Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 Har hatt mye vondt i magen og mye oppblåst de siste par årene. Samt gått en del opp i vekt etter to fødsler. Fikk anbefalt lavkarbo. Etter jeg startet på lavkarbo for noen uker siden har jeg ikke hatt noe krøll med magen, og føler meg ellers i veldig fin form! Gått ned noen kg har jeg også gjort. Selv om ikke det var hovedmålet for at jeg startet med dette nye kostholdet. Men ser jo at det er mange forskjellige meninger om et slikt kosthold. Men til nå er jeg veldig positivt overrasket! Men, har enda ikke kåmmet i en bursdagssituasjon, eller ut på cafe sistuasjon. Blir det for vanskelig å spise et annet kosthold enn alle andre? Å hva har det å si hvis man feks. Spiser mye karbo en dag? Anonymous poster hash: 89ffc...8ba
Gjest Skrevet 7. februar 2016 #2 Skrevet 7. februar 2016 Det er jo slettes ikke vanskelig i det heletatt. De fleste cafeer og restauranter serverer mat som er lavkarbo eller du kan bestille de kutte ut de verste karbohydratene i maten. Samme gjelder i bursdag. Ikke lag noe stort nummer ut av det, med mindre du elsker oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #3 Skrevet 7. februar 2016 Har du fått sjekket om du ikke tåler gluten eller hvete eller om du har en tarmsykdom siden du har hatt vondt i flere år? Vil tro du har kuttet ut det meste av korn nå, kan være det som er årsaken til at magen din nå fungerer bra. Jeg har levd på lavkarbo i mange år, pga. helsen min, ikke overvekt. Når jeg vet jeg skal i selskap så tilpasser jeg dagens måltider deretter. Unngår alt av korn, potet, ris, frukt (sukker) og spiser kun grønnsaker, fett og proteiner. Da merker jeg mindre av en ev. utskeielse. Om jeg vet at det f.eks. vil være alkohol og dessert dit jeg skal, så tilpasser jeg kosten dagen før og etter også. Skal jeg bort en helg tar jeg med meg riktig brød for meg, tar med nøtter og mørk sjokolade osv. som jeg kan ha som mellommåltid slik at jeg ikke blir så sulten til måltider og spiser stort sett det samme som andre, men mindre av ris, pasta, potet osv. På kafe bestiller jeg sjeldent noe søtt, velger heller en salat enn en sandwich osv. Anonymous poster hash: 11d51...32e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #4 Skrevet 7. februar 2016 Takk for svar:) Ja, er nok litt sensitiv og tåler verken korn eller fruktose særlig godt! Så godt å høre at det går lett for dere, da er det håp for meg også!👍🏻 Anonymous poster hash: 89ffc...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå