Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #1 Skrevet 8. februar 2016 Etter jul har jeg falt helt ut av det. Mye sykdom både hos meg og barn har gjort at ukene har flydd mye raskere enn jeg har forstått. Resultatet er at jeg har mistet/ gått glipp av 7500 kr i januar!! 😮😮😧😥 Jeg vil bare gråte! Anonymous poster hash: 31d04...0fd
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #2 Skrevet 8. februar 2016 Jeg ble hasteinnlagt og operert den helga jeg skulle sende inn meldekort og da ringte faktisk saksbehandleren min meg uka etter for å spør om jeg hadde det bra og bare hadde glemt det eller om det var skjedd noe. Når jeg forklarte situasjonen så ordnet hun det for meg så jeg fikk pengene etterbetalt. Hva med å ta en telefon til din saksbehandler og forklare situasjonen? Anonymous poster hash: b70f2...dd6
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #3 Skrevet 8. februar 2016 ikke noe alright, ha varsel på tlf. kan hende du kan høre med kontakt personen din i NAV om det er noe å gjøre med det. skader ikke å forhøre seg. men om du har gått glipp av de pengene. trengte du dem kanskje ikke, jeg har så dårlig råd at jeg kunne aldri glemt å levere det. da blir det ikke middager på bordet, Anonymous poster hash: 31334...ff2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #4 Skrevet 8. februar 2016 Men da kan du absolutt ikke savne pengene siden du ikke har oppdaget dette før NÅ? Anonymous poster hash: 37140...6c5
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #5 Skrevet 8. februar 2016 Men da kan du absolutt ikke savne pengene siden du ikke har oppdaget dette før NÅ? Anonymous poster hash: 37140...6c5 Vi har jo tydeligvis klart oss, merkelig nok. Jeg har stusset over lite penger, men det har altså gått veldig greit. Likevel ufattelig trist å gå glipp av såpass med penger. Rike er vi jo langt ifra. Anonymous poster hash: 31d04...0fd
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #6 Skrevet 8. februar 2016 Hvordan får du 7500 på aap? Jeg får 6375 betaler ca 12% skatt Anonymous poster hash: e5a06...9b8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #7 Skrevet 8. februar 2016 Jeg ble hasteinnlagt og operert den helga jeg skulle sende inn meldekort og da ringte faktisk saksbehandleren min meg uka etter for å spør om jeg hadde det bra og bare hadde glemt det eller om det var skjedd noe. Når jeg forklarte situasjonen så ordnet hun det for meg så jeg fikk pengene etterbetalt. Hva med å ta en telefon til din saksbehandler og forklare situasjonen? Anonymous poster hash: b70f2...dd6 Jeg kan jo ringe imorgen å høre. Men jeg har jo ikke vært så syk, så tviler vel på at jeg får pengene. Men ringe for å høre skal jeg jammen meg. Anonymous poster hash: 31d04...0fd
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #8 Skrevet 8. februar 2016 Hvordan får du 7500 på aap? Jeg får 6375 betaler ca 12% skatt Anonymous poster hash: e5a06...9b8 kommer jo ann på tidligere lønn. evt hva som er grunnen for at en går på aap. har du hatt en jobb med nesten 500 000 før det feks ble nedlagt vil du få ganske bra utbet, altså 66% av 500 000 altså 330 000 i året. 27 000 pr mnd 13 000 pr utbetaling ca. før skatt. Anonymous poster hash: 31334...ff2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #9 Skrevet 8. februar 2016 Hvordan får du 7500 på aap? Jeg får 6375 betaler ca 12% skatt Anonymous poster hash: e5a06...9b8 Aap er jo 66% av lønnen du hadde før du ble syk, så en syk lege får selvfølgelig mer enn en syk butikkmedarbeider Hva du tjente i jobb avgjør hva du får i aap Anonymous poster hash: fb8f2...251
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #10 Skrevet 8. februar 2016 Med de nye reglene som er nå,kan du risikere å miste pengene i åtte uker... Anonymous poster hash: e73da...7ee
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #11 Skrevet 8. februar 2016 Med de nye reglene som er nå,kan du risikere å miste pengene i åtte uker... Anonymous poster hash: e73da...7ee For ett glemt meldekort? Oj,da må jeg virkelig skjerpe meg nå! Anonymous poster hash: 31d04...0fd
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #12 Skrevet 8. februar 2016 Hvordan får du 7500 på aap? Jeg får 6375 betaler ca 12% skatt Anonymous poster hash: e5a06...9b8 kommer jo ann på tidligere lønn. evt hva som er grunnen for at en går på aap. har du hatt en jobb med nesten 500 000 før det feks ble nedlagt vil du få ganske bra utbet, altså 66% av 500 000 altså 330 000 i året. 27 000 pr mnd 13 000 pr utbetaling ca. før skatt. Anonymous poster hash: 31334...ff2 Åja, ok da skjønner jeg Anonymous poster hash: e5a06...9b8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #13 Skrevet 8. februar 2016 Det pleier å ordne seg om du ringer og forklarer situasjonen Anonymous poster hash: f613e...e48
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #14 Skrevet 8. februar 2016 Hvordan får du 7500 på aap? Jeg får 6375 betaler ca 12% skatt Anonymous poster hash: e5a06...9b8 Jeg har utbetalt kr 7100 hver 14. dag på AAP. I tillegg får jeg lønn fra jobb på ca. kr 8000 i måneden fordi jeg jobber 11 timer i uken. Anonymous poster hash: cbd7b...442
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #15 Skrevet 8. februar 2016 Du kan jo forsøke å søke om å få dem utbetalt likevel, men ikke forvent deg noe. Jeg søkte om dette i august år 2010. Plutselig en dag i november i 2014(!!!) fikk jeg svar med avslag på søknaden. Det tok bare NAV litt over 4 år, så her gikk det kjapt ... Og til framtiden. Legg det inn som pling i kalenderen på mobilen, da glemmer du det aldri igjen. Anonymous poster hash: 224ca...259
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #16 Skrevet 8. februar 2016 Det pleier å ordne seg om du ringer og forklarer situasjonen Anonymous poster hash: f613e...e48 Har du opplevd det? Klamrer meg til håpet! Anonymous poster hash: 31d04...0fd
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #17 Skrevet 8. februar 2016 Etter jul har jeg falt helt ut av det. Mye sykdom både hos meg og barn har gjort at ukene har flydd mye raskere enn jeg har forstått. Resultatet er at jeg har mistet/ gått glipp av 7500 kr i januar!! Jeg vil bare gråte!Anonymous poster hash: 31d04...0fd Du glemmer ikke å gi beskjed til arbeidsgiver om du selv eller barnet er syk. Og, du glemmer ikke å sende inn meldekort selv om dere er syk. Samme sak! NULL sympati, ta deg sammen! Anonymous poster hash: 421e7...ff2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #18 Skrevet 8. februar 2016 Etter jul har jeg falt helt ut av det. Mye sykdom både hos meg og barn har gjort at ukene har flydd mye raskere enn jeg har forstått. Resultatet er at jeg har mistet/ gått glipp av 7500 kr i januar!! Jeg vil bare gråte!Anonymous poster hash: 31d04...0fd Du glemmer ikke å gi beskjed til arbeidsgiver om du selv eller barnet er syk. Og, du glemmer ikke å sende inn meldekort selv om dere er syk. Samme sak! NULL sympati, ta deg sammen! Anonymous poster hash: 421e7...ff2 Greit at jeg ikke får sympati, men det er ikke samme sak. Anonymous poster hash: 31d04...0fd
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #19 Skrevet 8. februar 2016 Etter jul har jeg falt helt ut av det. Mye sykdom både hos meg og barn har gjort at ukene har flydd mye raskere enn jeg har forstått. Resultatet er at jeg har mistet/ gått glipp av 7500 kr i januar!! Jeg vil bare gråte!Anonymous poster hash: 31d04...0fd Du glemmer ikke å gi beskjed til arbeidsgiver om du selv eller barnet er syk. Og, du glemmer ikke å sende inn meldekort selv om dere er syk. Samme sak!NULL sympati, ta deg sammen!Anonymous poster hash: 421e7...ff2 Greit at jeg ikke får sympati, men det er ikke samme sak. Anonymous poster hash: 31d04...0fd Jo, det er det faktisk. Du har visse forpliktelser og de må du holde. Anonymous poster hash: 421e7...ff2
MarianeA Skrevet 8. februar 2016 #20 Skrevet 8. februar 2016 Jeg forstår ikke helt hvordan du kunne glemme å sende meldekort, da jeg en gang var på aap ventet jeg alltid på utbetalingsdatoen. Når det er sagt så fikk jeg en gang etterbetalt for to måneder jeg ikke sendte kort. Jeg hadde ikke glemt det, men trodde jeg ikke hadde krav på pengene.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #21 Skrevet 8. februar 2016 Det pleier å ordne seg om du ringer og forklarer situasjonen Anonymous poster hash: f613e...e48 Har du opplevd det? Klamrer meg til håpet! Anonymous poster hash: 31d04...0fd Det skjer svært sjelden, så ikke håp for mye. Men det er lov å prøve. Anonymous poster hash: 3d93e...441
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #22 Skrevet 8. februar 2016 Etter jul har jeg falt helt ut av det. Mye sykdom både hos meg og barn har gjort at ukene har flydd mye raskere enn jeg har forstått. Resultatet er at jeg har mistet/ gått glipp av 7500 kr i januar!! Jeg vil bare gråte!Anonymous poster hash: 31d04...0fd Du glemmer ikke å gi beskjed til arbeidsgiver om du selv eller barnet er syk. Og, du glemmer ikke å sende inn meldekort selv om dere er syk. Samme sak! NULL sympati, ta deg sammen! Anonymous poster hash: 421e7...ff2 I jobben min leverer jeg timelister. Om jeg glemmer å levere dem en måned får jeg dobbel lønning neste måned. Glemmer du å levere meldekort til nav en gang kan du bare glemme de pengene. Og å si ifra om du er syk er ikke det samme. Anonymous poster hash: f6bd6...bab
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #23 Skrevet 9. februar 2016 Etter jul har jeg falt helt ut av det. Mye sykdom både hos meg og barn har gjort at ukene har flydd mye raskere enn jeg har forstått. Resultatet er at jeg har mistet/ gått glipp av 7500 kr i januar!! Jeg vil bare gråte!Anonymous poster hash: 31d04...0fd Du glemmer ikke å gi beskjed til arbeidsgiver om du selv eller barnet er syk. Og, du glemmer ikke å sende inn meldekort selv om dere er syk. Samme sak!NULL sympati, ta deg sammen!Anonymous poster hash: 421e7...ff2 Greit at jeg ikke får sympati, men det er ikke samme sak. Anonymous poster hash: 31d04...0fd Jo, det er det faktisk. Du har visse forpliktelser og de må du holde. Anonymous poster hash: 421e7...ff2 Man glemmer ikke å ringe jobben den dagen man skal være hjemme. Men om jeg skulle ringt jobben en bestemt dag og oppsummert eller noe sånt, så kunne jeg glemt det ja. Kan jo legge til at det er i diagnosen min, å glemme ting. Men uavhengig av det, det ene er lettere å glemme enn det andre, selvom både jobb og aap innebærer forpliktelser. Anonymous poster hash: 31d04...0fd
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #24 Skrevet 9. februar 2016 Etter jul har jeg falt helt ut av det. Mye sykdom både hos meg og barn har gjort at ukene har flydd mye raskere enn jeg har forstått. Resultatet er at jeg har mistet/ gått glipp av 7500 kr i januar!! Jeg vil bare gråte!Anonymous poster hash: 31d04...0fd Du glemmer ikke å gi beskjed til arbeidsgiver om du selv eller barnet er syk. Og, du glemmer ikke å sende inn meldekort selv om dere er syk. Samme sak! NULL sympati, ta deg sammen! Anonymous poster hash: 421e7...ff2 Hos en "vanlig" arbeidsgiver får en lønna måneden etter, om en leverer timelisten for sent. Mens hos Nav mister en pengene. Synes det er galskap. Skjønner at en ikke kan levere meldekort i hytt og pine. Men det kan faktisk skje at folk glemmer og da er det ganske brutalt å straffe med å miste alt av penger i 2 uker. Anonymous poster hash: 81920...39f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #25 Skrevet 9. februar 2016 Etter jul har jeg falt helt ut av det. Mye sykdom både hos meg og barn har gjort at ukene har flydd mye raskere enn jeg har forstått. Resultatet er at jeg har mistet/ gått glipp av 7500 kr i januar!! Jeg vil bare gråte!Anonymous poster hash: 31d04...0fd Du glemmer ikke å gi beskjed til arbeidsgiver om du selv eller barnet er syk. Og, du glemmer ikke å sende inn meldekort selv om dere er syk. Samme sak!NULL sympati, ta deg sammen!Anonymous poster hash: 421e7...ff2 Greit at jeg ikke får sympati, men det er ikke samme sak. Anonymous poster hash: 31d04...0fd Jo, det er det faktisk. Du har visse forpliktelser og de må du holde. Anonymous poster hash: 421e7...ff2 Man glemmer ikke å ringe jobben den dagen man skal være hjemme. Men om jeg skulle ringt jobben en bestemt dag og oppsummert eller noe sånt, så kunne jeg glemt det ja. Kan jo legge til at det er i diagnosen min, å glemme ting. Men uavhengig av det, det ene er lettere å glemme enn det andre, selvom både jobb og aap innebærer forpliktelser. Anonymous poster hash: 31d04...0fd Du kan søke om å slippe å levere meldekort ☺️ Mange med ME osv slipper det. Anonymous poster hash: 99e32...441
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå