Gå til innhold

Tilrettelegging og 3-års mammapermisjon


Begemotik

Anbefalte innlegg

Hei, damer! Jeg har en datter på 1 år og 3 mnd, hun skal ikke i barnehage før i august men jeg starter på jobb den 11. Februar. Dvs at jeg har krav på tilrettelegging på jobb før barnet fyller 2 år. Det ble tilrettelagt for meg slik at jeg skal jobbe kun kveldsvakter og mannen min jobber på dagtid slik at vi skal overlappe hverandre. Med tilretteleggingen er det umulig å dekke hele stillingsprosenten min og det er helt greit for meg. Det var avtalt at jeg kan ta ekstra vakter hvis det dukker opp og om jeg vil. Så mine spørsmål er:

 

- Kan jeg ta flere faste dager fri som tilrettelegging nå, f.eks hver mandag i tillegg?

 

- Kan jeg bruke tilrettelegging for å ta noen dagen fri av og til, f.eks 4-5 dager i mars, 2 i april osv. Dvs ikke faste dager?

 

- Hva går retten på mammapermisjon opp til 3 år ut på? Kan jeg bruke denne retten til det jeg nevnte over?

 

Jeg er klar over at selv om jeg har krav på dette blir disse dagene ulønnet. Det er greit nok for meg. Jeg lurer mest på om jeg kan ta noen dager ekstra uten å bruke feriedager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...