Gå til innhold

Saus med masse melk til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha fiskeboller i dag. Det er ganske mye melk i sausen, men den skal jo koke en stund.... kan babyen på 7 mnd spise litt av det? Hun får mme, men drikker ikke melk enda eller spiser yoghurt. Hun spiser brød og litt andre ting som inneholder melk og reagerer ikke på det.

Takk for hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker, men tror det er anbefalt å vente til de er rundt 10 mnd? Min baby er 10 mnd nå, og jeg skal begynne å introdusere melkeprodukter nå.

Anonymous poster hash: 19420...457

Skrevet

Hmmm.... :) leste litt nå og så at jeg kan lage sausen til mini på mme..... det tror jeg at jeg prøver :)

Skrevet

Jeg hadde nok gitt baby litt av hvitsausen.

Skrevet

Brød inneholder som regel ikke melk, altså. Iallfall ikke de brødene du kjøper i butikken. Om du baker selv og har melk i deigen er det jo noe annet :)

Husk at ikke barn under ett år skal ha noe salt!

Anonymous poster hash: 461bf...bad

Skrevet

Mer bekymret for saltet i fiskebollene enn melken i sausen. Salt skal de ikke ha. Melk i mat kan de ha selv om de er under 10 mnd, det er ikke fordi de fleste ikke tåler det det ikke er anbefalt med melk til de små, men fordi det ofte vil ta over plassen for annen næringsrik mat, og fordi melken forhindrer jernopptaket.

Anonymous poster hash: 7ceaf...75b

Skrevet

Mer bekymret for saltet i fiskebollene enn melken i sausen. Salt skal de ikke ha. Melk i mat kan de ha selv om de er under 10 mnd, det er ikke fordi de fleste ikke tåler det det ikke er anbefalt med melk til de små, men fordi det ofte vil ta over plassen for annen næringsrik mat, og fordi melken forhindrer jernopptaket.

Anonymous poster hash: 7ceaf...75b

Men om de overhodet ikke skal ha salt, da kan de jo ikke spise pålegg heller da? Leverpostei og det meste annet inneholder jo faktisk noe salt.... 

Takk for tipset om melk, visste jeg faktisk ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...