Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 Hun er gammel og ser nå svært dårlig (grå stær), og i takt med redusert syn blir hun bare mer og mer klengete. Bortsett fra synet er hun ikke syk, men jeg er usikker på om hun også begynner å bli dement (står ofte bare og stirrer og virker noe forvirret). Problemet mitt er at hun er etter meg hele tiden. Går i beina mine og vil hele tiden opp på fanget mitt. Hun har alltid vært kjælen, men dette er noe annet. Jeg får ikke gjort noen ting, og ber jeg henne gå på plassen sin varer det i 30 sek, før hun kommer tilbake igjen. Hunden var åtte år da vi fikk den (ufrivillig), men ungene ble veldig fort knyttet til den, og vi valgte derfor å beholde den. Jeg har alltid hatt hunder, men har aldri klart å få et ordentlig bånd til denne hunden. Derfor er det mer frustrerende at jeg er den hun søker hele tiden. Jeg blir gal av maset og klengingen, og vurderer dessverre seriøst å avlive den. På grunn av synet går hun på vegger, bord, stoler hele tiden, og jeg merker at hun er mer skeptisk mot barn hun ikke kjenner (hun har aldri knurret/glefset, men er unnvikende og var). Hun er 12 år, og jeg synes ikke hun skal få enda ett nytt hjem. Er det noen som ville vurdert avliving, eller er det helt hjerterått? Siden jeg skriver her, skjønner dere sikkert at jeg sliter med samvittigheten, men jeg begynner å mistrives hjemme på grunn av det konstante maset. Anonymous poster hash: 315e6...ed3
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #2 Skrevet 7. februar 2016 Ta en prat med veterinær. Føler med deg/dere, og hunden 😰 Anonymous poster hash: 4d8a5...08d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #3 Skrevet 7. februar 2016 Det er virkelig ikke rart hunden er klengete når den ser så dårlig. Du er jo trolig det eneste sikre punktet i livet hennes, hun stoler på deg, at du passer på henne. Hun føler seg trygg hos deg. At hun stopper helt opp av og til er kanskje fordi hun ikke ser hvor hun er og er? Trenger ikke være dement av den grunn. Jeg tror det beste du gjør er å snakke med en veterinær om dette. Om du skal avlive henne så ville jeg ha sørget for at hun fikk masse oppmerksomhet og masse nærhet og kjærlighet en stund først, slik at hun får slippe når hun har det godt, ikke når hun er redd og usikker og hele tiden blir satt på plass. Anonymous poster hash: 7af46...015
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #4 Skrevet 7. februar 2016 Stakkars hund.. men jeg kan forstå frustrasjonen din og. Jeg har en hann hund på 8 år og da jeg gikk gravid nå sist så var han på meg hele tiden. Uansett hvor jeg var i huset så var han hakk i hel. Lå klint inntil meg i sofaen osv. Følte meg helt kvelt til tider. Men han ville vel bare passe på meg antar jeg. Snart 5 mnd siden fødsel og det gikk over med en gang. Hunden din er avhengig av deg og søker til deg. Ta vare på henne den tiden hun har igjen. Hvis hun er i fin form uten om synet så syns jeg ikke du skal avlive henne. Gi henne den oppmerksomheten hun fortjener. Kanskje hun føler at du egentlig ikke bryr deg så mye om henne og prøver å få deg til å se henne mer. Ikke vet jeg, men hvor lenge har hun vært sånn? Anonymous poster hash: e2b6d...6b2
klg,2 boys now:) Skrevet 7. februar 2016 #5 Skrevet 7. februar 2016 Hvis hun begynner og bli dement og ser så dårlig at hun går i vegger,er det ikke mye verdig liv spør du meg... Enig med en over kos masse med hun og la hun få slippe...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #6 Skrevet 7. februar 2016 Du virker jo å være en sympatisk person. Wow. Er det vanskelig å skjønne at hundenforsøker å søke støtte hos deg for å takle det at hun er i ferd med å miste synet? Lite empati å spore hos deg, og det er kanskje bedre å avlive henne enn at ungene ser at du irriterer deg så grenseløst over et forsvarsløst dyr som søker støtte og trøst i en vanskelig situasjon?? Anonymous poster hash: afc63...15d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #7 Skrevet 7. februar 2016 Kanskje hun kan få en førerhund? Haha, nei beklager, den måtte bare ut. Snakk med en veterinær du. Anonymous poster hash: 9ced8...e9b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #8 Skrevet 8. februar 2016 Å nei, nå ble jeg helt på gråten, her! Stakkars lille gamle hund! Ønsker nærhet, kos og trøst, og så vil den hun tror er hennes nærmeste bare drepe henne! Anonymous poster hash: d3949...7b4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #9 Skrevet 8. februar 2016 Stakkar lille. Ta deg sammen den siste tiden hun har igjen. Makan. Får vondt langt inni hjerterota av å lese sånt. Tenker på min egen, kunne aldri falt meg inn engang. Hun kommer jo til deg for nærhet og trygghet! Anonymous poster hash: a619d...1c0
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #10 Skrevet 8. februar 2016 Dette var virkelig trist å lese. Stakkars hund😢 Helt ærlig så er det bedre at hun blir avlivet, enn å gå resten av dette lille(?) livet hun har igjen og føle seg avvist. Hun har det nok ikke bra på noen måter i denne situasjonen. Anonymous poster hash: 9affe...88a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #11 Skrevet 8. februar 2016 Må innrømme at jeg nesten gråt for hunden her. Vær snill med hunden, 12 år er gammelt og hun er sikkert redd og fortvilt over situasjonen hun er i og du hjelper ikke med tryggheten hennes med væremåten din. Det er som en eldre mister synet sitt og får kjeft fordi personen ikke klarer ting like bra lenger og får kjeft for den søker trygghet og samhold med familien sin og blir avvist. Du og familien din er hundens familie uansett når hunden kom inn i "flokken". Anonymous poster hash: e4096...511
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #12 Skrevet 8. februar 2016 Synd på hunden, men skjønner også hi. Det er bare en hund! Avliving høres humant ut Anonymous poster hash: 9fc1a...d87
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #13 Skrevet 8. februar 2016 Hunden er 12 år, blind og dement. Ikke så mye å tenke på, spør du meg.. Vær ditt ansvar som hundeeier bevisst og la den stakkars hunden få slippe! Anonymous poster hash: c1369...6d0
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #14 Skrevet 8. februar 2016 Hunden er 12 år, blind og dement. Ikke så mye å tenke på, spør du meg.. Vær ditt ansvar som hundeeier bevisst og la den stakkars hunden få slippe! Anonymous poster hash: c1369...6d0 Det står ikke at hunden er dement. Det står at hi tror det. Den er nok usikker og forvirret siden den mister synet. Men som hundeeier så burde hun bry seg om hunden og ikke avvise den når den søker trygghet hos henne. Stakkars hund, den vant ikke eierlotteriet i hvert fall Anonymous poster hash: 715d8...b08
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #15 Skrevet 8. februar 2016 Du virker jo å være en sympatisk person. Wow. Er det vanskelig å skjønne at hundenforsøker å søke støtte hos deg for å takle det at hun er i ferd med å miste synet? Lite empati å spore hos deg, og det er kanskje bedre å avlive henne enn at ungene ser at du irriterer deg så grenseløst over et forsvarsløst dyr som søker støtte og trøst i en vanskelig situasjon?? Anonymous poster hash: afc63...15d Joa, takk. Som jeg har forklart har jeg kommet noe ufrivillig i denne situasjonen som hundeeier. Hun hadde blitt avlivet for fire år siden om ikke vi hadde tatt henne Jeg prøvde å forklare omstendighetene rundt hunden, og at jeg føler meg frustrert overfor klengingen er ikke det samme som at hun blir behandlet dårlig. Å få beskjed om å legge seg på plassen sin er da vel ikke en stygg beskjed å få for en hund? Jeg mangler ikke empati for hunden, men jeg mangler en spesiell tilknytning til henne, det er riktig. Jeg er syke selv, og masingen er utrolig slitsom. Jeg har ikke problem med å forstå at hun ønsker kontakt, men det betyr ikke at det ikke føles voldsomt også for meg. Hun får oppmerksomhet, turer og kos av 4 andre personer i løpet av dagen, så jeg tror ikke at hun lider noen nød. Anonymous poster hash: 315e6...ed3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #16 Skrevet 8. februar 2016 Å nei, nå ble jeg helt på gråten, her! Stakkars lille gamle hund! Ønsker nærhet, kos og trøst, og så vil den hun tror er hennes nærmeste bare drepe henne! Anonymous poster hash: d3949...7b4 Du vet det er en hund? Jeg går ikke og fantaserer om å drepe henne, men vurderer avliving, da situasjonen er nok så stressende for både henne og meg. Jeg har egen sykdom, 3 barn og hus i tillegg til hunden, så jeg klarer, orker og ønsker faktisk ikke å gi henne oppmerksomhet 24 timer i døgnet. Anonymous poster hash: 315e6...ed3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #17 Skrevet 8. februar 2016 Stakkar lille. Ta deg sammen den siste tiden hun har igjen. Makan. Får vondt langt inni hjerterota av å lese sånt. Tenker på min egen, kunne aldri falt meg inn engang. Hun kommer jo til deg for nærhet og trygghet! Anonymous poster hash: a619d...1c0 Og jeg sier ikke at hun blir avvist hele tiden. Hun får det i bøtter og spann, men det kan bli for mye av det gode. Det er faktisk flere å ta hensyn til i husholdningen enn hunden. Anonymous poster hash: 315e6...ed3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #18 Skrevet 8. februar 2016 Dette var virkelig trist å lese. Stakkars hund Helt ærlig så er det bedre at hun blir avlivet, enn å gå resten av dette lille(?) livet hun har igjen og føle seg avvist. Hun har det nok ikke bra på noen måter i denne situasjonen. Anonymous poster hash: 9affe...88a Jeg vurderer avliving, men ikke fordi hun lider av manglende omsorg og oppmerksomhet, for det gjør hun ikke. Det må kunne gå an å be henne gå på plassen sin noen ganger i døgnet, uten at det er hjerterå avvising, Anonymous poster hash: 315e6...ed3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #19 Skrevet 8. februar 2016 Må innrømme at jeg nesten gråt for hunden her. Vær snill med hunden, 12 år er gammelt og hun er sikkert redd og fortvilt over situasjonen hun er i og du hjelper ikke med tryggheten hennes med væremåten din. Det er som en eldre mister synet sitt og får kjeft fordi personen ikke klarer ting like bra lenger og får kjeft for den søker trygghet og samhold med familien sin og blir avvist. Du og familien din er hundens familie uansett når hunden kom inn i "flokken". Anonymous poster hash: e4096...511 Hvor står det at jeg kjefter. Jeg er veldig frustrert, men det er ikke det samme som at jeg kjefter og smeller på hunden. Jeg vet at vi er flokken til hunden, men vi kan ikke tilrettelegge alt slik at det går på bekostning av både hunden og familien for øvrig. Anonymous poster hash: 315e6...ed3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2016 #20 Skrevet 8. februar 2016 Hunden er 12 år, blind og dement. Ikke så mye å tenke på, spør du meg.. Vær ditt ansvar som hundeeier bevisst og la den stakkars hunden få slippe! Anonymous poster hash: c1369...6d0 Det står ikke at hunden er dement. Det står at hi tror det. Den er nok usikker og forvirret siden den mister synet. Men som hundeeier så burde hun bry seg om hunden og ikke avvise den når den søker trygghet hos henne. Stakkars hund, den vant ikke eierlotteriet i hvert fall Anonymous poster hash: 715d8...b08 Slapp av. Hun har 5 personer som gir henne mye oppmerksomhet i løpet av dagen. At hun må være på plassen sin i perioder i løpet av dagen er ikke slemt. Er sikker på at det er mange her inne som eier hunder som ikke får være i sofaen, som må ligge på plassen sin og som ikke blir klappet 24/7 - uten at de lider. Plassen hennes er forøvrig rett ved siden av sofaen, ikke i et annet rom. Anonymous poster hash: 315e6...ed3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå