolig.

Programmet er på fulltid og skal inneholde

arbeidsrettede aktiviteter

opplæringsaktiviteter

tett individuell oppfølging og veiledning

Programmet kan også inneholde andre aktiviteter som støtter opp under og forbereder deg på overgangen til arbeidslivet. Det kan også settes av tid til nødvendig helsehjelp.

Her kan du lese om kvalifiseringsprogrammet! Og grunnen til at jeg er under dette er fordi da jeg var ferdig med vg2 helsefagarbeider så var det mangel på læreplasser fordi kommunen ikke hadde økonomi til og gi alle læreplasser og de læreplassene som var gikk til elever som enda hadde ungdomsretten. og pga krisen som er, så er det dårlig med jobber og jeg måtte over på sosialpenger og som det står i begynnelsen så pga dt gikk jeg over på kvalifiseringsprogrammet for å ha en bedre økonomi og mulighet til og fortsette og være i aktivitet med noe enn og bare gå hjemme. Og jeg hadde ikke lyst og studere og få mer i gjeld fra lånekassen.

Planen var og få et 3 barn når jeg fikk meg jobb men slik ting er nå med jobb så kan det ta alt fra snart til et par år. Så å si alle bedrifte har ansettelsestopp,må si opp folk eller går konkurs. Så for at det ikke skal bli for stor aldersforskjell vurderer jeg og prøve på nr 3 nå og man vil jo uansett såklart komme best mulig ut økonomisk om man skal få barn, uansett om dt er nr 1 eller nr 3. Men det ser ut som vi heller sa venter til jobb er på plass før dt blir en nr 3 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...