Gå til innhold

Er helt desperat etter en slankekur😞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å gå ned 35 kg så fort som mulig

Anonymous poster hash: 98417...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du må innse er at det er en livsstilsendring og kostholdsendring du trenger, ikke en slankekur. Legger du om kostholdet og livsstilen din så vil du gå ned.

Mange med så stor overvekt har nytte av et lavkarbokosthold, også selv om man ikke velger den mest ekstreme varianten.

Satser du på en kortvarig kur så er det små sjanser for at vekttapet ditt blir varig.

Anonymous poster hash: 7240a...743
Skrevet

Skaff deg en god PT som har lang erfaring og kunnskaper om vektnedgang. Du slipper å tenke, gjøre feil, kaste bort tid etc. 
Du lærer masse underveis, når målet ditt og får den hjelpen du trenger tilpasset akkurat deg. Absolutt verdt pengene, og en investering i helsen din! :)  

Anonymous poster hash: 12514...3dd
Skrevet

Når man skal ned så mye som 35 kg er det viktig for motivasjonen at man faktisk går ned, å såpass at man ser fremgang. Noen anbefaler en halv kilo i uka, men det blir nesten to år for en person med 35 kg overvekt. Jeg har selv brukt lavkarbo og gått ned 30 kg på et halvt år. Stå på, dette klarer du :)

Skrevet

35 kg er ikke noe man går ned så raskt som mulig. Det vil ta tid, og det vil kreve at du endrer ditt kosthold permanent. Men det er absolutt verdt det! Diett er ikke tingen, da. Du må endre livsstil.

Skrevet

Det første du må innse er at det er en livsstilsendring og kostholdsendring du trenger, ikke en slankekur. Legger du om kostholdet og livsstilen din så vil du gå ned.

Mange med så stor overvekt har nytte av et lavkarbokosthold, også selv om man ikke velger den mest ekstreme varianten.

Satser du på en kortvarig kur så er det små sjanser for at vekttapet ditt blir varig.

Anonymous poster hash: 7240a...743

👆🏻 det hun sier + at det også medfører at du har større sjans til å holde vekta i ettertid! Super raske slankekurer fører ofte til at man fort legger på seg igjen.

Anonymous poster hash: 80e70...009

Skrevet

Hei. Jeg gikk på easylife kurs for noen år tilbake, og klarte å ta av 35 kg på ca et halvt år. Der får du kostholdsveiledning og oppfølging i et år. Jeg har klart å holde vekta noenlunde i ettertid. Hendt seg det har sklidd ut og jeg har gått opp 5-10kg, men da har jeg tatt meg selv i nakken, skjerpet kostholdet og trent og gått ned igjen. Skal ikke bli så stor som jeg var igjen! Har fortsatt 10kg igjen til jeg er på ønskevekta, men de siste 10kg virker umulig å få bort. Hadde jeg hatt råd skulle jeg tatt en ny runde på easylife, da vet jeg at jeg kunne klart det :)

Anonymous poster hash: 47131...608

Skrevet

Åssen mat er det?

Skrevet

Når man skal ned så mye som 35 kg er det viktig for motivasjonen at man faktisk går ned, å såpass at man ser fremgang. Noen anbefaler en halv kilo i uka, men det blir nesten to år for en person med 35 kg overvekt. Jeg har selv brukt lavkarbo og gått ned 30 kg på et halvt år. Stå på, dette klarer du :)

Har du et lite eksempel på hva man spiser i løpet av en dag på lavkarbo?

Skrevet

Det viktigste på lavkarbo er å kutte ut raske karbohydrater som mel, sukker, brød, ris, pasta ol.

Spis rene produkter og lag maten fra bunnen.

Man kan spise seg mett og når du kommer over sukkersuget så har du ikke særlig lyst på søtt.

Skrevet

Hvordan gjorde du det? Hva var hemmeligheten? Jeg må ned 10 kg på 3-4 mnd..

Anonymous poster hash: 9a883...e82

Skrevet

Har du et lite eksempel på hva man spiser i løpet av en dag på lavkarbo?

Du kan spise egg. Og det trenger ikke være egg og bacon. Det kan være kokt egg, stekt egg, omelett, eggerøre.

All sjømat, alt rent kjøtt, fete meieriprodukter som oster, smør, rømme, fløte.

Grønnsaker (ikke alle dersom du lever strengt). Noen typer knekkebrød, det er også lett å lage selv.

Bær, litt nøtter.

Google lavkarbo så finner du masse hjelp! Det er både facebookgrupper og forum man kan melde seg inn i 😊

Skrevet

Tror et av de beste tipsene er å tenke som en slank person.

Hva tror du en slank person spiser i løpet av en dag, og hvordan kunne du tenke deg å spise som slank. Så legger du om til det kostholdet og vips går vekten nedover.

Som du spiser i dag kan du aldri spise igjen, du skal ikke gå på slankekur en gitt tid også gå tilbake til sånn du spiser i dag, da kommer vekten tilbake. Derfor må du programmere om hjernen og begynne leve som en slank person og være innstilt på å leve slik resten av livet.

Lavkarbo er bra for noen, men det er også et valg av livsstil. De som går ned på lavkarbo går opp igjen om de begynner spise høykarbo igjen, så om du ikke ønsker å leve lavkarbo resten av livet må du velge deg en annen diett som du kan se for deg å fortsette med.

Anonymous poster hash: 22c73...5a1
Skrevet

Hva tror du en slank person spiser i løpet av en dag, og hvordan kunne du tenke deg å spise som slank. Så legger du om til det kostholdet og vips går vekten nedover.

Som du spiser i dag kan du aldri spise igjen, du skal ikke gå på slankekur en gitt tid også gå tilbake til sånn du spiser i dag, da kommer vekten tilbake. Derfor må du programmere om hjernen og begynne leve som en slank person og være innstilt på å leve slik resten av livet.

Lavkarbo er bra for noen, men det er også et valg av livsstil. De som går ned på lavkarbo går opp igjen om de begynner spise høykarbo igjen, så om du ikke ønsker å leve lavkarbo resten av livet må du velge deg en annen diett som du kan se for deg å fortsette med.

Dette er et særdeles dårlig råd!! Jeg er slank, å eter som en hest, godter, kaker osv osv - hverdag!! Høy forbrenning, for jeg trener ikke og er ikke veldig aktiv i hverdagen heller. Så det er ikke alltid sånn at vi slanke spiser lite og sunt....

Anonymous poster hash: 97dad...f7a

Skrevet

Før jeg fikk barn gikk jeg ned 30 kg på 4 mnd. Ikke noen sultekur, bare masse sunn mat og passe kcal inntaket.

Jeg lå på mellom 1300-1500 kcal om dagen. Og gikk en times tur hver dag (5-6 km/t)

Kiloene raste av.

Nå etter 3 tette svangerskap har jeg ca 20 kg å ta av før jeg er tilbake der jeg var. Akkurat sluttet å amme siste og begynte på mandag.

-5 kg denne uken, men det er nok mesteparten vann, mage/tarm innhold og glykogenlageret som tømmes.

Jeg klarer ikke å gå på typisk kur sånn at jeg ikke kan spise karbohydrater, suppekurer og shaker osv.

Spiser rett og slett bare sunt.

En dag på min måte ser sånn ca sånn her ut:

Frokost:

Havregrøt lagd av vann med sukrin, kanel og en t - skje smør. (35g lettkokte havregryn)

Mellommåltid: en gulrot eller en frukt.

Lunsj: 2 rug knekkebrød med avokado og dulcita tomater, litt salt og pepper (1/2 stor avokado)

Mellommåltid: banan

Middag: masse salat med agurk, vårløk, sukkererter, mais, tomater, og tunfisk evt krabbe. (Ca 100-120g tunfisk eller krabbe)

Kveldsmat: en yoplait 0% gresk type.

Ikke vært så flink med maten eller aktivitetsnivået under graviditetene og har da gått opp en del, men går raskt ned ved å spise sunt og gå en time om dagen.

Anonymous poster hash: 63bcc...ee6

Skrevet

Haha, så lettvint. Jeg som jobber med å begrense kaloriinntak og tenker gjennom alt som jeg dpiser for å gå ned i vekt. Men har jo tydeligvis misforstått, kan jo bare leve som min tynne samboer, spise hva jeg vil når jeg vil!

Anonymous poster hash: 7cca0...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...