Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #1 Skrevet 8. februar 2016 Noen som vet hvordan eller hva man gjør i fasten? Spiser jo alltid boller, men det stopper der :-O Anonymous poster hash: a21b1...836
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #2 Skrevet 8. februar 2016 Vi kristne har kuttet ut fasten, vi har bare oppfetingen først vi og dropper fasten etterpå Er bare jødene og muslimene som holder på faste-tradisjonen.... Anonymous poster hash: 78ce9...077
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #3 Skrevet 8. februar 2016 Du velger deg ut en ting du skal unngå, f.eks pølser Anonymous poster hash: aa8c7...c58
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #4 Skrevet 8. februar 2016 Vi kristne har kuttet ut fasten, vi har bare oppfetingen først vi og dropper fasten etterpå Er bare jødene og muslimene som holder på faste-tradisjonen.... Anonymous poster hash: 78ce9...077 Det stemmer ikke. Hadde du vært kristen, hadde du visst det. Anonymous poster hash: aa8c7...c58
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #5 Skrevet 8. februar 2016 Er det ingen kristne som faster? Jeg er kristen og jeg faster, min familie også. Anonymous poster hash: a21b1...836
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #6 Skrevet 8. februar 2016 Bare å kjøre på det! Periodisk faste er bare sunt Anonymous poster hash: 2a9c4...08c
hilde og gutta Skrevet 8. februar 2016 #7 Skrevet 8. februar 2016 Om man er ortodox kristen så faster man. Min man er syrisk ortodox og hans familie spiser ikke kjött eller kylling. Men masse grönt og mager fisk. De feirer også påsken på ett litt annet tidspunkt i år. Ca 1 måned etter oss.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #8 Skrevet 8. februar 2016 Det er ikke vanlig å faste i dag, ikke blant vanlig kristne. Noen gjør det, men det er ikke vanlig. Her kan du lese hva den norske kirke sier om fasten: https://kirken.no/nb-NO/kristen-tro/kirkearet/fastetiden/fastelavn-og-faste/ Anonymous poster hash: 78ce9...077
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #9 Skrevet 8. februar 2016 Mange kristne faster, men det er ikke samme tradisjon for det som i andre land. Det er mer vanlig hos ortodokse og katolske. Å faste trenger ikke å bety at du ikke skal spise/spise lite mat. Det er mer vanlig at man spiser vanlig mat, men avstår fra kaker, snop osv. Andre igjen avstår fra ting som f.eks TV-titting, PC-spilling osv. Anonymous poster hash: ad4ee...bfd
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #10 Skrevet 8. februar 2016 I fasten skal man unngå kjøtt Anonymous poster hash: 19504...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå