Gå til innhold

Gave til sterkt handicappet barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min har en datter på 1,5 år som er multihandicappet. Synes det er så vanskelig å finne på gave, blir alltid til at jeg gir klær. Men har dere noen andre ideer på hva man kan gi?

Anonymous poster hash: 36ba9...b37
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at instrumenter som maracas eller andre rytmeinstrument kan være fint, eventuelt leker med musikk og lys? Hva med en sånn leke med tags?

Skrevet

Lydbøker , CD-er , uro med musikk og bevegelser

Anonymous poster hash: 4f04f...3bf

Skrevet

Hva med sanseleker? Finnes egne leker for sånn, baller med knotter, rør med lys osv

Anonymous poster hash: 2d8f6...5e9

Skrevet

Eller en kosebamse...

Anonymous poster hash: d3c5d...714
Skrevet

En "sanseleke"? Noe hun kan ta på, kjenne, noe med forskjellig struktur og forskjellige farger?

:)

Anonymous poster hash: ced2b...3b5

Skrevet

Hundeleker :) Jobber med barn med spesielle behov og vi bruker mye hundeleker. En ball med lys og lyd,det er forskjellige teksturer på lekene,og tåler å bli tygget på.

Anonymous poster hash: 7160a...4d4

Skrevet

Hundeleker :) Jobber med barn med spesielle behov og vi bruker mye hundeleker. En ball med lys og lyd,det er forskjellige teksturer på lekene,og tåler å bli tygget på.

Jeg ville snakket med moren før jeg kom med noe sånn. For å slippe reaksjonen : -ehh, ser du på barnet mitt som et dyr?

Gjest Antarctica
Skrevet

Lavalampe? Med mildt lys og sånne oljebobler som beveger seg?

Skrevet

Hundeleker :) Jobber med barn med spesielle behov og vi bruker mye hundeleker. En ball med lys og lyd,det er forskjellige teksturer på lekene,og tåler å bli tygget på.Anonymous poster hash: 7160a...4d4

Jeg ville snakket med moren før jeg kom med noe sånn. For å slippe reaksjonen : -ehh, ser du på barnet mitt som et dyr?
I mange tilfeller ser man ikke forskjell på hundeleker og vanlig leker. Multi har behov for en helt annen stimuli enn normaltfungerende barn. Det er foreldrene til de barna vi har som selv foreslo disse lekene for oss. Dessverre tenker ikke leketøyprodusentene på disse barna,og spesialleker koster skjorta,noe får man dekket men det er langt fra nok til å dekke behovet. Det må også bestilles.

Her er det snakk om å dekke barns behov,og da er man ikke så trangsynt som deg,som helt klart ikke skjønner noe av dette.

Skrevet

Hva med pillowpet?

Kosedyr med lys inni som lyser i ulike mønster og farger fex i taket.

Skrevet

Takk for mange gode tips, barnet har dårlig syn og vil heller neppe få glede av leker. Men ting med lyd er interessant.

Anonymous poster hash: 36ba9...b37
Skrevet

gavekort på badeland hvis det er i nærheten :)

Skrevet

Hundeleker :) Jobber med barn med spesielle behov og vi bruker mye hundeleker. En ball med lys og lyd,det er forskjellige teksturer på lekene,og tåler å bli tygget på.Anonymous poster hash: 7160a...4d4

I mange tilfeller ser man ikke forskjell på hundeleker og vanlig leker. Multi har behov for en helt annen stimuli enn normaltfungerende barn. Det er foreldrene til de barna vi har som selv foreslo disse lekene for oss. Dessverre tenker ikke leketøyprodusentene på disse barna,og spesialleker koster skjorta,noe får man dekket men det er langt fra nok til å dekke behovet. Det må også bestilles.

Her er det snakk om å dekke barns behov,og da er man ikke så trangsynt som deg,som helt klart ikke skjønner noe av dette.

Føler at å stemple meg som trangsynt er litt volsomt.

Her kommer venninna som ikke har peiling på barnets behov med gave fra dyrebutikken? i embalasjen den kommer i pleier dyreleker å være tydelig merket, dette fordi de har andre krav enn leker ment for barn. 

At noen foreldre har foreslått dette er helt forståelig, men det er ikke dermed sagt at foreldrene til dette barnet har hørt om det, det er tross alt snakk om en ettåring, de har ikke vært så lenge i dette gamet ennå...

Skrevet

Hvis du bor i Oslo så mener jeg Riktige leker har et lite utvalg taktle leker, spesielt for bla svaksynte barn.

Skrevet

Selv multihandicappede barn kan være veldig ulike. Det trenger ikke være noe galt med dem kognitivt. Utfordringene og mulighetene deres kan variere enormt.

Anonymous poster hash: 38df3...27c

Skrevet

På toysRus kjøpte jeg noen treklosser - noen med ulike lyd, noen med ulike tekstur og noen med glass som har ulike farger. Om hun ser dårlig kan hun likevel ha glede av å se i farget glass. Det kom også en liten "fjøl" med teksturene på, slik at man kan leke finn teksturen ol.

Min normalt fungerende 1,5åring liker de veldig godt. Vil tro de er fine å kjenne på for en multifunksjonshemmet jente også 😃

Ellers er det jo supert om du vil lage noen rytmeinstrument selv.. Personlig og koselig

Anonymous poster hash: 86337...ad3

Skrevet

Barnecd? Film? Fins det ikke bøker som kan glede når de leses høyt selv om bildene er vanskelige å se. F.eks eventyrbøker, sangbøker. Et smykke er hyggelig? Eller fotoalbum 😊 Som foreldrene kan sette bilder i 😊😊

Anonymous poster hash: 7d6ea...d52

Skrevet

Kan hun bruke hendene? Hva med sånn instrument man slår med en liten hammer på, husker ikke hva det heter. En fin barnecd, lydbok er hun kanskje for liten for, men min på samme alder elsker musikk. Myke leker hun kan klemme på som lager lyd. Eller rett og slett kombinere, en like, en genser f eks og kanskje en fin sløyfe til håret?

Anonymous poster hash: 22205...b15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...