Gå til innhold

gir/gav dere babyen tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 2fc9f...a02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Takler ikke den tranlukta som setter seg i alt av klær(etter vask) hvis det søles en dråpe eller to.

Gir d vitamindråper.

Tran/omega 3 når de slutter å gulpe/søler mindre

Anonymous poster hash: 9a30c...5a1
Skrevet

Nei. Eldste hadde refluks og minste lot det bare renne rett ut igjen. Gitt d vitamin dråper og de er friske og smarte jenter 😉

Skrevet

Ja. Med easytran-sprøyte. Nå er hun 2 år og ELSKER tran!

Dere som gir d-vitamin dråper, har dere tenkt å fortsette med det når barnet blir eldre? Vi ble nettopp spurt på 2 års kontroll om barnet fikk omega 3.

Anonymous poster hash: 35a2a...fc6

Skrevet

Gikk over til tran når de var rundt ett år. Riktignok litt uregelmessig...

Skrevet

Nei, bruker kun vitamin d-dråper om vinteren fordi det er lite dagslys. Tran er oppskrytt, det er et særnorsk fenomen, men nordmenn er ikke friskere eller smartere enn andre europeere for det.

Anonymous poster hash: dea2a...3bd
Skrevet

Gir D-vitamindråper året rundt.

Vi voksne tar D-vitaminpiller og etter at vi begynte med det er vi mye mindre syke :)

Anonymous poster hash: 9b20a...54d

Skrevet

Ja hver dag! Han elsker det. :D Gir det etter kveldsmaten :) 

Anonymous poster hash: 139dd...1c2
Skrevet

Gutten vår fikk tran i en måneds tid, men ble så innmari råtten i magen av den, så vi gikk over til d-vitamindråper. Tenker å prøve tran igjen når han begynner med grøt.

Anonymous poster hash: 49f8e...2ee
Skrevet

Nei. D vitamin dråper

Anonymous poster hash: a467b...fd5

Gjest GulleGo´
Skrevet

Ja, jeg gir det med Easytran-sprøyte før siste flaska før kvelden. Hun elsker det, den raringen. Smaker og smatter som bare det, håper hun fortsetter sånn 

Skrevet

Nei, vi har aldri hatt en tranflaske her i huset. Jeg tror ikke jeg noen gang har smakt tran. Men vi har hatt og gitt barna sana-sol.

Skrevet

Ja, det kommer jeg til å gjøre.

Anonymous poster hash: 8c906...764

Skrevet

Nei. Tran er ikke sunt.

Det er harsk fett i den olja. Gir barna fiskepålegg og d-dråper.

Anonymous poster hash: 411ab...ce6

Skrevet

Vi prøvde, men det kom bare opp igjen og satte seg i klær, sengetøy og annet han gulpet i. Grusom lukt. Etter 1 mnd gikk vi over på D-dråper og det får han daglig, samt makrell i tomat og andre fiskeprodukter.

Anonymous poster hash: 31dc0...5ec

Skrevet

Dråper her og, og slike gelefisker etter 1 år saldert.

Skrevet

Nei, men hun får noen kapsler med olje som inneholder D-vitamin og de andre næringsstoffene som er i tran. Man klemmer ut innholdet på en skje og barnet svelger det. Hun fikset ikke den store mengden tran man skulle gi, men disse fikser hun.

Anonymous poster hash: b1742...347

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...