Gå til innhold

Hvor finner jeg mennesker som bryr seg?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit nok at jeg er litt ung, bor i verdens navle og kanskje ikke har de beste sosiale antennene på jordkloden, men det skulle da være mulig å finne noen som har ihvertfall et hint til samme interesser som meg, eller er det for mye å be om?

Elsker kultur, mennesker, å snakke om saker som betyr noe, hjerneføde... Noen å prate med som får meg interessert, som synes mitt snakk er interessant.

Jeg kan bry meg om masse! Er som en potet, svært omgjengelig. Er engasjert. Vil bli kjent med andre som meg.

Hittil har jeg møtt et stort flertall av mennesker som er svært engasjert i det andre mener om dem og alkohol. Uteliv. Antrekk. Som kan prate i timesvis om hva som skjedde forrige helg, men ikke orker å snakke om ting som faktisk betyr noe. Barneoppdragelse. Fortid. Historie.

Dette gjelder menn i større grad en kvinner, men har problemer med begge kjønn. Har ved flere anledninger fått noen av nåværende venner til å bli med på ulike kulturarrangement, konserter, teater, marknader. Null interesse. Enkelte har faktisk mast seg til å dra like etter at konserten har startet, og jeg ender med å bli igjen alene.

Jeg har så lik som null interesse for uteliv, men blir med av og til for å gjengjelde vennskapet på et vis.

Hvor i f... navn finner jeg folk som bryr seg om mer? Jeg vet at de fins, for jeg møtte en dame for ett år siden som jeg simpelten elsker, og som jeg i tillegg følte meg tiltrukket av. Dessverre var hun ikke singel og hun bodde flere timer og flyavganger fra meg.

Kan du som bryr deg dele dine erfaringer? Jeg trenger et lys i tunnellen, et håp om at mine ønskede venner ikke er langt unna...

Anonymous poster hash: 43bf8...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også prøvd å gå på ulike kulturarrangement alene... Helt uten hell. De fleste kommer sammen med noen. De mingler der to og to, eller i en stor hyggelig gruppe, og jeg er for feig til å bryte inn.

Så var det også sagt.

Skrevet

Hvor bor du?

Anonymous poster hash: a25a4...289

Skrevet

Ganske langt nord i en by hvor det skjer ganske mye. Vet at det fins mangeslags mennesker her.

Skrevet

...og mange tilflyttere på grunn av universet...

Skrevet

Tromsø? Blir nok for langt unna meg gitt. Kjenner følelsen av overfladiske og lite kulturinteresserte folk. Du burde engasjere deg som frivillig i kulturelle sammenhenger, eller i veldedighet.

Anonymous poster hash: a25a4...289

Skrevet

Kristne miljøer...

Anonymous poster hash: 65ca2...0cc

Skrevet

Ganske langt nord i en by hvor det skjer ganske mye. Vet at det fins mangeslags mennesker her. Anonymous poster hash: 43bf8...89e

Alta?

Anonymous poster hash: 5a0bc...6e7

Skrevet

Du virker litt forutinntatt og nokså utålmodig. Du vil ha noen som er interessert i ditt snakk, men virker lite innstilt på å være interessert tilbake. Jada, så er det kjedelig for deg at de er opptatt av hva andre mener om dem, men det kan nok lønne seg å gi det litt mer tid. Dessuten å gå inn i deg selv og vurdere om det er sånn at de andre oppfatter deg som arrogant. 

Å oppsøke "hvem som helst" er ikke lurt hvis du er svært selektiv i hvem du vil ha kontakt med. Meld deg inn i en teatergruppe, en litteraturgruppe osv. Spisset inn mot dine egne interesser er viktig. Da øker du sannsynligheten for at de har en grunnleggende interesse for det som er minstemål for deg. 

Skrevet

Ta utdannelse. Ved universitetene møter du masse folk som erinteressert i kultur og politikk.

Anonymous poster hash: 28288...2f7

Skrevet

Jeg omgås omtrent bare kristne, og har en stor vennegjeng med mennesker som er slik du beskriver :)

Anonymous poster hash: 5496b...b29

Skrevet

Jeg omgås omtrent bare kristne, og har en stor vennegjeng med mennesker som er slik du beskriver :)

Anonymous poster hash: 5496b...b29

Jeg omgås nesten ingen kristne og mine venner er også omtrent som HI beskriver. 

Skrevet

Hvor ung er du? Og kunne du tenke deg litt eldre venner. Jeg har alltid vært engasjert i politikk, kultur og alt som skjer i verden. Historie osv. Da jeg var ung, følte jeg omtrent det var umulig å finne andre som var sånn. De ville jo bare feste, og sladre.  Jo eldre jeg har blitt, jo lettere har det blitt å finne likesinnede venner.

Anonymous poster hash: a8e8b...de1
Skrevet

Hvor ung er du? Og kunne du tenke deg litt eldre venner. Jeg har alltid vært engasjert i politikk, kultur og alt som skjer i verden. Historie osv. Da jeg var ung, følte jeg omtrent det var umulig å finne andre som var sånn. De ville jo bare feste, og sladre. Jo eldre jeg har blitt, jo lettere har det blitt å finne likesinnede venner.

Anonymous poster hash: a8e8b...de1

Jeg er 24 år gammel, men har også noen venner som er noen år eldre enn meg, men fremdeles i tyveårene. Det er enda vanskeligere med mine gamle klassekamerater, en smule enklere med visse folk som er litt eldre enn meg.

Skrevet

Både Tromsø og Alta har da masser av spennende mennesker.

Meld deg inn i en filmklubb eller en organisasjon, f eks Natur og Ungdom?

Anonymous poster hash: 4cfc7...5ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...