Gå til innhold

Når gå over til 1 dupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, når tid gikk deres barn over til bare en dupp på dagtid? 

Anonymous poster hash: 45e7a...d2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca seks mnd, så vidt jeg husker. Glemmer fort🙈 er bare ti mnd nå, så muligens fem mnd passer bedre?

Anonymous poster hash: 9a2a8...2d7

Skrevet

Han var mellom 10 og 14 mnd. Noen ganger en lang, andre ganger to korte.

Skrevet

10-11 mnd

Anonymous poster hash: b0ea7...64a

Skrevet

Flere? 

Min første begynte med en dupp rundt 1 årsalderen. Født med døgnrytme, hun der! Andremann er en annen type, og jeg blir så usikker på om det er for tidlig... Det kan jo være andre grunner til at hun roter med søvnen, tenner, utviklingssprang osv... Men det er en innmari kamp hver dag for tida. 

Skrevet

Eldste "tvang" vi over på en dupp da hun var rett over året pga vi merket at hun sov to veldig korte dupper. Minste gled over i en dupp av seg selv ved 8 mnd alder. Det ble bare lenger og lenger utpå dagen før hun virket trøtt og hun sov lenger av gangen slik at hun da holdt helt til kvelden.

Skrevet

8 - 9 mnd? 

Anonymous poster hash: 397f6...028
Skrevet

Størstemann gikk over til en dupp da han var 18 mnd. Minstemann er 10 mnd og har nettopp gått over til to dupper.

Anonymous poster hash: d7a67...1ff

Skrevet

ca. 16 mnd

Anonymous poster hash: 61b16...ac7
Skrevet

Jøss, så stor forskjell. Min er 10 mnd og har sovet 2 dupper i noen uker bare..

Anonymous poster hash: eb6bd...d24

Skrevet

Jeg ble litt overrasket over svarene. Jeg svarte 5-6 mnd, men husker ikke helt. Det eneste jeg husker er at vi var på ferie da hun var 5,5 mnd, og da hadde hun begynt å sove bare én dupp. Hun sover 1,5-2 timer, så får sikkert den søvnen hun trenger i løpet av dagen i den duppen. Alle mine har sovet én dupp lenge før de fylte året.

Skrevet

Jeg ble litt overrasket over svarene. Jeg svarte 5-6 mnd, men husker ikke helt. Det eneste jeg husker er at vi var på ferie da hun var 5,5 mnd, og da hadde hun begynt å sove bare én dupp. Hun sover 1,5-2 timer, så får sikkert den søvnen hun trenger i løpet av dagen i den duppen. Alle mine har sovet én dupp lenge før de fylte året.

Barn er jo så forskjellige. Mine barn er helt forskjellige - eldste sov tre dupper frem til 7-8 månedersalder, og 1 dupp fra ca året. Yngste begynte med to dupper rundt 3 månedersalder, og ved 8 måneder nå så virker hun noe klar for bare en dupp... HS mener det er tidlig, men sa også at barn var forskjellige. Jeg har time hos søvnterapeut på torsdag, så jeg skal høre med henne også, hva hun tenker. 

Skrevet

Min er 15 mnd nå og sover som regel bare en dupp. Men de siste dagene har hun våknet to timer før normal tid pga bæsj i bleia så da tar hun to dupper.

Anonymous poster hash: 2ae66...cf1

Skrevet

15 mnd her, men han var sist i kullet sitt i barnehagen. Gikk ikke over fra 3 til 2 før han var 10 mnd heller.

Anonymous poster hash: 543c0...7f8
Skrevet

13 mnd. Sov to korte dupper og bare tullet på kvelden. Ble bedre etter omvending😜

Skrevet

9-10 mnd. Barnet er nå 15 mnd og sover max 10 timer om natta og ikke mer enn 1 time på dagen. Våken og blid...

Veldig stor forskjell på hvor mye søvn de trenger tydeligvis!

Anonymous poster hash: b2d3a...321

Skrevet

9 mnd her og nettopp gått over til 2 dupper. Så ser ikke for meg at det skjer før rundt 1 år 😊

Anonymous poster hash: 27a22...4d0

Skrevet

Rundt året, skjedde raskt etter barnehagestart. Var vel enklere å følge "barnehagetider". Sluttet å sove ved 2 år.

Anonymous poster hash: 9b545...5ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...