Gå til innhold

Gravid etter hormonspiral


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å ta ut hormonspiralen og prøve på nr. tre. Jeg begynner jo å dra på åra ( er 38) og har hatt spiral (med ett bytte) i ca åtte år nå. Hvor lang tid brukte du på å bli gravid etter å ha fjernet hormonspiralen? Hvor lang tid bør jeg regne med? Vet jo at det ikke finnes en fasit på dette, men tar det som regel ekstra lang tid eller noe? Kan jo nevne at jeg ble gravid med førstemann i først prøveperiode etter 8 år på p-piller og med andre i andre pp uten hormonprevensjon.



Anonymous poster hash: 0b6d5...93f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid på første forsøk med nr 1, nr 2 etter 5 forsøk. Men nr 3 varte og rakk, 2 år med prøving.ble til slutt ivf, og er gravid nå. 39 år.

 

Fertilliteten synker drastisk etter 38 år. Så jeg som var veldig fruktbar i utgangspunktet, var plutselig ikke det lenger. 😥

 

Jeg ville ikke ventet et minutt hadde jeg vært deg. Få ut spiralen og prøv.

Det kan klaffe på første, eller det kan være for sent.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: bd0f3...8e4

Skrevet

Jeg ble gravid på første forsøk med nr 1, nr 2 etter 5 forsøk. Men nr 3 varte og rakk, 2 år med prøving.ble til slutt ivf, og er gravid nå. 39 år.

 

Fertilliteten synker drastisk etter 38 år. Så jeg som var veldig fruktbar i utgangspunktet, var plutselig ikke det lenger.

 

Jeg ville ikke ventet et minutt hadde jeg vært deg. Få ut spiralen og prøv.

Det kan klaffe på første, eller det kan være for sent.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: bd0f3...8e4

Ja, jeg tenker nå at dersom det tar for lang tid (uten at jeg har bestemt meg for hva det egentlig er nå på forhånd ;)) så er det toget kjørt, men sikkert en ide å få ut spiralen kjapt ja. Jeg fyller 39 i sommer. Hvordan er det å være gravid når man nærmer seg førti? Er det sånn at man får tidlig ul og sånn når man er blitt såpass gammel?

 

Anonymous poster hash: 0b6d5...93f

Skrevet

Jeg ble gravid på første forsøk med nr 1, nr 2 etter 5 forsøk. Men nr 3 varte og rakk, 2 år med prøving.ble til slutt ivf, og er gravid nå. 39 år.

 

Fertilliteten synker drastisk etter 38 år. Så jeg som var veldig fruktbar i utgangspunktet, var plutselig ikke det lenger.

 

Jeg ville ikke ventet et minutt hadde jeg vært deg. Få ut spiralen og prøv.

Det kan klaffe på første, eller det kan være for sent.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: bd0f3...8e4

 

Helt enig. Jeg har to barn laget i 1pp, da jeg var i slutten av 20-årene. Var tydeligvis superfertil da. Nå er jeg i 7pp etter fjerning av hormonspiral, 35 år, og tviler på at det er hormonspiralen som er problemet her, for jeg kom rett i syklus da jeg fjernet den, men heller at det har gått en god del år siden sist... Fruktbarheten går bare én vei, dessverre. Er du 39 ville jeg ikke ventet i det hele tatt. 

 

Anonymous poster hash: 705ba...d1e

Skrevet

 

Jeg ble gravid på første forsøk med nr 1, nr 2 etter 5 forsøk. Men nr 3 varte og rakk, 2 år med prøving.ble til slutt ivf, og er gravid nå. 39 år.

 

Fertilliteten synker drastisk etter 38 år. Så jeg som var veldig fruktbar i utgangspunktet, var plutselig ikke det lenger.

 

Jeg ville ikke ventet et minutt hadde jeg vært deg. Få ut spiralen og prøv.

Det kan klaffe på første, eller det kan være for sent.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: bd0f3...8e4

 

Helt enig. Jeg har to barn laget i 1pp, da jeg var i slutten av 20-årene. Var tydeligvis superfertil da. Nå er jeg i 7pp etter fjerning av hormonspiral, 35 år, og tviler på at det er hormonspiralen som er problemet her, for jeg kom rett i syklus da jeg fjernet den, men heller at det har gått en god del år siden sist... Fruktbarheten går bare én vei, dessverre. Er du 39 ville jeg ikke ventet i det hele tatt. 

 

Anonymous poster hash: 705ba...d1e

 

Ja, det er nok sånn. Nei, har ikke tenkt å vente. Får bestille meg legetime å tatt ut spiralen. Så får vi se om det blir en tredjemann på oss eller ikke. Gir oss selv et halvt års tid eller noe sånt, skjer det ikke noe innen det, så får vi anse det skipet som seilt og kose oss med de to vi har ;)

 

Anonymous poster hash: 0b6d5...93f

Skrevet

Mens 1 gang ca 14 dager etter uttak av horminspiral, då ble jeg gravid med tvillinger. 34 år.

 

Anonymous poster hash: 26df7...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...