Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Jeg har hvert mobbet hele skole livet mitt. nå er jeg 26 år og har familie. Jeg vet jeg ikke er den styggeste. men pga all mobbing så er utseende et sårt punkt i mitt liv. nå har jeg nylig startet i en ny jobb hvor jentene er veldig opptatt av hva de drikker og spiser, samt hvordan de ser ut. ei på jobben er veldig opptatt av å kritisere andre. det kan være utseende eller andre ting. Jeg føler at hun hakker enormt mye på meg. veldig opptatt av hvordan hun ser ut, og sørger for at alle ser dette hver dag. jeg elsker den nye jobben min. beste jobben jeg har hatt. men kjenner dette tærer meg på jobb hvordan denne kjerringa holder på. noen som har noen råd til meg her.?? vet man skal heve seg over det. gjør det for det meste også men nå er det veldig tungt å heve seg når hun holder på slik konstant. Anonymous poster hash: cf7f0...d80
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 På hvilken måte hakker hun på deg?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Vanskelig å gi råd når vi ikke vet hva denne damen sier. Hva klager hun på? Anonymous poster hash: c73e9...e76
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Hakker hun på utseende ditt? Eller på hva du spiser, hva du kler deg i, sminken din? Jeg ville prøvd å svare avslappet tilbake på en måte som setter henne i et litt dårlig lys, du kan godt svare med et smil, brodden er der likevel... -Skal du hakke litt på meg igjen nå, det er jammen ikke lett å leve opp til din standard. -Uff, du er jammen flink til å gi meg mindreverdighetskomplekser. -Er jeg så forferdelig altså, er det vanskelig for deg å leve med mine valg? -Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det, hva ønsker du å oppnå med den kommentaren? Anonymous poster hash: f0bef...93b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 det jeg har hørt en del er: -alle ser jo det at du ikke ønsker å se bra ut. - skal ikke starte å trene snart. også overhørt at de syns det er rart jeg har samboer sa utseende mitt er abselutt ikke bra. Anonymous poster hash: cf7f0...d80
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2016 #6 Skrevet 9. februar 2016 (endret) Hakker hun på utseende ditt? Eller på hva du spiser, hva du kler deg i, sminken din? Jeg ville prøvd å svare avslappet tilbake på en måte som setter henne i et litt dårlig lys, du kan godt svare med et smil, brodden er der likevel... -Skal du hakke litt på meg igjen nå, det er jammen ikke lett å leve opp til din standard. -Uff, du er jammen flink til å gi meg mindreverdighetskomplekser. -Er jeg så forferdelig altså, er det vanskelig for deg å leve med mine valg? -Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det, hva ønsker du å oppnå med den kommentaren? Anonymous poster hash: f0bef...93b Eller: "Ja, det er viktig å være pen utenpå. Men ikke hvis man er stygg inni." Endret 9. februar 2016 av Pashla
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2016 #7 Skrevet 9. februar 2016 det jeg har hørt en del er: -alle ser jo det at du ikke ønsker å se bra ut. - skal ikke starte å trene snart. også overhørt at de syns det er rart jeg har samboer sa utseende mitt er abselutt ikke bra. Anonymous poster hash: cf7f0...d80 Det er vel litt over grenseland til mobbing på arbeidsplassen? Det ville jeg nesten ha gått videre med...!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #8 Skrevet 9. februar 2016 Hakker hun på utseende ditt? Eller på hva du spiser, hva du kler deg i, sminken din? Jeg ville prøvd å svare avslappet tilbake på en måte som setter henne i et litt dårlig lys, du kan godt svare med et smil, brodden er der likevel... -Skal du hakke litt på meg igjen nå, det er jammen ikke lett å leve opp til din standard. -Uff, du er jammen flink til å gi meg mindreverdighetskomplekser. -Er jeg så forferdelig altså, er det vanskelig for deg å leve med mine valg? -Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det, hva ønsker du å oppnå med den kommentaren? Anonymous poster hash: f0bef...93b hun hakker på utseende mitt, men også mine matpakker. jeg er ikke den som spiser sunnest til lunsj. men spiser brød med pålegg og drikker vann. dette er galt for jeg spiser brød. Anonymous poster hash: cf7f0...d80
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2016 #9 Skrevet 9. februar 2016 Hakker hun på utseende ditt? Eller på hva du spiser, hva du kler deg i, sminken din? Jeg ville prøvd å svare avslappet tilbake på en måte som setter henne i et litt dårlig lys, du kan godt svare med et smil, brodden er der likevel... -Skal du hakke litt på meg igjen nå, det er jammen ikke lett å leve opp til din standard. -Uff, du er jammen flink til å gi meg mindreverdighetskomplekser. -Er jeg så forferdelig altså, er det vanskelig for deg å leve med mine valg? -Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det, hva ønsker du å oppnå med den kommentaren? Anonymous poster hash: f0bef...93b hun hakker på utseende mitt, men også mine matpakker. jeg er ikke den som spiser sunnest til lunsj. men spiser brød med pålegg og drikker vann. dette er galt for jeg spiser brød. Anonymous poster hash: cf7f0...d80 Har du bedt henne passe sine egne saker?!?
Oddny Mathilda Skrevet 9. februar 2016 #10 Skrevet 9. februar 2016 Lurer på hvor disse "skattene" av noen mennesker vanker, og i hvilke miljø de jobber i...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #11 Skrevet 9. februar 2016 Hakker hun på utseende ditt? Eller på hva du spiser, hva du kler deg i, sminken din? Jeg ville prøvd å svare avslappet tilbake på en måte som setter henne i et litt dårlig lys, du kan godt svare med et smil, brodden er der likevel... -Skal du hakke litt på meg igjen nå, det er jammen ikke lett å leve opp til din standard. -Uff, du er jammen flink til å gi meg mindreverdighetskomplekser. -Er jeg så forferdelig altså, er det vanskelig for deg å leve med mine valg? -Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det, hva ønsker du å oppnå med den kommentaren? Anonymous poster hash: f0bef...93b hun hakker på utseende mitt, men også mine matpakker. jeg er ikke den som spiser sunnest til lunsj. men spiser brød med pålegg og drikker vann. dette er galt for jeg spiser brød. Anonymous poster hash: cf7f0...d80 Har du bedt henne passe sine egne saker?!? har bare sagt at jeg liker livet mitt sånn det er. hun lever sitt slik hun gjør, mens jeg tar mine egne valg som passer meg. eneste jeg har sagt. lyst til å lage minst mulig ut av alt og på jobben. men syns ikke det er greit hun holder på slik heller Anonymous poster hash: cf7f0...d80
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 9. februar 2016 #12 Skrevet 9. februar 2016 Jeg hadde bedt henne om å passe på seg selv, og at du ikke ønsker tips eller råd fra henne. Si at hvis hun ikke gir seg, så går du videre med dette for dette er ikke grei oppførsel!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #13 Skrevet 9. februar 2016 Å fytterakkern for et menneske. Hun er nok enda mer usikker på seg selv enn det du er, kan du trøste deg med. Et menneske som er trygg i seg selv rakker ikke ned på andre på den måten. Du kan jo forsøke å få formidlet til henne at du ser sånn på det - for å stoppet smella på henne. Eller kommentere kommentarene hennes ironisk, som: "Å takk, det var pent sagt av deg", "Du er jammen flink til å få folk til å føle seg bra" el.lign. (du kommer kanskje på noe morsommere selv). Anonymous poster hash: 1e306...079
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #14 Skrevet 9. februar 2016 Så trist lesing!! blir provosert av denne kollegaen din! Har ingen råd til deg, men prøv å ikke ta det innover deg. Hun er sannsynligvis mer usikker på seg selv enn deg, og prøver å trykke deg ned for å føle seg bedre selv. Ikke endre matvaner og utseende for henne, vær deg selv, du er mer enn bra nok som du er!! Anonymous poster hash: ff319...22f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #15 Skrevet 9. februar 2016 Sånne mennesker er det ofte ikke verdt å svare. Uansett hva du svarer kommer hun aldri til å få selvinnsikt. Men, når det er sagt, jeg har veldig vanskelig for å holde munn ovenfor sånne folk. Jeg hadde sikkert svart "er du sikker på at brødskiven min ikke er et lurere valg? For om jeg blir som deg etter en salat vil jeg helst spise brødskiva mi, og i fred, Takk!" Men altså, ikke lurt! Jeg blir alltid uvenner med sånne nebbefolk, og det er jo i grunnen unødvendig. Anonymous poster hash: c73e9...e76
Pengetreet Skrevet 9. februar 2016 #16 Skrevet 9. februar 2016 Dessverre finnes det mennesker som får et kick av å rakke ned på andre, det får dem til å føle seg bedre og de er eksperter på å lete seg frem til personer som ikke står opp for seg selv. Det er ikke ok og du skal ikke finne deg i det. Dette er mobbing og uten tvil en personalsak. At man oppfører seg ordentlig mot hverandre på jobb er et minimum av hva man kan forvente. Stå opp for deg selv!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #17 Skrevet 9. februar 2016 Det nepeskrellet av en kollega av deg - har hun familie selv? Hvis ikke vil jeg tro at det svir veldig hos henne at du har familie mens hun selv ikke har fått det. Hun kommer garantert ikke til å innrømme det, for da ville hun også risikert å avsløre hvor elendig selvtillit hun har. Jeg er enig med nr. 13 og også Pashla. Denne kollegaen har bikket over til en form for mobbing, så vurder om du ev. skal ta det til sjefen. Om du gjør det, husk å fortelle sjefen hvor utrolig godt du også trives der ellers. Men det er nesten så jeg lurer på om det beste er hvis du greier å heve deg over denne kollegaen og heller komme med noen småmorsomme eller ironiske kommentarer til henne. Gjør du det på riktig måte - og gjerne så flere andre hører det også - så kan det være mer virksomt for å stoppe henne enn noe annet. Anonymous poster hash: 141d9...b26
digger Skrevet 9. februar 2016 #18 Skrevet 9. februar 2016 Dette hadde jeg ikke funnet meg i! Hva med å snakke med sjefen, verneombud etc. Og ja, det er henne det er noe galt med! Er det vanlig at voksne mennesker kommenterer utseendet på hverandre på jobb???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå