Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 mangler jern og D-vitamin. Noen som kan anbefale produkter? Anonymous poster hash: 44217...d45
MarianeA Skrevet 7. februar 2016 #3 Skrevet 7. februar 2016 Spør på apoteket. De har gode kunnskaper om slikt. Jern bør ikke brukes uten påvist mangel.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #4 Skrevet 7. februar 2016 Jern finnes I alt fra 9mg til 100mg, så greit å vite hva styrke du treng, alt etter mangel. Skal ikke bare ta jern for sikkerhets skyld, da det ikke skilles ut av kroppen selv. Av d vitamin er det 10mcg-20mcg, vanlig å ta 20 når en har snakka med lege. Anonymous poster hash: 22c1e...6de
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #5 Skrevet 7. februar 2016 Jeg vet ikke hvor alvorlig mangelen er. Fikk sms av legen om påvist mangel på jern og vitamin D. Har hatt mangel på begge tidligere. Jeg får ringe på mandag å spørre hva han anbefaler. Anonymous poster hash: 44217...d45
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #6 Skrevet 7. februar 2016 Jeg vet ikke hvor alvorlig mangelen er. Fikk sms av legen om påvist mangel på jern og vitamin D. Har hatt mangel på begge tidligere. Jeg får ringe på mandag å spørre hva han anbefaler. Anonymous poster hash: 44217...d45 Det bør du gjøre ja. Anonymous poster hash: 3870d...18a
Elina Skrevet 7. februar 2016 #7 Skrevet 7. februar 2016 mangler jern og D-vitamin. Noen som kan anbefale produkter? Anonymous poster hash: 44217...d45 Floradix formula er god på smak og fungerer fort, er ikke hard på magen. Det beste jeg har prøvd er: http://no.iherb.com/Garden-of-Life-Vitamin-Code-RAW-Iron-30-UltraZorbe-Vegan-Caps/15855 Har til nå ikke funnet et bedre. Bruker D-vitamin i samme merke men må kjøpes på ebay grunnet Norsk lov mot å kjøpe d-vitamin med større dosering. Garden of life er et utrolig godt merke.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #8 Skrevet 7. februar 2016 mangler jern og D-vitamin. Noen som kan anbefale produkter? Anonymous poster hash: 44217...d45 Floradix formula er god på smak og fungerer fort, er ikke hard på magen. Det beste jeg har prøvd er: http://no.iherb.com/Garden-of-Life-Vitamin-Code-RAW-Iron-30-UltraZorbe-Vegan-Caps/15855 Har til nå ikke funnet et bedre. Bruker D-vitamin i samme merke men må kjøpes på ebay grunnet Norsk lov mot å kjøpe d-vitamin med større dosering. Garden of life er et utrolig godt merke. Det er vel fortsatt forbudt å importere vitaminer selv? Jeg fikk anbefalt Niferex jerntabletter. De skulle være god mot magen. Har tidligere brukt Floradix, men det smaker jo blod. Anonymous poster hash: edc0b...528
HvittHus Skrevet 7. februar 2016 #9 Skrevet 7. februar 2016 mangler jern og D-vitamin. Noen som kan anbefale produkter? Anonymous poster hash: 44217...d45 Floradix formula er god på smak og fungerer fort, er ikke hard på magen. Det beste jeg har prøvd er: http://no.iherb.com/Garden-of-Life-Vitamin-Code-RAW-Iron-30-UltraZorbe-Vegan-Caps/15855 Har til nå ikke funnet et bedre. Bruker D-vitamin i samme merke men må kjøpes på ebay grunnet Norsk lov mot å kjøpe d-vitamin med større dosering. Garden of life er et utrolig godt merke. Det er vel fortsatt forbudt å importere vitaminer selv? Jeg fikk anbefalt Niferex jerntabletter. De skulle være god mot magen. Har tidligere brukt Floradix, men det smaker jo blod. Anonymous poster hash: edc0b...528 Det er åpnet for vitaminer igjen, så det er bare å bestille. :-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #10 Skrevet 7. februar 2016 mangler jern og D-vitamin. Noen som kan anbefale produkter? Anonymous poster hash: 44217...d45 Bruker D-pearls fra helsekost. Anonymous poster hash: 4bf3a...8c7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #11 Skrevet 7. februar 2016 Om du har mangel kan du godt kjøre på med 40 mcg D-vitamin om dagen. Altså to piller av de med 20 på apoteket. du kan faktisk ta 200mcg daglig uten at det utgjør noen helserisiko Anonymous poster hash: aaaa9...8f9
Elina Skrevet 7. februar 2016 #12 Skrevet 7. februar 2016 mangler jern og D-vitamin. Noen som kan anbefale produkter? Anonymous poster hash: 44217...d45 Floradix formula er god på smak og fungerer fort, er ikke hard på magen. Det beste jeg har prøvd er: http://no.iherb.com/Garden-of-Life-Vitamin-Code-RAW-Iron-30-UltraZorbe-Vegan-Caps/15855 Har til nå ikke funnet et bedre. Bruker D-vitamin i samme merke men må kjøpes på ebay grunnet Norsk lov mot å kjøpe d-vitamin med større dosering. Garden of life er et utrolig godt merke. Det er vel fortsatt forbudt å importere vitaminer selv? Jeg fikk anbefalt Niferex jerntabletter. De skulle være god mot magen. Har tidligere brukt Floradix, men det smaker jo blod. Anonymous poster hash: edc0b...528 Det er åpnet for vitaminer igjen, så det er bare å bestille. :-) Hadde problemer med å bestille vitamin D lenge før forbudet (i flere år før) så derfor trodde jeg det fortsatt var sånn nå. Men nå ser jeg ut til å kunne kjøpe fra dem igjenn, så takk for tips
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #13 Skrevet 7. februar 2016 Du kan faktisk få for mye d vitamin også, vær klar over det!! Når leger ikke anbefaler I slike høye dose som noen her ANBEFALER, bør du heller ikke Gjør det uten I samråd med lege. En skal ikke ta for mye av noe viss en har verdier innfor normalen. Anonymous poster hash: 22c1e...6de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå