Gå til innhold

Matbudsjett, familie på 5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et bleiebarn og to skolebarn. 

Vårt forbruk er over stokk og stein og jeg MÅ ta grep. 

Kan noen gi meg noen gode råd? Og hvor mye er realistisk å bruke om vil unne seg litt godt, brus og god mat i helgene? Må legge til at mannen min og den ene gutten min spiser veldig mye og vi kjøper typiske babyting som grøt, bleier, nan, ect. Det går også nesten 2 brød per dag her i hus.

Jeg trenger ikke spare så veldig, og vi lager dessverre ikke mye mat fra bunnen, da 3 av 5 er veldig kresne til min store fortvilelse.

Jeg er også dårlig på å planlegge, er det håp?

Anonymous poster hash: ff64a...771
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi handler en gang i uken, hver mandag, for ca 1500,- Da må vi kanskje innom butikken en gang for å handle et ekstra brød eller en melkeallergi om det dukker opp noe spesielt som barna trenger på tur eller de skal ha besøk og lage noe spesielt. Stort sett handler vi alt vi trenger for den uken. Er det tomt for ost, er det tomt for ost. Da blir det ny ost neste mandag.

Anonymous poster hash: 1c023...8ec

Skrevet

Vi er 6 stykker, to voksne, en på ungdomsskolen og tre på barneskolen. Vi har et budsjett på 12.000 i måneden.

Anonymous poster hash: f89c1...75b
Skrevet

Vi har nok et matbudsjett på mellom 1500-2000 per uke.

Jeg planlegger ukens middager lørdag og storhandler. Jeg sjekker alltid tilbud (har app'en mattilbud) og handler bl.a alt av rengjøringsartikler til redusert pris. Jeg planlegger bursdager i god tid og går som regel brus, godter, mat osv til gunstige priser.

Vi må fylle på med brød og melk ila uken.

Vi spiser sunt og kjøper akkurat de produktene vi ønsker, men jeg er meget prisbevisst.

Tror planlegging er nøkkelordet.

Anonymous poster hash: df9c7...2d3

Skrevet

Siden dere spiser så mye brød, så burde du bake de selv. Med mindre du kjøper de billigste brødene da.

Bare brød for dere må jo være flere hundre kroner i uka

Anonymous poster hash: eae6a...47b
Skrevet

Vi er 5, samme som dere. Matbudsjett ca. 1500 i uka. Mitt beste grep var å kutte ned på kjøttforbruket. Vi har to kjøtt/fiskefrie middager i uken og det gjør menyen både sunnere og billigere. Bruker MYE grønnsaker og bønner og spiser sesongbasert, dvs kjøper det som er i sesong til enhver tid og det er ofte billigst.

Kresne barn er kresne fordi vi lar de være det. Mine barn er også kresne i utgangspunktet, men de vet at de må spise middagen vi har ellers blir de sultne. Noen dager sitter de og plukker bort ting, men med en rå gulrot i handa og tran er jeg ikke redd for mangelsykdommer.

Vi spiser meget lite snop og ikke brus. Det hjelper veldig på budsjettet.

Anonymous poster hash: 90671...1ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...