Gå til innhold

Fjerne amalgam, gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet en stor del av en amalgamfylling i en jeksel. Der må jeg vel fjerne den gamle fyllingen, og få lagt inn en ny hvit en?

Jekselen har begynt å gjøre såpass vondt at jeg må bruke Paracet for å døyve smerten.. Men kan jeg få fikset tanna når jeg er gravid? 25 uker på vei faktisk..

Ringer tannlegen i morgen, lurer bare på om noen her vet i mellomtiden.

Anonymous poster hash: e5aa7...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør i hvert fall sørge for å få den fjernet av en tannlege som er erfaren med amalgamsanering og derfor bruker gummiduk, beskyttelsesmaske til deg og ekstra avsug!

Du kan også ta kulltabletter rett før du går inn til tannlegen, det kan suge opp noe hvis du tross beskyttelsestiltakene får noe ned i magen.

Anonymous poster hash: a803b...24a
Skrevet

Det er ikke bra for babyen at du skal ta Paracet i mange mnd heller. Gå til tannlegen! Kanskje de kan ordne noe midlertidig så smerten gir seg og så heller ta tak i amalgamen senere.

Skrevet

Det skal ikke være noe problem å gå til tannlegen som gravid, de vet hva de driver med og kan hjelpe deg.

Du kan ihvertfall ikke gå som nå, bakteriene har jo rene festen nedi tanna nå som det er åpent etter fyllingen som har falt ut og du risikerer både rotfyllinger og det som verre er om du bare lar de grave hullet større og større. 

Anonymous poster hash: 491d5...9ba
Skrevet

Dra til tannlegen. Tannen blir renset, og du kan få en midlertidig fylling.

Anonymous poster hash: 0938d...c62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...