Gå til innhold

Hva gjør man med en slik situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

10-åringen har en gutt i klassen som har asberger, i stor grad. Denne gutten spør ofte om å få besøk av min sønn, og min sønn vil gjerne.

Problemet er at gutten er veldig umoden, er til tider utagerende, er kun interessert i sine ting og har en oppførsel som er veldig utfordrende med mye tull og stygt språk.

Problemet er sa at min sønn blir så påvirket av denne dårlige oppførselen og språket. Han blir i tillegg med på alt tullet gutten driver med.

Vi har sagt at vi må begrense samværet med denne gutten fordi han blir så tydelig påvirket. Dette liker ikke vår sønn, selv om han sier han blir sliten av å være sammen med han. Han klarer ikke å sette grenser for seg selv.

Men, er vi så slemme som setter grenser for hvor mye de får være sammen? Vi ser jo at de ikke har godt av å være så mye sammen.

Gutten har flere venner enn min sønn om noen lurer.

Anonymous poster hash: b50ff...e82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10-åringen har en gutt i klassen som har asberger, i stor grad. Denne gutten spør ofte om å få besøk av min sønn, og min sønn vil gjerne.

Problemet er at gutten er veldig umoden, er til tider utagerende, er kun interessert i sine ting og har en oppførsel som er veldig utfordrende med mye tull og stygt språk.

Problemet er sa at min sønn blir så påvirket av denne dårlige oppførselen og språket. Han blir i tillegg med på alt tullet gutten driver med.

Vi har sagt at vi må begrense samværet med denne gutten fordi han blir så tydelig påvirket. Dette liker ikke vår sønn, selv om han sier han blir sliten av å være sammen med han. Han klarer ikke å sette grenser for seg selv.

Men, er vi så slemme som setter grenser for hvor mye de får være sammen? Vi ser jo at de ikke har godt av å være så mye sammen.

Gutten har flere venner enn min sønn om noen lurer.

Syns det er helt greit å begrense, uavhengig av hvor mange andre venner den gutter har.

Anonymous poster hash: 0b343...c78

Skrevet

Hva er egentlig problemet med at guttene er sammen? gjør det at gutten din banner mer? Driver de med butikktyveri, herverk, mobbing eller andre ting som ikke er ok eller leker de bare på en måte du synes er barnslig?

Anonymous poster hash: d223a...d0e

Skrevet

Hva er egentlig problemet med at guttene er sammen? gjør det at gutten din banner mer? Driver de med butikktyveri, herverk, mobbing eller andre ting som ikke er ok eller leker de bare på en måte du synes er barnslig?

Min gutt blir veldig frekk mot oss voksne, denne gutten legger for eks. ut stygge ting på Instagram hvor han tagger min sønn/legger ut bilder ham er med på, om min sønn har med tlf, tar han tlf hans og legger ut ting som ikke er greit, ringer folk osv. I tillegg slår han helt uprovosert i forskjellige situasjoner. Det må skje noe hele tiden for at han ikke skal kjede seg og så utagere. Dette er noe min sønn forteller.

Hi

Skrevet

Hva er egentlig problemet med at guttene er sammen? gjør det at gutten din banner mer? Driver de med butikktyveri, herverk, mobbing eller andre ting som ikke er ok eller leker de bare på en måte du synes er barnslig?Anonymous poster hash: d223a...d0e

Min gutt blir veldig frekk mot oss voksne, denne gutten legger for eks. ut stygge ting på Instagram hvor han tagger min sønn/legger ut bilder ham er med på, om min sønn har med tlf, tar han tlf hans og legger ut ting som ikke er greit, ringer folk osv. I tillegg slår han helt uprovosert i forskjellige situasjoner. Det må skje noe hele tiden for at han ikke skal kjede seg og så utagere. Dette er noe min sønn forteller.

HiAnonymous poster hash: b50ff...e82

Jeg ville vært streng på at oppførselen ikke var akseptabel. Om han er frekk mot de voksne og ekkel med andre bør det få konsekvenser uansett om han skylder på kameraten, men hvis guttene drar hverandre opp ville nok jeg også valgt å forsøke å begrense tiden de er sammen. Jeg ville imidlertid ikke tatt det for god fisk at alt er kameraten sin skyld.

Skrevet

Hva er egentlig problemet med at guttene er sammen? gjør det at gutten din banner mer? Driver de med butikktyveri, herverk, mobbing eller andre ting som ikke er ok eller leker de bare på en måte du synes er barnslig?Anonymous poster hash: d223a...d0e

HiAnonymous poster hash: b50ff...e82

Jeg ville vært streng på at oppførselen ikke var akseptabel. Om han er frekk mot de voksne og ekkel med andre bør det få konsekvenser uansett om han skylder på kameraten, men hvis guttene drar hverandre opp ville nok jeg også valgt å forsøke å begrense tiden de er sammen. Jeg ville imidlertid ikke tatt det for god fisk at alt er kameraten sin skyld.Anonymous poster hash: d223a...d0e
Misbruk av telefonen ville uansett medført inndragelse for en stund. Han har vel lås på den slik at andre ikke kan legge ut ting i hans navn?

Gjest Antarctica
Skrevet

Hi

Dette hadde jeg tatt opp med foreldrene.

Tiåringer har ikke noe på sosiale medier å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...