Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #1 Skrevet 8. februar 2016 Er det mulig å avlære en hund med å bjeffe (kronisk) hver gang den er alene hjemme? Anonymous poster hash: b012a...340
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #2 Skrevet 8. februar 2016 En hund som bjeffer konstant bjeffer fordi den er usikker og føler seg utrygg. Det finnes mye du kan gjøre med det. Google feks seperasjonsangst hos hund. Det kan være vanskelig å få bukt med slik adferd da det ofte har med psyken deres å gjøre. Det kan selvsagt være andre årsaker til ar den holder på slik. Anonymous poster hash: 723f7...a29
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #3 Skrevet 8. februar 2016 En hund som bjeffer konstant bjeffer fordi den er usikker og føler seg utrygg. Det finnes mye du kan gjøre med det. Google feks seperasjonsangst hos hund. Det kan være vanskelig å få bukt med slik adferd da det ofte har med psyken deres å gjøre. Det kan selvsagt være andre årsaker til ar den holder på slik. Anonymous poster hash: 723f7...a29 Det er ikke min hund, men naboen sin. Holder på å tilte av endeløs bjeffing dagen lang de dagene jeg er hjemme for å studere. Jeg har forsiktig nevnt det en gang, men han mente at det gikk ikke an å gjøre noe med det. Derfor lurte jeg på om det er sant, altså at det virkelig ikke er noe man kan gjøre. HI Anonymous poster hash: b012a...340
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #4 Skrevet 8. februar 2016 Selvsagt går det an å gjøre noe. Men det er vanskelig når hunden først har fått separasjonsangst. Er vel lettere om hunden ikke er så gammel. Men det går an å prøve å ha hunden i bur og ha radioen på. Å ha den i bur kan gjøre at den føler seg tryggere. Man må jo venne den til bur mens man er hjemme først da. Radio kan være en fin distraksjon. Den får noen lyder rundt seg den kan lytte til. Anonymous poster hash: 8e4e6...a8b
MarianeA Skrevet 8. februar 2016 #5 Skrevet 8. februar 2016 De må ihvertfall gjøre noe med det i den forstand at den slipper å være redd og usikker om det er problemet, og at naboene slipper å høre på den. En hund med seperasjonsangst har det vondt og burde slippe å være alene. Det er dessverre vanskelig å trene vekk, spesielt når det er gått lang tid og det har fått grodd fast.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #6 Skrevet 8. februar 2016 Det går det aboslutt an å gjøre noe med. Hvis eier ikke vil ta den jobben, må eier sørge for "dagmamma" til hunden. Anonymous poster hash: c007a...21d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #7 Skrevet 8. februar 2016 PS! Jeg overtok en hund på omplassering for mange år siden. Den gjorde det samme, jeg brukte ca 3 uker på å få gjort noe med det. UTEN at hunden ble "skremt" til det. Det er en tålmodighetsprøve, men aboslutt mulig. OG det første naboen kan gjøre, er å begrense arealet hunden har på dagtid. F.eks. til ett rom. (som ikke er i nærheten av deg). Anonymous poster hash: c007a...21d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå