Gå til innhold

Don't grow up, it's a trap!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har blitt populært med barneklær og barneromsinteriør hvor denne teksten står. Bare jeg som synes det er en grusom tekst å fylle barnerommet med? Joda, det er jo litt trist at disse søte små barna våre vokser seg store og uavhengige og flyr ut av redet etterhvert, men jeg vil jo si at alternativet er så mye, mye verre. Å oppleve å få et barn som ikke får vokse opp er noe jeg ikke unner min verste fiende engang..

 

Anonymous poster hash: b5cc8...d0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke dette et budskap om døden.

Så jeg er enig i utsagnet!

Hvorfor skal alle være så voksne? ;)

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

Skrevet

Jeg synes det er et passe tåpelig utsagn. Hva er alternativet? Forbli barnslig hele livet, ikke ta ansvar for eget liv, forvente at andre tar ansvar bestandig, henge i mammas forkle resten av livet?

 

Det er en slik ting som til nød kan være morsomt sagt i et morsomt lag, en kommentar som der og da er morsom, men like fort glemt. Å sette det på barneklær og annet er jo bare smakløst og dumt, etter min mening.

 

 



Anonymous poster hash: 30340...889
Skrevet

 

Jeg synes det er et passe tåpelig utsagn. Hva er alternativet? Forbli barnslig hele livet, ikke ta ansvar for eget liv, forvente at andre tar ansvar bestandig, henge i mammas forkle resten av livet?

 

Det er en slik ting som til nød kan være morsomt sagt i et morsomt lag, en kommentar som der og da er morsom, men like fort glemt. Å sette det på barneklær og annet er jo bare smakløst og dumt, etter min mening.

 

 

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Med "å ikke vokse opp" tror jeg mange mener... å ikke bli snerpete, ikke være nedlatende, ikke miste humoren og ikke ta livet så forbanna alvorlig ;)

Ikke sant?

*kremt

 

 

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

Skrevet

 

Jeg synes det er et passe tåpelig utsagn. Hva er alternativet? Forbli barnslig hele livet, ikke ta ansvar for eget liv, forvente at andre tar ansvar bestandig, henge i mammas forkle resten av livet?

 

Det er en slik ting som til nød kan være morsomt sagt i et morsomt lag, en kommentar som der og da er morsom, men like fort glemt. Å sette det på barneklær og annet er jo bare smakløst og dumt, etter min mening.

 

 

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Med "å ikke vokse opp" tror jeg mange mener... å ikke bli snerpete, ikke være nedlatende, ikke miste humoren og ikke ta livet så forbanna alvorlig ;)

Ikke sant?

*kremt

 

 

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

 

 

At noen ikke deler din humor gjør ikke andre snerpete ;)

 

Men jeg finner lite morsomt i å kle barn opp med dette utsagnet - det er jo i så fall ikke for barnas skyld, men for at voksne skal le av det/dem. Mulig du synes det er morsomt, men jeg synes ikke det er morsomt.

 

Jeg kan le på meg kramper i magemusklene av det jeg finner morsomt, har masse hverdagshumor, men dette sitatet kan til nød få meg til å såvidt dra på smilebåndet... men synes egentlig bare det er tåpelig. Og i hvert fall når barn som ikke forstår hva det betyr skal brukes til å more voksne.

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Skrevet

 

 

Jeg synes det er et passe tåpelig utsagn. Hva er alternativet? Forbli barnslig hele livet, ikke ta ansvar for eget liv, forvente at andre tar ansvar bestandig, henge i mammas forkle resten av livet?

 

Det er en slik ting som til nød kan være morsomt sagt i et morsomt lag, en kommentar som der og da er morsom, men like fort glemt. Å sette det på barneklær og annet er jo bare smakløst og dumt, etter min mening.

 

 

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Med "å ikke vokse opp" tror jeg mange mener... å ikke bli snerpete, ikke være nedlatende, ikke miste humoren og ikke ta livet så forbanna alvorlig ;)

Ikke sant?

*kremt

 

 

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

At noen ikke deler din humor gjør ikke andre snerpete ;)

 

Men jeg finner lite morsomt i å kle barn opp med dette utsagnet - det er jo i så fall ikke for barnas skyld, men for at voksne skal le av det/dem. Mulig du synes det er morsomt, men jeg synes ikke det er morsomt.

 

Jeg kan le på meg kramper i magemusklene av det jeg finner morsomt, har masse hverdagshumor, men dette sitatet kan til nød få meg til å såvidt dra på smilebåndet... men synes egentlig bare det er tåpelig. Og i hvert fall når barn som ikke forstår hva det betyr skal brukes til å more voksne.

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Nå var det ikke at du ikke flirte på deg kramper i magen av dette utsagnet jeg reagerte på... Mer resten ;)

Men for all del, jeg elsker at vi er forskjellig... alle mann :)

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

Skrevet

 

 

 

Jeg synes det er et passe tåpelig utsagn. Hva er alternativet? Forbli barnslig hele livet, ikke ta ansvar for eget liv, forvente at andre tar ansvar bestandig, henge i mammas forkle resten av livet?

 

Det er en slik ting som til nød kan være morsomt sagt i et morsomt lag, en kommentar som der og da er morsom, men like fort glemt. Å sette det på barneklær og annet er jo bare smakløst og dumt, etter min mening.

 

 

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Med "å ikke vokse opp" tror jeg mange mener... å ikke bli snerpete, ikke være nedlatende, ikke miste humoren og ikke ta livet så forbanna alvorlig ;)

Ikke sant?

*kremt

 

 

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

At noen ikke deler din humor gjør ikke andre snerpete ;)

 

Men jeg finner lite morsomt i å kle barn opp med dette utsagnet - det er jo i så fall ikke for barnas skyld, men for at voksne skal le av det/dem. Mulig du synes det er morsomt, men jeg synes ikke det er morsomt.

 

Jeg kan le på meg kramper i magemusklene av det jeg finner morsomt, har masse hverdagshumor, men dette sitatet kan til nød få meg til å såvidt dra på smilebåndet... men synes egentlig bare det er tåpelig. Og i hvert fall når barn som ikke forstår hva det betyr skal brukes til å more voksne.

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Nå var det ikke at du ikke flirte på deg kramper i magen av dette utsagnet jeg reagerte på... Mer resten ;)

Men for all del, jeg elsker at vi er forskjellig... alle mann :)

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

 

 

Konklusjon, du mener at alle som ikke har samme humor som deg er snerpete. Skal jeg følge samme logikk... hva gjør det deg til? ;)

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Skrevet

 

 

 

 

Jeg synes det er et passe tåpelig utsagn. Hva er alternativet? Forbli barnslig hele livet, ikke ta ansvar for eget liv, forvente at andre tar ansvar bestandig, henge i mammas forkle resten av livet?

 

Det er en slik ting som til nød kan være morsomt sagt i et morsomt lag, en kommentar som der og da er morsom, men like fort glemt. Å sette det på barneklær og annet er jo bare smakløst og dumt, etter min mening.

 

 

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Med "å ikke vokse opp" tror jeg mange mener... å ikke bli snerpete, ikke være nedlatende, ikke miste humoren og ikke ta livet så forbanna alvorlig ;)

Ikke sant?

*kremt

 

 

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

At noen ikke deler din humor gjør ikke andre snerpete ;)

 

Men jeg finner lite morsomt i å kle barn opp med dette utsagnet - det er jo i så fall ikke for barnas skyld, men for at voksne skal le av det/dem. Mulig du synes det er morsomt, men jeg synes ikke det er morsomt.

 

Jeg kan le på meg kramper i magemusklene av det jeg finner morsomt, har masse hverdagshumor, men dette sitatet kan til nød få meg til å såvidt dra på smilebåndet... men synes egentlig bare det er tåpelig. Og i hvert fall når barn som ikke forstår hva det betyr skal brukes til å more voksne.

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Nå var det ikke at du ikke flirte på deg kramper i magen av dette utsagnet jeg reagerte på... Mer resten ;)

Men for all del, jeg elsker at vi er forskjellig... alle mann :)

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

Konklusjon, du mener at alle som ikke har samme humor som deg er snerpete. Skal jeg følge samme logikk... hva gjør det deg til? ;)

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Jeg mener langt i fra det!

Jeg snakket ikke så mye om humor, som jeg snakket om holdning.

At folk har en annen humor enn meg er bra, for min er dårlig ;)

Men at folk kaller andre for mammadalter, si at de ikke tar ansvar, kalle andre usmakelige å dumme, om de velger å ikke være så "voksne" er ikke humor for meg, og sikkert ikke for deg. Det var denne delen av deg jeg snakket om, ikke at du ikke likte utsagnet.

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

Skrevet

 

 

 

 

 

Jeg synes det er et passe tåpelig utsagn. Hva er alternativet? Forbli barnslig hele livet, ikke ta ansvar for eget liv, forvente at andre tar ansvar bestandig, henge i mammas forkle resten av livet?

 

Det er en slik ting som til nød kan være morsomt sagt i et morsomt lag, en kommentar som der og da er morsom, men like fort glemt. Å sette det på barneklær og annet er jo bare smakløst og dumt, etter min mening.

 

 

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Med "å ikke vokse opp" tror jeg mange mener... å ikke bli snerpete, ikke være nedlatende, ikke miste humoren og ikke ta livet så forbanna alvorlig ;)

Ikke sant?

*kremt

 

 

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

At noen ikke deler din humor gjør ikke andre snerpete ;)

 

Men jeg finner lite morsomt i å kle barn opp med dette utsagnet - det er jo i så fall ikke for barnas skyld, men for at voksne skal le av det/dem. Mulig du synes det er morsomt, men jeg synes ikke det er morsomt.

 

Jeg kan le på meg kramper i magemusklene av det jeg finner morsomt, har masse hverdagshumor, men dette sitatet kan til nød få meg til å såvidt dra på smilebåndet... men synes egentlig bare det er tåpelig. Og i hvert fall når barn som ikke forstår hva det betyr skal brukes til å more voksne.

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Nå var det ikke at du ikke flirte på deg kramper i magen av dette utsagnet jeg reagerte på... Mer resten ;)

Men for all del, jeg elsker at vi er forskjellig... alle mann :)

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

Konklusjon, du mener at alle som ikke har samme humor som deg er snerpete. Skal jeg følge samme logikk... hva gjør det deg til? ;)

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Jeg mener langt i fra det!

Jeg snakket ikke så mye om humor, som jeg snakket om holdning.

At folk har en annen humor enn meg er bra, for min er dårlig ;)

Men at folk kaller andre for mammadalter, si at de ikke tar ansvar, kalle andre usmakelige å dumme, om de velger å ikke være så "voksne" er ikke humor for meg, og sikkert ikke for deg. Det var denne delen av deg jeg snakket om, ikke at du ikke likte utsagnet.

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

 

 

Tror du har misforstått det jeg har skrevet.

 

I min verden er det nemlig stor forskjell på å være barnslig og det å beholde noe av sin barnlighet.

 

Man kan godt beholde en dose barnlighet og likevel bli voksen. Men å ikke bli voksen innebærer i min verden å forbli barnslig og ikke ta ansvar for eget liv. Og det finner jeg ikke noe morsomt ved.

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Gjest Antarctica
Skrevet

Gud fader i skuret hva folk kan få seg til å bli alterert over.

Skrevet

Man er ikke voksen før man tør å være litt barnslig! 👍🏻😉

Skrevet

Godt at ungene lærer fra ung alder at å være voksen bare er kjedelig, da må en bare gjøre ting en ikke vil, stå på pinne for ungene, ikke ha et eget liv med håp, selvrealisering og drømmer.

 

Best at de lærer at alt handler om dem og å være barn...

 

Anonymous poster hash: f8a5d...fa8

Skrevet

Slapp av, det er jo helt uskyldig. Så slitsomt det må være å henge seg opp i slike småting😳

 

Anonymous poster hash: fb4dd...4e8

Skrevet

Det har blitt populært med barneklær og barneromsinteriør hvor denne teksten står. Bare jeg som synes det er en grusom tekst å fylle barnerommet med? Joda, det er jo litt trist at disse søte små barna våre vokser seg store og uavhengige og flyr ut av redet etterhvert, men jeg vil jo si at alternativet er så mye, mye verre. Å oppleve å få et barn som ikke får vokse opp er noe jeg ikke unner min verste fiende engang..Anonymous poster hash: b5cc8...d0f

Nå er vel dette ment på en helt annen måte, noe sånt som at det kanskje ikke er like gøy å være voksen bestandig, mye ansvar, jobb, plikter osv osv.....

Skrevet

Synes det er koselig. Har noe Peter Pansk over seg, og hvem liker ikke Peter Pan?

 

Anonymous poster hash: be6c6...6af

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Jeg synes det er et passe tåpelig utsagn. Hva er alternativet? Forbli barnslig hele livet, ikke ta ansvar for eget liv, forvente at andre tar ansvar bestandig, henge i mammas forkle resten av livet?

 

Det er en slik ting som til nød kan være morsomt sagt i et morsomt lag, en kommentar som der og da er morsom, men like fort glemt. Å sette det på barneklær og annet er jo bare smakløst og dumt, etter min mening.

 

 

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Med "å ikke vokse opp" tror jeg mange mener... å ikke bli snerpete, ikke være nedlatende, ikke miste humoren og ikke ta livet så forbanna alvorlig ;)

Ikke sant?

*kremt

 

 

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

At noen ikke deler din humor gjør ikke andre snerpete ;)

 

Men jeg finner lite morsomt i å kle barn opp med dette utsagnet - det er jo i så fall ikke for barnas skyld, men for at voksne skal le av det/dem. Mulig du synes det er morsomt, men jeg synes ikke det er morsomt.

 

Jeg kan le på meg kramper i magemusklene av det jeg finner morsomt, har masse hverdagshumor, men dette sitatet kan til nød få meg til å såvidt dra på smilebåndet... men synes egentlig bare det er tåpelig. Og i hvert fall når barn som ikke forstår hva det betyr skal brukes til å more voksne.

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Nå var det ikke at du ikke flirte på deg kramper i magen av dette utsagnet jeg reagerte på... Mer resten ;)

Men for all del, jeg elsker at vi er forskjellig... alle mann :)

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

Konklusjon, du mener at alle som ikke har samme humor som deg er snerpete. Skal jeg følge samme logikk... hva gjør det deg til? ;)

 

Anonymous poster hash: 30340...889

Jeg mener langt i fra det!

Jeg snakket ikke så mye om humor, som jeg snakket om holdning.

At folk har en annen humor enn meg er bra, for min er dårlig ;)

Men at folk kaller andre for mammadalter, si at de ikke tar ansvar, kalle andre usmakelige å dumme, om de velger å ikke være så "voksne" er ikke humor for meg, og sikkert ikke for deg. Det var denne delen av deg jeg snakket om, ikke at du ikke likte utsagnet.

 

Anonymous poster hash: 12ad9...d44

 

 

Tror du har misforstått det jeg har skrevet.

 

I min verden er det nemlig stor forskjell på å være barnslig og det å beholde noe av sin barnlighet.

 

Man kan godt beholde en dose barnlighet og likevel bli voksen. Men å ikke bli voksen innebærer i min verden å forbli barnslig og ikke ta ansvar for eget liv. Og det finner jeg ikke noe morsomt ved.

 

Anonymous poster hash: 30340...889

 

 

Det er jo unektelig litt morsomt at du svarer relativt "snerpete og nedlatende" og misforstår. Litt backfire i mine øyne. Det får meg til å trekke på smilebåndet. 

Ang uttrykket så synes jeg det er ganske søtt og sant. Jeg tolker det naturligvis ikke som at man anbefaler unge å dø før de blir voksne. Men at det å være voksen ikke er så lukrativt og at barn bør leke og leve i den uskyldige, enkle verden sin lengst mulig.

 

Anonymous poster hash: 1afd5...694

Skrevet

Ser for meg en mann i slutten av 20-årene som stadig bor på gutterommet hos foreldrene, får klærne vasket og maten servert og henger på nettet og foran tv'en det meste av tiden. Det er det bilde jeg får i hodet av teksten, så hadde nok ikke valgt å bruke den selv. ;)

Jeg er ikke fan av at unger skal ha tekster på seg/på rommet sitt som de ikke har mulighet for å forstå selv - om de forstår denne vil de vil ta det helt konkret: Det er ikke noe bra å bli voksen. Men det er det jo. Herlighet det var godt å bli voksen, bestemme over seg selv, ta egne valg, kunne stå for den man er osv. Det var jo herlig. Så vidt jeg husker var det ikke akkurat bestandig lykken å være barn...

Uansett, jeg ville neppe tenke noe særlig over det om folk hadde teksten på veggen hjemme hos seg selv, men når det nå blir trukket frem her, så tenker man jo litt ekstra på det... ;)

Skrevet

Har du gløymt å ta krumelurpillene dine?

Skrevet

Akkurat det uttrykket gir meg blandede følelser. Jeg synes nemlig det er så mye bedre å være voksen. Jeg lengtet etter å bli voksen og bli behandlet som en voksen da jeg var barn. Nå som jeg er voksen synes jeg det er mye friere og føler jeg blir behandlet med den respekten jeg fortjener. Jeg er også mer selvsikker og har dessuten mulighet til å ikke måtte gjøre som alle andre hele tiden, men velge selv. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Har du gløymt å ta krumelurpillene dine?

Ja, sånn var det! Pippi, Tommy og Annika tok piller og sa "kjære lille krumelur, hjelp meg så jeg ei blir stur!"

Skrevet

Synes det er koselig. Har noe Peter Pansk over seg, og hvem liker ikke Peter Pan?Anonymous poster hash: be6c6...6af

Peter Pan er jo kjempecreepy

 

Anonymous poster hash: f8a5d...fa8

Skrevet

Synes det er koselig. Har noe Peter Pansk over seg, og hvem liker ikke Peter Pan?

 

Anonymous poster hash: be6c6...6af

Jeg hater ham som pesten, så jeg er svaret på spørsmålet ditt. Han er en ansvarsløs egosentrisk tulling.

Skrevet

Mange som har gått rett i fella her i hvert fall...

 

Anonymous poster hash: caa41...555

Skrevet

Jeg hatet å være barn og liker mye bedre å være voksen. Skjønner humoren, men gjelder ikke meg og ikke 'verre' enn mange av de andre humorsetningene som brukes... Som "ikke stå der og frys, gå heller hjem" på dørmatta.

 

Anonymous poster hash: e43e7...8f4

Skrevet

 

Har du gløymt å ta krumelurpillene dine?

Ja, sånn var det! Pippi, Tommy og Annika tok piller og sa "kjære lille krumelur, hjelp meg så jeg ei blir stur!"

Jepp!Og det passar perfekt at stor og sur er blitt til stur, det er vel der meininga ligg, hi, at ein ikkje skal gløymt å leike og vere barnlig:-) Betyr ikkje at ein aldri skal lære å ta ansvar for seg sjølv og livet sitt. Eg hugsar godt sjølv at eg ikkje ville bli voksen, så kjekt hadde eg det då eg var lita😊Er blitt ganske så ansvarlig likevel gitt, og glad for at eg ikkje brukte barndommen til å lengte etter å bli voksen. Syns det kan vere ei morsom setning på born sine premisser, også må ikkje vi voksne ta alt så alvorleg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...