Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 Der hus er billigere, renere luft etc. Hva er det som holder dere igjen? Anonymous poster hash: 9685b...526
sug lut Skrevet 7. februar 2016 #2 Skrevet 7. februar 2016 (endret) Det er ikke interessant å bo utenfor, av ca fjortentusen grunner. Fordelen med billigere bolig spises kjapt opp av pendlerfrustrasjon, for eksempel, og det finnes ikke interessante jobber andre steder. Endret 7. februar 2016 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #3 Skrevet 7. februar 2016 -pendling -Ensartede miljøer med enspora aktiviteter -nabokjerringsyndromet -jeg vil at barna mine skal bli rause, orienterte, tolerante mennesker som har opplevd å vokse opp blant forskjellige typer mennesker, rike kuluropplevelser, ikke blant harrytamper på campingplass eller maniske fjellmennesker som aldri har vært i et rom med mer enn 20 mennesker i. -jobbmulighetene Anonymous poster hash: 8e0ce...94b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #4 Skrevet 7. februar 2016 Som tredje generasjon fra Oslo er det her hele familien min bor. Selv om vi bor i Oslo, bor vi ikke på Karl Johan. Østmarka er nærmest hagen vår. Vi har kort vei til det meste og bruker kort tid til og fra jobb. Anonymous poster hash: 232eb...638
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #5 Skrevet 7. februar 2016 Elsker: - den urbane atmosfæren (både jeg og mannen og barna) - mangfoldet av mennesker - at vi kan leve så fritt; vi har gangavstand til jobb/barnehage/skole/sentrum og i tillegg mange matbutikker, bakerier, kafeer med lange åpningstider i umiddelbar nærhet - samt museer, gallerier, kino, teater, shopping - at vi i tillegg til dette også har kort avstand (10 min med kollektiv transport) til skog, sjø og innsjø, skiløyper, slalombakker - at skole- og barnehagetilbudet er så bra, skolen er blant de beste i landet og det merker vi godt - at barna har utrolig gode fritidstilbud å velge mellom og at vi også har dèt i umiddelbar nærhet da nivået på det som er her er veldig høyt - at vi har konstant adgang til fantastiske kulturtilbud (som vi også benytter ganske hyppig) - at vi er omgitt av meget oppegående folk og at janteloven ikke eksisterer - at vi slipper å ha bil - at vi har umiddelbar nærhet til helsetjenester Det var det jeg spontant kom på.. Vi kunne fått en svær villa utenbys for det bostedet vårt midt i Oslo er verdt - men vi ville aldri ha gitt opp livet her. Her er vi lykkelige og har et harmonisk og spennende liv - rett og slett. Anonymous poster hash: 3ba27...7fa
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #6 Skrevet 7. februar 2016 Vi bor 15 minutter fra sentrum og har det beste fra begge deler. Vi har frisk luft, nærhet til sjø og mark. Vi har tilgang til alle jobbene både i sentrum og rundt byen. Pendlerproblemet ser jeg ikke, her går busser hvert 15 minutt på morgenen, med like lang reisetid som noen på Majorstua har til Skøyen. Nabokjerringer og jantefolk hadde vi i Oslo sentrum der vi bodde før, og ikke nå. Kulturtilbud i Oslo er nærme, men vi har også andre spennende tilbud der vi bor nå. Kunne aldri i verden tenke meg å flytte inn til sentrum, men digger å bo utenfor sentrum. Heldigvis er smaken som baken, men å la barna mine vokse opp i sentrum vil jeg aldri gjøre. Anonymous poster hash: be1dc...d79
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #7 Skrevet 7. februar 2016 Fordi vi elsker å bo i byen vel. Vi har stor leilighet, flere barn i sameiet og i de nærmeste gårdene, stor og luftig bakgård med lekestue, husker, sklie, grill osv. Kan tusle til Bygdøy og Frognerparken og er mye ute på tur. Har alt vi trenger akkurat her ink mange delikatessebutikker. Bruker kort vei til både skole og jobb, slipper pendling og kø og kan gi barna kortere skoledag da vi bruker minimalt med tid på reise. Gir meg der men kunne ha fortsatt lenge :-). Hva med dere på landet, hvorfor bor dere sånne kjedelige steder? Anonymous poster hash: a845a...d81
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #8 Skrevet 7. februar 2016 Kjenner jeg angrer på at vi flyttet ut av byen når jeg leser denne tråden. Men vi hadde ikke råd til å kjøpe i byen så hadde ikke noe valg. Men kommer sterkere tilbake om noen år 😊😊 Hilsen frustrert pendlerkjerring som bruker 1,5 time fra døren hjemme til jobben som ligger 1,2 mil unna (i oslo). Dvs 3 timer tilsagnet hver dag til og fra jobb Anonymous poster hash: 7aeb3...c85
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #9 Skrevet 7. februar 2016 Vi orker ikke pendle. Vi har råd til enebolig og bor nær marka. Hva mener du problemet med å bo her skulle være? Anonymous poster hash: e9101...a7c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #10 Skrevet 7. februar 2016 Fordi jeg får agorafobi så fort jeg kommer utenfor Oslo-grensen. Jeg kan ta t-banen (400 meter unna) til jobb på Jernbanetorget på 12 minutter, eller løpe i skogen og ned langs Alnaelven på 40 minutter (dusj på jobb) Skole/bhg/matbutikk 500 meter unna, mørkeste skogen 1000 meter unna, rett inn i Østmarka. Multikulturelt samfunn, her bor det folk fra hele verden. Barna mine vokser opp "fargeblinde" Jeg vet ikke hvem naboene er, og vil ikke vite det heller. Kan bare stikke ned til byen hvis vi kjeder oss, alltid en kino å se eller noe å finne på. Jeg er fra en av Oslos tilstøtende kommuner, og når jeg reiser "hjem", er det som å reise 5 år tilbake i tid. Jeg trivdes aldri der som barn/ungdom, og ville sikkert ikke passet inn nå heller. I Oslo sklir jeg rett inn, og har funnet mine beste venner og opptil flere bra mannfolk. Også er ungene mine ekte Osloborgere, født på Ullevål og oppvokst i Groruddalen. Anonymous poster hash: 27b77...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå