Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #1 Skrevet 8. februar 2016 De fleste jeg forteller dette til virker fascinert, så jeg har inntrykk av at det ikke er så veldig vanlig, men jeg er vel ikke den eneste? Jeg har da altså innebygget klokke i den forstand at jeg nesten til en hver tid hvor jeg er innstilt på det, kan si hva klokken er. F.eks. dersomjeg må stå opp klokken 6.10 en dag, så ser jeg på klokken når jeg legger meg og sier til meg selv at jeg skal våkne 6.10, og dagen etter våkner jeg da ca 6.10, med et slingringsmonn på maks 2 minutter. Dette har jeg testet utallige ganger med utallige ulike klokkeslett, og jeg våknet alltid når jeg skal uansett om det er klokken 3 om natten (for å rekke et fly f.eks.) eller 8 om morgningen. Som regel tar jeg på vekkerklokke for sikkerhets skyld i tillegg, men jeg har aldri trengt den. Et annet eksempel. Vi har ingen klokker i stuen, og jeg kan sette noe inn i ovnen og sette på 40 minutter. Så kan jeg sette meg i sofaen og lese en bok, eller spille et spill med en av ungene. Så kjenner jeg plutselig liksom på meg at nå er maten klar og går ut på kjøkkenet, eller spør mannen om han kan ta ut maten for nå piper det snart, og da er det alltid under 20 sekunder igjen. Jeg bommer aldri på dette, selv om jeg aldri ser på klokken. Normalt vil jeg også når som helst på dagen kunne få et spørsmål om hva klokken er, selv om det er mange timer siden sist jeg så på den, og kunne si sånn ca hva den er. Om det er mange nok timer siden, kan jeg bomme med 5-10 minutter dersom jeg ikke tenkte spesielt mye over hva klokken var da jeg sjekket den sist, men aldri mer. Dersom jeg er bevisst på å legge merke til den, så bommer jeg som regel bare med noen få minutter. Andre som har det slik? Anonymous poster hash: 1ec9d...1b9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #2 Skrevet 8. februar 2016 Ja! Jeg er helt lik! Jeg syns det er en så kul egenskap, men ingen andre rundt meg ser ut til å bry seg. Spesielt i eksempelet du nevner med å lage noe i ovnen, har jeg flere ganger reist meg fra sofaen og gått ut til kjøkkenet når det bare er sekunder igjen. "Så du det? Hehe, innrøm det, jeg har en spesiell evne." Mannen ser nesten ikke opp engang. :-P Anonymous poster hash: 3b5cd...dcb
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #3 Skrevet 8. februar 2016 Jeg har det overhodet ikke slik 😅 Heldig du er 😉 Hvis jeg ikke ser på klokken aner jeg ikke om det har gått 5 eller 15 minutter.. Anonymous poster hash: 3579b...4e6
prekæs Skrevet 8. februar 2016 #4 Skrevet 8. februar 2016 Innebygget klokke på den måten at jeg ikke trenger å stille klokka til noe som helst, uavhengig av når jeg skal opp. Våkner jeg på natta, tipper jeg ofte mye klokka med max 5 minutters slingringsmonn. Har ikke tenkt på å bruke evnen ( ) ved matlaging. Det skal jeg jammen prøve.
TPK Skrevet 8. februar 2016 #5 Skrevet 8. februar 2016 Ja, samme her! Veldig nyttig. Min indre klokke blir litt forstyrret av søvnmangel da, da våkner jeg f.eks ikke alltid når jeg skal. Og jeg har alltid alarmen på uansett.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #6 Skrevet 8. februar 2016 Jeg kan ikke våkne slik som du, men ellers på dagen så kjenner jeg det slik som du. Kanskje ikke akkurat på minuttet, men jeg tenker over at nå må maten være ferdig, nå må klokken være så og så mye, osv. Om jeg våkner på natten kan jeg sånn ca tippe hva klokken er, men jeg kan ikke bestemme meg for et klokkeslett og våkne da. Eller jeg har aldri prøvd det da.. Kanskje det funker uten at jeg vet. Anonymous poster hash: 412bb...97b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #7 Skrevet 9. februar 2016 Litt treig med å svare her, men så kult at det er flere! Det er jo ikke akkurat en "evne" som kan brukes til noe særlig, men litt morsomt er det jo. HI Anonymous poster hash: 1ec9d...1b9
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #8 Skrevet 9. februar 2016 Sånn er jeg også! Anonymous poster hash: f84cd...4ba
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #9 Skrevet 9. februar 2016 Slik har jeg det også. Utrolig hvor nøyaktig den indre klokken kan være. Jeg testet den ut da jeg var 10-12 år. Satte klokken på f.eks. kl. 06:51, og beordret meg selv til å våkne 35 sekunder før, altså kl. 06.50.25. Testet det også på f.eks. 13 sekunder før, 27 sekunder osv. Stemte alltid. Jeg er ikke så treffsikker nå, og mange år med søvnproblemer har gjort meg rusten på det med morgenen. Men uansett hvor lite jeg får sove så vil jeg alltid greie å våkne til det jeg skal. Hvis jeg tenker "lurer på hva klokken er... sånn og sånn har skjedd, ja da bør den være 19.45", men når jeg kjenner etter så kan jeg kjenne at nei, den er nok heller ca. 19.52 - og det stemmer som regel alltid også. Jeg har imidlertid også fått evnen til å koble ut tiden om jeg vil, med de fordelene og ulempene det kan ha. Tidligere greide jeg ikke slå av klokken. Nå kan jeg slå den av, og så heller koble meg på igjen senere. Har aldri møtt noen som har det på samme måte, så morsomt at du skriver om det, Hi Anonymous poster hash: cb6cb...282
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #10 Skrevet 9. februar 2016 Ikke så avansert som deg, men jeg kan som regel si ganske nøyaktig hva klokken er, og er rå på å anslå hvor lang tid ring tar. Kan si jeg skal bare lage en kopp kaffe og sette meg i bilen, så er hos deg om 28 minutter. Og det stemmer da. Anonymous poster hash: 4b01c...7fb
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #11 Skrevet 9. februar 2016 Jeg er helt motsatt, jeg har virkelig ingen begreper om tid. Jeg kan tro det har gått 25 min, så har detgått nesten 2 timer, eller omvendt. Våkner jeg om natta aner jeg ikke om klokka er 2 eller 6. Må ha alarmer og påminnelser om alt. På jobben kan jeg se på klokka at det er ti minutter til lunsj, så skal jegbare gjøre en bitte liten ting, sende en mail eller noe, og vips har det gått 45 min og alle andre er ferdig med lunsjen. Men jeg kommer alltid tidsnok til viktige ting da, fordi jeg er så bevisst på det og sjekkerklokka hele tiden. Anonymous poster hash: 5dfec...057
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå