Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 Hei. Jeg fødte for tre måneder siden og alt gikk fint. Har gått bra etter fødsel bortsett fra at jeg har merket noe luft i skjeden og hyppig vannlating. I går kjente jeg noe utrolig ekkelt, noe kom ut av skjeden! Kunne også se en klump som stakk ut. Fant ut at dette må være framfall av fremre skjedevegg. Arg, så grusomt. Er det noen som har erfaring med dette? Hva skjedde? Ble du bra igjen? Har du fått behandling? Trenger å høre fra andre som har opplevd dette. Anonymous poster hash: 845b3...69c
Portishe Skrevet 8. februar 2016 #2 Skrevet 8. februar 2016 Det er ganske vanlig i begynnelsen etter fødsel. Man blir ganske slapp i muskelaturen. Husker at jeg kjente det ekstra godt når jeg gikk tur, som om noe skulle ramle ned! Viktig å knipe. Hvis det føltes veldig unormalt ut ville jeg tatt en gu.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #3 Skrevet 8. februar 2016 Takk for svar!! Vil gjerne høre flere erfaringer. Er det noen som har blitt helt bra? Hvor lang tid tok det? Anonymous poster hash: 845b3...69c
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #4 Skrevet 8. februar 2016 Jeg tror jeg hadde det i bakre skjedevegg. Jeg kjente at avføringen hopet seg opp i skjeden når jeg skulle på do. Jeg kunne presse og presse, men det gjorde det bare verre. Løsningen ble at jeg måtte holde tommelen inni skjeden for å få ut avføringen. Dette gjorde jeg i mange måneder. Samtidig tok jeg meg selv i nakken, og gjorde knipeøvelser til krampa tok meg. Nå, når babyen min er blitt 7 måneder, er det blitt mye bedre. Så mitt råd. Knip, knip, knip. Anonymous poster hash: 1e70b...d6b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #5 Skrevet 8. februar 2016 Samme her. Ble aldri bedre. Anonymous poster hash: ae5d0...b27
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #6 Skrevet 8. februar 2016 Uffda!! Hvor lang tid har det gått? Har du fått noe behandling? Anonymous poster hash: 845b3...69c
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #7 Skrevet 8. februar 2016 Uffda!! Hvor lang tid har det gått? Har du fått noe behandling?Anonymous poster hash: 845b3...69c Anonym nr 4 her. Nei, fikk aldri noen behandling. Finnes det noen forresten, annet enn kirurgi? Jeg sa heller aldri noe til legen. Jeg valgte heller å knipe, og nå er jeg mye bedre. Det er sjelden noe problem lenger. Anonymous poster hash: 1e70b...d6b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #8 Skrevet 8. februar 2016 Jeg opplevde det samme og var veldig bekymret. Dro til gynekolog som undersøkte meg og sa det var helt normalt og ville gå seg til. Det gjorde det også. Nå ett år etter fødsel er alt som før jeg ble gravid! Anonymous poster hash: 2c24c...588
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #9 Skrevet 8. februar 2016 jeg har 3 barn. med de to første var det veldig slapt de første mnd og var mye luft fra skjeden. retta seg igjen..men blir jo aldri helt som før. da 3 mann ble født ble hun dratt ut med vakuum og sugekopp. da fikk jeg det problemet i bakre skjedevegg..avf hopet seg opp og bulet inn i skjeden. Gyn på sykehuset sa til meg at jeg var 3 fingre bred i åpningen og dette var litt mye, pluss at jeg hadde probllemer med avf. jeg fikk oprasjon 1 år etter jeg fødte fordi ting ikke gikk tilbake eller ble bedre. den opr. unner jeg ingen å gjennomgå..var syyykt vondt etterpå.. og så ut som de hadde sydd igjen alt som var nedi der..men det var heldigvis bare når det var hovent. ser ikke utenpå at de har opr. men kjenner det med at jeg ikke har problemer med verken luft, sex eller avf lenger. nå et år etter opr. er jeg helt lik som før 3 fødsel. men fortsatt ikke trangere enn før i tiden. men anbefaler de som har problemer med dette om å få henvisning til gyn på sykehuset. min private lege så ikke problemet og mente at oprasjon ikke var nødvendig. Anonymous poster hash: 006df...26c
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #10 Skrevet 8. februar 2016 Jepp, livmorhalsen som lå rett nede i åpningen. Skikkelig ubehagelig, kjennes ut som en tampong som ligger feil. Legen henviste meg til gyn og jeg skal snart dit for å få en vurdering. 3mnd siden fødsel her også, ble plutselig verre etter 2mnd. Kniper nå og håper på det beste. Anonymous poster hash: 1880c...880
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #11 Skrevet 8. februar 2016 Underlivet var definitivt ikke slik det var etter fødsel. Hadde en følelse av at noe datt ned. Fikk det sjekket på 6 ukers kontroll. Legen sa alt så fint ut! Kjentes ikke slik. Har prøvd å Være flittig med knipeøvelser og det har hjulpet Anonymous poster hash: 2a990...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå